iets uitvinden en op de markt brengen maar je weet niet hoe

Pagina: 1
Acties:
  • 847 views

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
Hallo allemaal.

ok dit word een beetje een vaag topic voor jullie maar ik heb loop al een tijdje met een idee rond hoe we de levensduur van batterijen/accu kunnen verlengen.
Dit idee (wat een apparaat is) bestaat niet en moet ik dus eerst uitvinden.
Het probleem is, dat ik geen flauw benul hebt hoe (want ik heb geen verstand van elektronica)
En daarnaast heb ik ook het materiaal niet voor.

Ik vroeg mij dan af wat voor opties ik dan nog hebt?
ik kan natuurlijk mijn idee aan iemand vertellen die wel elektronische kennis heeft en goed is in apparaten bouwen maar ik heb geen idee wie dat kan en ik ben bang dat er waarschijnlijk ook een kans is dat diegene dan met mijn idee ervandoor gaat en hij/zij zelf het op de markt gaat brengen...

Dus wat kan ik het beste doen hiermee? niks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:48

Reinier

\o/

Stel een NDA op en laat dat ondertekenen.

Ben wel benieuwd. Geen verstand hebben van elektronica, maar wel met zo'n idee rondlopen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Er is een reden dat 'idea guy' een negatieve term is in de zakelijke wereld, het hebben van een idee is zo goed als waardeloos tenzij je er zelf iets mee kan.

De enige effectieve oplossing is toch zelf gaan leren hoe een batterij werkt. Filmpjes kijken over elektronica, mensen die zelf batterijen aan elkaar hebben gehangen om bijv. een grote thuisbatterij te maken (bijv. deze van My PlayHouse) kan nuttig zijn, maar je ziet dan meteen dat je ook wel wat apparatuur nodig hebt omdat je zo'n cel niet te warm mag laten worden.

Als je écht niks zelf kunt en niet wil leren om het zelf te kunnen dan zul je een ontwikkelpartij moeten inhuren, en die werken over het algemeen niet pro bono. Met een goede reden, want mensen met ideeën zijn er genoeg, maar ideeën die ze ook daadwerkelijk geld opleveren zijn er weinig.
Ik acht de kans dat je iemand gaat vinden die een NDA gaat tekenen alleen om jouw idee aan te horen klein, en dan zit je nog met dat een NDA een bepaalde tijd heeft, als diegene je idee aanhoort en niet met je in zee wil gaan dan heb je tot die NDA verloopt om het ergens anders geregeld te krijgen.

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:27
Als het een nieuw idee is kan je een patent of octrooi aanvragen, ook voordat je een implementatie hebt https://www.rijksoverheid...patent-op-mijn-uitvinding.

Maar een gesprek onder NDA met een technicus lijkt me een goede eerste stap om de haalbaarheid te controleren.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

TweakPino schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 07:36:
Als het een nieuw idee is kan je een patent of octrooi aanvragen, ook voordat je een implementatie hebt https://www.rijksoverheid...patent-op-mijn-uitvinding.
Je kunt alleen geen patent aanvragen op een idee, dan moet je al een technische uitwerking hebben (met of zonder prototype). Een octrooi vereist namelijk een nieuwe vinding, en dat is een idee nog niet.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
En een technische idee maakt nog geen uitvinding.

Ook commercieel moet het een goed idee zijn. Dus er moet voldoende vraag zijn op het prijsniveau wat jij nodig hebt om het rendabel te ontwikkelen, naar de markt te brengen, produceren, leveren en onderhouden.

En dan liefst zonder dat goedkopere concurrenten iets met je idee kunnen waardoor je na 1 jaar concurrentie op prijs krijgt en alles weer anders wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Sethro op 31-08-2023 07:48 ]

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

Rmg

Voor dit soort dingen (een "idee") is een I-depot het meest geschikt.

https://ondernemersplein.kvk.nl/uw-idee-vastleggen/

Voor een je een octrooi hebt ben je ook duizenden euros (6k voor een unitair octrooi, 20k voor een EU octrooi) verder, naast dat je idee nog niet uitgewerkt genoeg is voor een octrooi.

[ Voor 49% gewijzigd door Rmg op 31-08-2023 07:56 ]

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Verkeerde subforum plus veel te weinig inhoud = slotje.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.