Hoi allemaal,
Na in 2016 m'n huidige desktop met jullie hulp te hebben samengesteld, wordt het inmiddels wel tijd voor een nieuwe... fans die herrie beginnen te maken, een af en toe haperende 1080 en ik vermoed dat met de aanschaf van MSFS hier in mijn kamertje de klimaatverandering in een hogere versnelling is gezet... wat wordt de boel heet!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met m'n nieuwe computer wil ik de komende tijd weer vooruit kunnen. Ik wil er vnl op gamen tevens in VR, (de komende)MSFS - DCS - ARMA - Cities Skylines etc. Daarnaast edit ik af en toe een video mbv Premiere Pro.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 3500,- is toch wel de max. De bedoeling is dat er ook nog een VR bril gaat komen zoals b.v. de PIMAX en die zijn niet gratis.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een oude 2TB WD HDD en een SSD 980 1 TB. De rest (i7, 1080, Mobo, voeding... neem ik afscheid van). Daarnaast heb ik 2x 4K schermen, een X-56 HOTAS set, Logitech G-series bord en muis en geluidsapparatuur die ik meeneem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Opgegroeid met Intel Pentium heb ik nooit de overstap durven maken... tot nu toe. AMD is dus ook prima en niet in de laatste plaats omdat die een stuk zuiniger omgaat met energie, hoewel de GPU's ook beestachtig zijn geworden. Daarnaast had ik mobo en GPU van MSI maar ook daar kan ik wel van m'n geloof afvallen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte maakt me niet zoveel uit. RGB hoef ik niet maar is zo ongeveer alomtegenwoordig. Voor 't gemak van bestellen zou het fijn zijn als alles bij 1 toko(de huidige lijst bij Azerty is 3427,-) te halen is, maar dat is geen harde eis. Verder moet de kast lekker luchtig zijn en zo stil mogelijk.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik volg het desktopaankoopadvies al een tijdje en heb m'n huidige lijst enigszins
gebaseerd op het topic van @yannick-fun en de reply van @Djarune daarop. Wat ik me afvraag is of ik met deze samenstelling goed zit voor de komende tijd icm met de games die ik wil spelen en:
- of ik het juiste interne geheugen heb gekozen;
- of ik niet een treetje hoger moet met een Ryzen 950X3D;
Bedankt voor de check
Na in 2016 m'n huidige desktop met jullie hulp te hebben samengesteld, wordt het inmiddels wel tijd voor een nieuwe... fans die herrie beginnen te maken, een af en toe haperende 1080 en ik vermoed dat met de aanschaf van MSFS hier in mijn kamertje de klimaatverandering in een hogere versnelling is gezet... wat wordt de boel heet!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met m'n nieuwe computer wil ik de komende tijd weer vooruit kunnen. Ik wil er vnl op gamen tevens in VR, (de komende)MSFS - DCS - ARMA - Cities Skylines etc. Daarnaast edit ik af en toe een video mbv Premiere Pro.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 3500,- is toch wel de max. De bedoeling is dat er ook nog een VR bril gaat komen zoals b.v. de PIMAX en die zijn niet gratis.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een oude 2TB WD HDD en een SSD 980 1 TB. De rest (i7, 1080, Mobo, voeding... neem ik afscheid van). Daarnaast heb ik 2x 4K schermen, een X-56 HOTAS set, Logitech G-series bord en muis en geluidsapparatuur die ik meeneem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 404,95 | € 404,95 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI | € 282,99 | € 282,99 |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X | € 1.779,- | € 1.779,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Zwart | € 119,95 | € 119,95 |
| 1 | Waterkoeling | ASUS TUF Gaming TUF-GAMING-LC-240-ARGB | € 122,82 | € 122,82 |
| 1 | Ventilators | ASUS TUF Gaming TF120 ARGB Fan - Triple Fan Kit with ARGB Controller Zwart, 120mm | € 52,80 | € 52,80 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K | € 119,99 | € 119,99 |
| 1 | Voedingen | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | € 190,39 | € 190,39 |
| 2 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 122,99 | € 245,98 |
| Totaal | € 3.318,87 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Opgegroeid met Intel Pentium heb ik nooit de overstap durven maken... tot nu toe. AMD is dus ook prima en niet in de laatste plaats omdat die een stuk zuiniger omgaat met energie, hoewel de GPU's ook beestachtig zijn geworden. Daarnaast had ik mobo en GPU van MSI maar ook daar kan ik wel van m'n geloof afvallen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte maakt me niet zoveel uit. RGB hoef ik niet maar is zo ongeveer alomtegenwoordig. Voor 't gemak van bestellen zou het fijn zijn als alles bij 1 toko(de huidige lijst bij Azerty is 3427,-) te halen is, maar dat is geen harde eis. Verder moet de kast lekker luchtig zijn en zo stil mogelijk.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik volg het desktopaankoopadvies al een tijdje en heb m'n huidige lijst enigszins
- of ik het juiste interne geheugen heb gekozen;
- of ik niet een treetje hoger moet met een Ryzen 950X3D;
Bedankt voor de check