WORD - verwijzing naar meerdere plekken in document

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dizkobeatz
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb een bestand van een 3 pagina's. In dit bestand vul ik bijvoorbeeld een kenteken of referentienummer nu op 3 verschillende pagina's in. De locatie van de gegevens in altijd hetzelfde, echter de gegevens veranderen steeds

Is er een manier om een blanco veld te maken in het bestand, die wanneer je daar iets invuld, het meteen doorklinkt naar de overige plekken.
Dan hoef ik namelijk alleen de gegevens op de eerste pagina in te vullen. Dit zelfde bestand gebruik ik meerdere keren per dag.

Ik heb gekeken naar ask/ref velden maar kom daar niet uit en lijkt me ook niet handig omdat ik dan iedere keer de juiste gegevens via invoegen moet invoegen.

Alvast bedankt

Roy

Beste antwoord (via Dizkobeatz op 01-09-2023 19:35)

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

Tijntje

Hello?!

Dizkobeatz schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:57:
Ik heb een bestand van een 3 pagina's. In dit bestand vul ik bijvoorbeeld een kenteken of referentienummer nu op 3 verschillende pagina's in. De locatie van de gegevens in altijd hetzelfde, echter de gegevens veranderen steeds

Is er een manier om een blanco veld te maken in het bestand, die wanneer je daar iets invuld, het meteen doorklinkt naar de overige plekken.
Dan hoef ik namelijk alleen de gegevens op de eerste pagina in te vullen. Dit zelfde bestand gebruik ik meerdere keren per dag.

Ik heb gekeken naar ask/ref velden maar kom daar niet uit en lijkt me ook niet handig omdat ik dan iedere keer de juiste gegevens via invoegen moet invoegen.

Alvast bedankt

Roy
Ja dat kan, je bent op zoek naar de Developer Tab in Word in combinatie met een XML mapping

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Alle reacties

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 21:19
Heb je al gekeken naar mailmerge? Dan kan je een excel maken met de variabelen en de verschillende documenten genereren. Wat je vraagt, kan eventueel wel in excel. Misschien is dat een optie?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

Tijntje

Hello?!

Dizkobeatz schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:57:

Alvast bedankt

Roy
Ja dat kan, je bent op zoek naar de Developer Tab in Word in combinatie met een XML mapping

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• mart1jn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04:27
Ik zou het zelf in Word met 'document properties' doen.

https://www.webworks.com/...20Word%20Files.3.045.html

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:23
Is toch gewoon de tekst op de 1e pagina bookmarken en op de andere pagina's verwijzen naar dat bookmark met een REF field?
Zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizkobeatz
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-02-2024
Tijntje schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:28:
[...]

[YouTube: Repeat Text in MS Word by Mapping Content Controls with the XML Pane]
Dit is denk ik wat ik zoek. Ga het proberen komende week op het werk!
Pagina: 1