Watervast/bestendig laminaat

Pagina: 1
Acties:

• Marjoleintje
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09-05-2024
Wie heeft er ervaring met watervast of waterbestendig laminaat? Is er veel verschil merkbaar met regulier laminaat?

En niet onbelangrijk, welk merk heb je?

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:27
Elk type laminaat is waterbestendig... Tot het verweekt. Daarom is er een eigenschap 'minuten waterbestendigheid'

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-12 17:49
Ik heb overal gewoon clickvinyl gelegd, die stof is sowieso waterbestendiger.

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12 23:30
Ik meen me te herinneren dat er wel laminaat is dat minder of niet uitzet als het nat wordt. Ik heb het ooit eens in een emmer water zien liggen bij een verkoper.
Misschien een idee om het op die manier zelf te testen? Proefstuk ophalen en je weet het gelijk. Anders keramisch parket?

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:02
Kun je niet beter click Pvc leggen? Dat kan tegen vocht.

Verder zijn er Pvc tegels die ook geschikt zijn voor badkamers.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:20
In onze badkamer hebben wij click pvc gelegd. Dat is tevens waterbestendig en vele malen dunner dan waterbestendig laminaat. Dat was namelijk, inclusief ondervloer een flink aantal millimeters dikker. Ik geloof dat het verschil 4 - 6 mm was. Dat kwam met name omdat het click pvc een geïntegreerde ondervloer had. Dus dat was ook nog eens wat makkelijker te leggen.

Helaas dus geen ervaringen met waterbestendig laminaat, maar click pvc kan ik sowieso aanraden voor in natte ruimtes.

• Prutsertje13
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:00
Hier hebben we waterbestendig laminaat in de badkamer, zolang je het wel droog maakt en geen plassen dagen laat liggen blijft dit al 10 jaar netjes. Soms is de vloer drijfnat na douchen en nog geen problemen mee.
Pagina: 1