Hoe zit het met invoerrechten op Amazon.nl

Pagina: 1
Acties:
  • 4.341 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeerkePluk
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 31-08-2023
Hallo medeforum gebruikers,

Ik wil wat kopen op Amazon.nl.
Hoe zit het dan met invoerrechten/kosten?
Nu staat er op de pagina dat het artikel wordt verzonden vanuit Amazon en dat het al binnen één of twee dagen geleverd kan worden.
Daar onder staat dat het verkocht wordt door "Ringke Direct Store". Dit bedrijf zit in Zuid-Korea.

Dus als ik het goed begrijp wordt het verkocht door een Koreaans bedrijf maar ligt het artikel al wel in een magazijn van Amazon binnen de EU. Anders kunnen ze nooit zo snel leveren.
Krijg ik dan wel of niet met inklaringskosten e.d. te maken?

Ik hoop dat jullie me hier in kunnen helpen/adviseren.

Alvast bedankt voor de eventuele moeite!

Groetjes,
PeerkePluk

Beste antwoord (via PeerkePluk op 30-08-2023 20:22)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:15
Als het door Amazon wordt verstuurd, ook al is dat een andere dan de Nederlandse winkel, regelen zij de invoerrechten en btw, je hoeft niet extra te betalen bij levering.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:22
Nee zendingen binnen EER krijg je niet met invoerrechten te maken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:15
Als het door Amazon wordt verstuurd, ook al is dat een andere dan de Nederlandse winkel, regelen zij de invoerrechten en btw, je hoeft niet extra te betalen bij levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeerkePluk
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 31-08-2023
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Alle artikelen waarbij staat 'wordt verzonden door Amazon', ligt in een Amazon warehouse ergens in de EU.
Dus geen zorgen om extra kosten.

Als het een externe verkoper is en het wordt niet verzonden door Amazon dan heb je wel kans.

Bij Amazon UK betaal je trouwens BTW en andere kosten direct bij de kassa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:50
Als het door een verkoper buiten de EU wordt verkocht, maar het word door Amazon verpakt en verstuurd, dan vraag ik mij af, zijn dit dan producten die retour zijn gestuurd naar Amazon en dat Amazon deze dan voor de verkoper verpak en verstuur ?

[ Voor 5% gewijzigd door Sincery op 30-08-2023 21:58 ]

Het paard dat op hol sloeg en nog de wedstrijd won ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:41
Sincery schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:57:
Als het door een verkoper buiten de EU wordt verkocht, maar het word door Amazon verpakt en verstuurd, dan vraag ik mij af, zijn dit dan producten die retour zijn gestuurd naar Amazon en dat Amazon deze dan voor de verkoper verpak en verstuur ?
Kunnen ook gewoon nieuw zijn. Je kan als verkoper gewoon naar Amazon Magazijn sturen en vanuit daar verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:50
loki504 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:01:
[...]

Kunnen ook gewoon nieuw zijn. Je kan als verkoper gewoon naar Amazon Magazijn sturen en vanuit daar verkoper.
Oh oke, ik dacht dat het altijd geretourneerde producten waren die Amazon dan voor verkopers opnieuw verkocht. Weer wat geleerd. :)

Het paard dat op hol sloeg en nog de wedstrijd won ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Sincery schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:05:
[...]

Oh oke, ik dacht dat het altijd geretourneerde producten waren die Amazon dan voor verkopers opnieuw verkocht. Weer wat geleerd. :)
Nee beetje hetzelfde idee als Bol met externe verkopers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fierman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:18
Ik had een boek besteld op amazon.nl , Nederlandse website dus. Ongeveer 50 euro inclusief verzendkosten, en ik heb _toch_ douanekosten moeten betalen. Het boek kwam namelijk uit een magazijn uit de UK. Uiteraard geklaagd, maar klantenservice verwees naar de algemene voorwaarden waarin staat dat douanekosten voor rekening van de klant komen. Einde discussie, ticket gesloten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik mis een beetje waarom dit topic na een jaar gekicked wordt om alleen te ranten. Gezien alles in de originele discussie wel is gezegd, doe ik dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.