Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Mini PC VPN client + Firewall

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Urbanized
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-10 18:12
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de mini PC gebruiken als VPN client en Firewall met als OS pfSense. De bestaande DSL modem wil ik vervangen door eentje die in bridge mode is te zetten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet meer dan 200,- (eventuele invoer/BTW-kosten meegerekend).

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen harde schijf en geheugen die ik mee kan nemen. Ik moet nog uitzoeken wat goedkoper/betrouwbaarder is: zelf kopen of als optie koop.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alleen SSD harde schijf en geheugen. Geen idee welke capaciteit voldoende is. WiFi gaat via Ubiquiti accespoiint lopen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qotom. Maar is geen eis.

Aanvullende info
Alleenstaande
DSL abonnement / 100mbps
Internetten, Youtube, films streamen.
Te verwachten setup:
ISRA-punt --> DSL modem (bridged) - Mini PC (VPN/Firewall) --> Apparatuur
en
ISRA-punt --> DSL modem (bridged) - Mini PC (VPN/Firewall) --> Ubiquiti accespoint --> WiFi --> Apparatuur

Wat verwacht je van ons?
Zoveel mogelijk bang-for-the-buck.

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02:25
Je hebt router nodig om van je apparatuur naar het internet te gaan, ik neem aan dat je pfSense daar voor wilt inzetten? Kijk eens in het Zelfbouw project: Firewall / Router / AP topic voor ideeen,
O.a. bij Amazon vind je de protectli vault fw4b, dat lijkt me een mooi startpunt voor je.

• Urbanized
martyw schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:42:
Je hebt router nodig om van je apparatuur naar het internet te gaan, ik neem aan dat je pfSense daar voor wilt inzetten? Kijk eens in het Zelfbouw project: Firewall / Router / AP topic voor ideeen,
O.a. bij Amazon vind je de protectli vault fw4b, dat lijkt me een mooi startpunt voor je.
Ik heb een Fritzbox 7360, maar die is helaas niet in bridge mode te krijgen. Ik zal dus eentje moeten kopen waarbij dat wel mogelijk is. De pfSense wordt op de mini pc geinstalleerd. De mini pc zou dan op de Fritzbox aangesloten worden: Fritzbox -> mini pc -> apparatuur

De zelfbouw topic op Tweakers heb ik reeds geraadpleegd, maar helaas geen reactie.

De vault fw4b is helaas boven het budget (amazon.de)

Ik heb wel deze gevonden op ALi:

Een
Twee

[ Voor 10% gewijzigd door Urbanized op 30-08-2023 22:17 ]

• Urbanized
Spullen zijn besteld. Topic kan gesloten worden.