Postbedrijf claimt geleverd pakket, nooit iets ontvangen?

Pagina: 1
Acties:

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:26
Paar weken terug heb ik via een webshop een toetsenbord besteld. Duurde even, maar uiteindelijk binnen Nederland een T&T code ontvangen. Online gekeken of ik de bezorging nog kon aanpassen, zodat het bij mijn directe buren of een winkel bezorgd kon worden. Dat was helaas niet meer mogelijk.

Afijn, de T&T code in de gaten gehouden en de bezorging werd steeds uitgesteld. Gisteren werd de bezorging eindelijk in gang gezet, heb geregeld dat er iemand thuis was.. blijkt dat de bezorger nooit bij ons in de straat geweest is. Kreeg een update dat wij niet thuis zouden zijn en dat het pakketje bij de buren is afgeleverd... maar in de beschrijving staat alleen een voornaam en een niet-bestaand huisnummer.

Heb ondertussen de webshop benaderd dat ik niks heb ontvangen en dat ik ook niet weet waar het terecht is gekomen. Nu komt de webshop terug met dat ik zelf contact moet opnemen met de vervoerder om een bevestiging te krijgen dat er niks bezorgd is.

Normaliter moet de webshop een verzoek indienen bij de vervoerder tot een onderzoek, maar gezien het om een buitenlandse webshop (oorsprong China, maar met een Europese tak voor zover ik kan zien) heb ik het sterke vermoeden dat zij niet makkelijk mee willen.

Wat kan ik voor nu het beste doen? Ik heb mijn order betaald via Paypal, dus daar kan ik eventueel ook een dispuut openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
*knip* Offtopic. Foutieve informatie voegt niets toe aan de discussie en lokt alleen maar off-topic discussies uit.

[ Voor 75% gewijzigd door Yorinn op 03-09-2023 08:20 ]

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-09 22:05
Zoals ik heel vaak eerder in soortgelijke topics heb gelezen is dat het nog steeds de verantwoordelijkheid is van de webshop om het onderzoek te starten bij de desbetreffende postdienst (T&T), zelfs als dit pakketje uit een ander land komt. Als je dit zelf namelijk probeert, zal waarschijnlijk T&T ook aangeven dat alleen de webshop dit onderzoek zou kunnen starten. Zelf weet ik dan niet zeker of dit 100% hetzelfde werkt met bestellingen uit het buitenland, maar gezien de postdienst van Nederlandse origine is ga ik ervan uit van wel.

Bovenstaande geldt dan denk ik alleen als het vanuit een Nederlandse webshop is besteld, is dit niet het geval gelden er andere regels.

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 00:29
ItMeAedri schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:28:

-knip-

Wat kan ik voor nu het beste doen? Ik heb mijn order betaald via Paypal, dus daar kan ik eventueel ook een dispuut openen.
Zou gewoon gaan voor de Paypal-optie.
En ondertussen zelf ook even contact opnemen met de verzender, dat dan weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-10 19:10
Ik zou eerst even zelf contact opnemen met vervoerder. Niet voor een onderzoek maar voor de vraag waar je pakketje is. Grote kans dat vervoerder net iets meer kan zien waar hij mogelijk is. Eventueel je 4 naaste buren vragen of je pakketje daar is en zij de voornaam kennen.

En ja ook de Chinese webshop moet het oplossen. Maar dat zullen ze minder snel doen als een Nederlandse webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
loki504 schreef op zondag 3 september 2023 @ 07:21:
Ik zou eerst even zelf contact opnemen met vervoerder. Niet voor een onderzoek maar voor de vraag waar je pakketje is. Grote kans dat vervoerder net iets meer kan zien waar hij mogelijk is. Eventueel je 4 naaste buren vragen of je pakketje daar is en zij de voornaam kennen.

En ja ook de Chinese webshop moet het oplossen. Maar dat zullen ze minder snel doen als een Nederlandse webshop.
Alleen geld het europese recht NIET in china, je kan dus niet roepen bedrijf is altijd verantwoordelijk en moet het oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-10 19:10
torretje2012 schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:14:
[...]

Alleen geld het europese recht NIET in china, je kan dus niet roepen bedrijf is altijd verantwoordelijk en moet het oplossen.
Maar ze richten zich op de NL markt en de EU in zijn geheel en dus voor hun gelden ook de EU regels. Alleen Tja het afdwingen van die rechten is wat lastiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:40

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Dispuut aanmaken bij PayPal of Creditcard maatschappij.

Tussendoor zowel de webshop als verzendmaatschappij dagelijks bellen en emailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:23

Blokker_1999

Full steam ahead

Je hebt niet veel te verliezen door zelf even contact op te nemen met de vervoerder. In het slechtste geval bevestigen zij dat jij inderdaad niet diegene bent die het contact moet aangaan, in het beste geval bezorgen ze je een verklaring voor wat er met je pakket gebeurd is. Hoewel het inderdaad niet aan jouw is om dit te doen, is en blijft het een kleine moeite en vermoedelijk de snelste manier om de zaak vooruit te helpen.

En als je Paypal gebruikt, niet zomaar een dispuut aangaan bij de kaartuitgever, want dat kan je je Paypal account kosten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:26
Heb nu met de vervoerder meerdere malen gesproken en daar wordt aangegeven dat de verkoper een onderzoek moet instellen. Wel hebben ze de bezorger gebeld en die heeft aangegeven dat hij op een ander adres het pakketje heeft afgegeven dan aangegeven op de GPS coordinaten 8)7 Bij het desbetreffende gebouw geweest, maar daar wordt geen thuis gegeven. Dus maar een briefje in de bus met het verzoek om mij te bellen, mits ze mijn pakketje hebben ontvangen.

De verkoper vraag nu of ik met de vervoerder contact kan opnemen of zij een onderzoek willen instellen, maar dat gaat gewoon niet lukken. Dus op een andere manier mijn geld terug proberen te halen... m.a.w. zoals gezegd een dispuut geopend en daar bewijs aangeleverd dat de vervoerder van de verkopende of buitenlandse verzendende partij een onderzoek moeten starten. De verkoper zegt dat ze daarom hebben gevraagd, maar de vervoerder geeft aan dat dit niet het geval is.

Dit loopt ondertussen zover op dat de verkoper van mij eist dat ik contact opneem met de vervoerder, een kopie van mijn ID maak en een document (in het Chinees) onderteken. Daarmee willen ze bij de politie een aangifte doen... Alleen ga ik niet zomaar iets ondertekenen wat ik 1) niet kan lezen en 2) een kopie van mijn idee moet afgeven.

In het dispuut heb ik aangegeven dat de verkoper met de vervoerder contact moet opnemen zodat de vervoerder met mij in conclaaf kan over hoe/wat. De vervoerder heeft mij verteld dat dit neerkomt op een document dat ik moet ondertekenen waarin vermeld wordt dat ik geen pakket heb ontvangen. Daarmee wordt de verkopende partij gecompenseerd... en dan is het aan hun om mij weer te compenseren.

Stiekem heb ik de hoop dat A. Noniem mij benaderd, maar dat is afwachten.... Ondertussen wel bij het standpunt van de vervoerder houden. Met wat geluk is met twee weken de kous af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik zou persoonlijk niet bang worden voor die schreeuwende Chinees, en zeker niets ondertekenen en zeker geen copy id afgeven.

De verzender de keuze geven, even 2 dagen wachten of het pakketje nog tevoorschijn komt.
Geld terug, rechtstreeks van verkoper.
Als laatste redmiddel, aangegeven dat je een dispute aanmaakt bij PayPal, en even afwachten wat de verkoper daarmee doet, (oplossing)

Laat de bestelling zeker niet opnieuw versturen, mijn ervaring is dat ze niets versturen en je uit de mogelijkheden laten lopen om een klacht aan te maken.
Geld terug is de enige goede en veilige optie in dit geval.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:25
Let ook op de tijd die je van Paypal hebt om een dispuut te openen, laat deze niet verlopen. Ook eenmaal een dispuut geopend laat het niet sluiten tot je een daadwerkelijke oplossing hebt, volgens mij kun je namelijk niet een dispuut heropenen/herstarten na sluiting.
Pagina: 1