Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

PC Upgrade of toch een Xbox aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:12
Ola,

Momenteel heb ik nog een game pc uit 2019 en wil eigenlijk ook Starfield gaan spelen. Helaas komt die niet op de Playstation dus wordt het de PC of een Xbox. Daarnaast wil mijn zoontje meer PC gaming gaan doen etc....

Nu was ik even benieuwd wat nu het beste is want ik ben totaal niet meer thuis in de hardware etc.
Wat zouden jullie doen?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-9700K Boxed€ 435,-€ 435,-
1MoederbordenMSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Super Gaming X€ 317,-€ 317,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C - TG€ 100,41€ 100,41
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 45,-€ 45,-
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesPNY XLR8 CS3030 500GB€ 39,-€ 39,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 936,41

Voldoet deze PC nog als je er b.v. alleen een nieuwe CPU en GPU in zet? En eventueel wat meer RAM?
Zoja, welke CPU en GPU zouden jullie dan adviseren in combinatie met dit (oude) moederbord?
Max €750-1000 ongeveer

Zijn er überhaupt nog CPU's voor te krijgen?

Alvast bedankt

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Alle reacties

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-11 10:20
Het upgradepad met dit moederbord loopt helaas dood, dus wil je een nieuwe CPU, ga je ook een nieuw mobo moeten steken. Op welke resolutie denk je te gaan spelen? Dat maakt het advies voor een videokaart wat preciezer.

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:12
Daar was ik al bang voor ja. Wat betreft de resolutie. daar heb ik nog geen antwoord op want ga ook nieuwe monitor kopen.

Maar dan een andere vraag, als ik alleen een nieuwe videokaart erin zet, gaat de CPU het dan nog trekken met de hedendaagse games?

En anders ga ik alsnog voor een Xbox voor de komende tijd.

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-11 16:09
Starfield system requirements

Minimum zit je met je CPU goed.
Recommended is net aan. i5-10600K vs i7-9700K laat zien dat ze ongeveer aan elkaar gelijk zijn, met minimale verschillen.

Dus je CPU zou voor recommended ook nog moeten kunnen, maar je CPU is dus net goed genoeg voor Starfield. Mocht er volgend jaar een vergelijkbaar spel uitkomen die je zou willen spelen, zou het dus wel kunnen dat je CPU niet meer in de recommended range valt.

Dan moet je kijken wat je zelf wil gaan doen. Nu GPU kopen en over 1-2 jaar waarschijnlijk de rest van je systeem vervangen, of XBOX kopen en deze PC houden voor minder zware spellen (ligt er ook aan wat je zoontje wil gaan spelen qua PC games).