Huis voorzien van internet

Pagina: 1
Acties:

• mrjobby
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-09 09:23
Hi,

Binnenkort krijg ik de sleutel van mijn nieuwbouw woning en uiteraard wil ik daar ook een goed netwerk hebben. Ik heb me wat ingelezen over Mesh WiFi routers en ben door een test deze tegengekomenASUS ZenWiFi AX Mini (XD4) Triple Pack Zwart

De doorsnede van mijn huis is als volgt en ik heb op de rode stipjes netwerkaansluitingen waar ik de routers wil installeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZmtuusG1XUCVULMTkxyTZkdjTg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nvAYiTO8dQwDCTN5PZReqod0.jpg?f=fotoalbum_large

Een vraag die ik nu heb is als volgt: Op de eerste verdieping heb ik 1 netwerkpoort zitten. Eigenlijk wil ik daar deze router en mijn pc op aansluiten. Wat is daar de beste manier voor?

Als jullie nog tips/tricks/do's or dont's hebben dan hoor ik dit graag.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Job

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit lijkt me zeker voor mesh de minst optimale opstelling. Zit je beneden in de woonkamer dan moet het signaal eerst naar de andere kant van het huis en dan via de mesh naar de router op de eerste. Heb je geen mogelijkheid om rond het trapgat bekabelde access points te plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:20
Zolang je de ASUS producten met ethernet backhaul kunt aansluiten is het prima te doen. Ikzelf heb vorig jaar een AX53U en AX86S geprobeerd als wifi mesh op te zetten en dat vond ik een drama. Al mijn problemen waren uiteindelijk opgelost toen ik ervoor koos om alles bedraad aan te sluiten.

Maar op de AX mini zitten twee netwerkpoorten. Je kunt dus ook jouw computer aansluiten vziw. Mocht je meer poorten nodig hebben, kun je een simpele switch nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op de tekening lijkt een koof te zitten in de trapopgang. Ik zou een PoE switch of router in de meterkast in de hal zetten, via de kruipruimte naar de koof en dan op elke verdieping een PoE access point.