D.O.R.F. RTS - 90's style strategy game

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennito
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 15:55
D.O.R.F. Real-Time Strategic Conflict is an RTS game for PC, currently in development, taking inspiration from classic RTS games of the 90’s, while also expanding on the genre with new and innovative mechanics. The game will feature land, air and sea combat, and will have three unique factions to play as.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb gisteren Dune 2 en Red Alert 2 gespeeld. Ik snak echt naar een klassieke RTS met tanks, boten, vliegtuigen. Enigszins in de toekomst, niet al te realistisch. Maar wel met moderne dingen zoals een hoge resolutie, 16:9 support etc. Het liefst zou ik zien dat EA hun klassieke RTS’en remastered zoals MS heeft gedaan met Age of Empires II.

In mijn zoektocht op deze game gestuit. Er is helaas nog niets bekend over een releasedatum :(

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Mog in "D.O.R.F. RTS - 90's style strategy game" Het liefst zou ik zien dat EA hun klassieke RTS’en remastered zoals MS heeft gedaan met Age of Empires II.
Iets als de c&c remastered collection? Dat zijn de eerste c&c en red alert met (optioneel) hogere resolutie assets.

Wat aangekondigde rts-en betreft is er nog tempest rising (ook nog geen datum van uitgave), maar om de een of andere reden voelt d.o.r.f bij mij authentieker aan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2024 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Van mij mag C&C Generals wel een remaster/remake krijgen. Dit is nog steeds behoorlijk populair en er zijn zeer veel mods voor te vinden van hoge kwaliteit. Ik speel het nog steeds :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:51:
[...]

Iets als de c&c remastered collection? Dat zijn de eerste c&c en red alert met (optioneel) hogere resolutie assets.

Wat aangekondigde rts-en betreft is er nog tempest rising (ook nog geen datum van uitgave), maar om de een of andere reden voelt d.o.r.f bij mij authentieker aan.
Ik kom er nu pas achter dat er een Remaster van C&C is 8)7

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

De remaster is wel leuk om even te spelen maar naast dat het er beter uitzien, merk je echt wel dat de A.I. sterk verouderd is. Soort ongenuanceerde gameplay die snel gaat vervelen. (vind ik dan na 5 jaar het origineel gespeeld te hebben ;))

Inmiddels nog geen enkel teken van een release date voor D.O.R.F.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had begrepen dat je voor een betere a.i. bij OpenRA beter af bent, alleen heeft dat nog geen volledige ondersteuning van de campagnes van c&c en ra. Ik had begrepen dat ze ook bezig zijn met de mogelijkheid van import van de data van de remaster.

Grappig detail: OpenRA is ook de onderliggende motor voor d.o.r.f.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2024 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2024

Ezz

Leuke topic en meteen een wandeling over memory lane ;)

Ik kwam een hele tijd geleden deze site tegen 'https://gamesnostalgia.com/' waar je de games ook kunt downloaden. Sommige spellen hele nachten in LAN parties gespeeld. Maar in gedachten zag het er super uit, dus helemaal eens met de remakes. Kom maar op :)

...The needle was four feet long and thick as a pencil. I tried to run but the doctor had been an olympic javelin champion. My new nickname at the hospital is Bob - short for shishkabob...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2024

Ezz

Dinictus208 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:46:
De remaster is wel leuk om even te spelen maar naast dat het er beter uitzien, merk je echt wel dat de A.I. sterk verouderd is. Soort ongenuanceerde gameplay die snel gaat vervelen. (vind ik dan na 5 jaar het origineel gespeeld te hebben ;))

Inmiddels nog geen enkel teken van een release date voor D.O.R.F.
AI sterk verouderd... :) zat die er in CC en RA al in dan? >:)

...The needle was four feet long and thick as a pencil. I tried to run but the doctor had been an olympic javelin champion. My new nickname at the hospital is Bob - short for shishkabob...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Tja hoe noem je dat? De game engine? Er zit waarschijnlijk inderdaad geen zelflerend element in.
Ok laat ik het dan lineair algoritme noemen. ;)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennito
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 15:55
Mog schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:12:
Ik heb gisteren Dune 2 en Red Alert 2 gespeeld. Ik snak echt naar een klassieke RTS met tanks, boten, vliegtuigen. Enigszins in de toekomst, niet al te realistisch. Maar wel met moderne dingen zoals een hoge resolutie, 16:9 support etc. Het liefst zou ik zien dat EA hun klassieke RTS’en remastered zoals MS heeft gedaan met Age of Empires II.

In mijn zoektocht op deze game gestuit. Er is helaas nog niets bekend over een releasedatum :(
Je kan eens kijken op https://cncnet.org/

Hier kun je patches downloaden voor een aantal van de c&c games waardoor je ze in een fatsoenlijke resolutie kan spelen en ook nog es online met anderen kan proberen. Ik speel regelmatig met vrienden Red Alert 2 op deze manier.

Ook zijn er extreem veel mods. Mental Omega en Rise of the East zijn zeer vermakelijk.

Weet niet of dat wat voor je is, maar kon het toch niet laten je dit te laten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 19:19
Mog schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:12:

Een Dune 2 of Dune 2000 remake zou wel heel fijn zijn.

C&C1 en RA 1 zijn al goed geremasterd naar mijn mening.
Pagina: 1