Vraag

• user458
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-08 22:11
Lieve tweakers,

Pas wilde ik weer eens gaan hobby'en met mijn oude PC, maar helaas wil hij niet meer opstarten. Bij het inschakelen van de computer vraagt de BIOS "Enter admin password". Ik kan dan met het toetsenbord een wachtwoord invoeren, maar geen enkele werkt. Belangrijk is dat ik zelf dit wachtwoord nooit heb ingesteld... :+

Door het loskoppelen van de niet-noodzakelijke componenten en het wisselen van alle andere componenten weet ik dat het probleem zit in het Asus P8Z77-M moederbord.

Verder heb ik de handleiding gevolgd om te proberen het BIOS geheugen te wissen door de reset jumper te gebruiken, de CMOS-batterij te verwijderen (dan jumper gebruiken) en dan weer terugplaatsen. Ook heb ik de batterij zelf vervangen door een nieuw exemplaar. Dit heeft allemaal niks veranderd aan het probleem helaas.

Mijn vraag is of jullie nog goede tips hebben om dergelijke problemen te troubleshooten of misschien ervaring hebben met dit moederbord? Alvast mijn eeuwige dank en ik hoor het graag! :D

Beste antwoord (via user458 op 02-09-2023 12:43)

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:22
Lees het artikel op deze link eens door en wie weet werkt dat ook bij jou.
http://www.overclockers.c...-on-Gigabyte-motherboards

Succes!

Sorry ik zie net dat je een Asus bordje hebt, dus dat zal waarschijnlijk niet werken. Sorry!

[ Voor 18% gewijzigd door jovadca op 02-09-2023 01:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jovadca
Lees het artikel op deze link eens door en wie weet werkt dat ook bij jou.
http://www.overclockers.c...-on-Gigabyte-motherboards

Succes!

Sorry ik zie net dat je een Asus bordje hebt, dus dat zal waarschijnlijk niet werken. Sorry!

[ Voor 18% gewijzigd door jovadca op 02-09-2023 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user458
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-08 22:11
@jovadca dankje, hoewel het inderdaad geen Gigabyte moederbord is, heb je me wel op het goede pad gebracht!

Via de "BIOS flashback feature" van de Asus P8Z77-M (beschreven in de handleiding) kon ik een nieuwe versie van de BIOS flashen en dit heeft probleem opgelost! Waarschijnlijk is de BIOS op de een of andere manier corrupt geraakt.

Bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
Graag gedaan!