Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsei
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Beste Tweakers,

Onlangs heb ik een Intel NUC 13 Pro Kit gekocht, mooi klein apparaatje en perfect voor wat ik er mee wil doen. Het enige probleem wat ik heb, is dat ik erg veel statische audio hoor over de luidspreker aansluiting. Video bijgevoegd voor verduidelijking van het probleem.

Ik heb alles wat ik kon bedenken al geprobeerd: Externe geluidskaarten over USB, audio over de HDMI laten lopen, andere stroomgroep geprobeerd... Niks werkt om er een beetje fatsoenlijk geluid uit te krijgen.

Alle drivers zijn up-to-date, en ik draai Windows 11.

Iemand die mij kan helpen aan een oplossing?

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door marcelsei op 30-08-2023 20:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-06 18:18
marcelsei schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:50:
Ik heb alles wat ik kon bedenken al geprobeerd: Externe geluidskaarten over USB, audio over de HDMI laten lopen, andere stroomgroep geprobeerd... Niks werkt om er een beetje fatsoenlijk geluid uit te krijgen.
Dat lijkt me een probleem met het bron materiaal, drivers of speakers / koptelefoon.
  • Over audio out is analoog.
  • Over HDMI is de audio digitaal
  • Bij USB zit de digitaal naar analoog conversie (DAC) im de geluidskaart.
Bij alle 3 vindt de digitaal naar analoog conversie (DAC) op een ander apparaat plaats. Kun je nog checken met een bluetooth headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsei
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb helaas geen Bluetooth apparaten om dit mee te testen. Verder is Bluetooth uiteindelijk geen oplossing voor mij.