Hallo Allen,
Ik heb een vraag omtrend het aanpassen van een regenpijp.
De desbetreffende regenpijp komt tussen de buitenmuur en de binnenmuur naar beneden tot in de carport, waar deze een 90 graden bocht maakt, richting een betonnen paal, en daar vervolgens langs naar de grond verdwijnt.
Nu past mijn zelfgebouwde camper net onder deze regenpijp, maar ik wil hierop een zonnepaneel installeren (~4cm verhoging).
Ik zat zelf te denken om het horizontale stuk regenpijp te vervangen voor een metale pijp, en deze eivormig te maken om zo de 4 cm extra hoogte te winnen. (de huidige buis is ~8cm diameter, met +2cm beugeltjes vanuit het plafond)
Hebben de slimme koppen op tweakers nog andere (betere) suggesties?
Misschien weet iemand een zoekterm voor een low profile/rechthoekige regenpijp?
huidige situatie te zien op de foto:
:strip_exif()/f/image/hcpJNpa3JpKrIqF8KWp6l68e.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kan evt van het weekend meer fotos maken, mocht dat van nut zijn.
een aantal opties die ik ook al had bedacht:
de leiding komt uit boven de camper parkeerplaats, waardoor omleiden naar de andere kant geen optie is.
de pijp binnensmuur verplaatsen is geen optie, door de constructie van het gebouw.
(disclaimer: het is allemaal eigendom, geen VVE/gedeeld eigendom)
alvast super bedankt voor het meedenken
Ik heb een vraag omtrend het aanpassen van een regenpijp.
De desbetreffende regenpijp komt tussen de buitenmuur en de binnenmuur naar beneden tot in de carport, waar deze een 90 graden bocht maakt, richting een betonnen paal, en daar vervolgens langs naar de grond verdwijnt.
Nu past mijn zelfgebouwde camper net onder deze regenpijp, maar ik wil hierop een zonnepaneel installeren (~4cm verhoging).
Ik zat zelf te denken om het horizontale stuk regenpijp te vervangen voor een metale pijp, en deze eivormig te maken om zo de 4 cm extra hoogte te winnen. (de huidige buis is ~8cm diameter, met +2cm beugeltjes vanuit het plafond)
Hebben de slimme koppen op tweakers nog andere (betere) suggesties?
Misschien weet iemand een zoekterm voor een low profile/rechthoekige regenpijp?
huidige situatie te zien op de foto:
:strip_exif()/f/image/hcpJNpa3JpKrIqF8KWp6l68e.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kan evt van het weekend meer fotos maken, mocht dat van nut zijn.
een aantal opties die ik ook al had bedacht:
de leiding komt uit boven de camper parkeerplaats, waardoor omleiden naar de andere kant geen optie is.
de pijp binnensmuur verplaatsen is geen optie, door de constructie van het gebouw.
(disclaimer: het is allemaal eigendom, geen VVE/gedeeld eigendom)
alvast super bedankt voor het meedenken