iCloud backup naar lokaal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonfly28
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07 07:31
Mijn vrouw heeft pas een nieuwe iPad Pro en op advies van de Applestore heeft ze vertrouwd op de (betaalde) iCloud backup. De backup is circa 120GB groot.

Meeste apps en data worden vrij snel teruggezet, maar Procreate blijft haperen. Schatting is dat de app + bestanden in de app iets van 40 GB is.

Weet iemand een manier om de gehele iOS backup naar een lokale schijf te kopieren?
Ik zie door de bomen het bos even niet meer, er moet toch haast wel een programma zijn waarmee dit kan worden gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@dragonfly28
Weet iemand een manier om de gehele iOS backup naar een lokale schijf te kopieren?
Ik zie door de bomen het bos even niet meer, er moet toch haast wel een programma zijn waarmee dit kan worden gedaan?
Daar heb je natuurlijk Finder of Itunes voor op je Pc/Mac.

https://support.apple.com...pad/ipad9a74df05xx/ipados

[ Voor 64% gewijzigd door Greatsword op 30-08-2023 16:56 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonfly28
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar ik wil niet een lokale backup maken van de iPad.
De backup staat in de iCloud en ik wil de gehele backup naar een lokale schijf kopieren, want het lukt niet om de restore direct vanaf iCloud te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nooit problemen gehad met zulke grote back-ups.

Weet je zeker dat je een stabiele wifi hebt?

Je zou het kunnen proberen met een USB-C > Ethernet adapter op de iPad, dan sluit je in ieder geval de WiFi uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonfly28
Er is al eens eerder een iPad gesneuveld door waterschade en toen was de restore geen enkel probleem.
Ik denk niet dat de wifi een issue is; ben bang dat het in Procreate zit.
Tip om het bekabeld te proberen is in elk geval de moeite waard, ga ik doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

dragonfly28 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:59:
[...]

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar ik wil niet een lokale backup maken van de iPad.
De backup staat in de iCloud en ik wil de gehele backup naar een lokale schijf kopieren, want het lukt niet om de restore direct vanaf iCloud te doen.
Het maken van en herstellen van een lokale backup is sowieso sneller dan via iCloud.
  • Handigste is dus oude iPad aansluiten/Backuppen via iTunes/Finder.
  • Nieuwe iPad koppelen en herstellen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonfly28
Greatsword schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:06:
[...]

Het maken van en herstellen van een lokale backup is sowieso sneller dan via iCloud.
  • Handigste is dus oude iPad aansluiten/Backuppen via iTunes/Finder.
  • Nieuwe iPad koppelen en herstellen.
Ehm ja goed punt, dat had ik er natuurlijk even bij moeten zeggen. Die iPad hebben we dus niet meer. Was een garantie gevalletje en is omgeruild. Ter plaatse is helaas ook geen lokale backup gemaakt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonfly28
Vorkie schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:01:
Nooit problemen gehad met zulke grote back-ups.

Weet je zeker dat je een stabiele wifi hebt?

Je zou het kunnen proberen met een USB-C > Ethernet adapter op de iPad, dan sluit je in ieder geval de WiFi uit.
Helaas verbinden via LAN geeft hetzelfde probleem. Extreem langzaam downloaden van Procreate. Het lijkt een probleem met Procreate te zijn in combinatie met een veel en ook grote bestanden die in de app staan opgeslagen. Bestandsgrootte van de app bounced ook steeds op en neer van paar honderd kB naar meerdere GB.

De bestanden die in de Procreate App zitten is natuurlijk waar het omgaat. Iemand enig idee hoe/of een gehele iOS backup naar je PC/Mac vanuit iCloud kan downloaden (anders dan via restore iOS device)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dragonfly28 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:03:
[...]

Helaas verbinden via LAN geeft hetzelfde probleem. Extreem langzaam downloaden van Procreate. Het lijkt een probleem met Procreate te zijn in combinatie met een veel en ook grote bestanden die in de app staan opgeslagen. Bestandsgrootte van de app bounced ook steeds op en neer van paar honderd kB naar meerdere GB.

De bestanden die in de Procreate App zitten is natuurlijk waar het omgaat. Iemand enig idee hoe/of een gehele iOS backup naar je PC/Mac vanuit iCloud kan downloaden (anders dan via restore iOS device)?
Ah dat is lastig. Voor zover ik weet is er geen manier om de back-up volledig te downloaden. Had nog even gezocht voor je.

Had je ProCreate al eens benaderd? Misschien herkennen ze het het probleem. Daarnaast Apple support ook gelijk benaderen, die hebben mij ook in detail geholpen met een restore. (Die crashte steeds)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonfly28
We hadden de hoop dat het tijdens onze vakantie terug gezet zou zijn. Er was nog maar iets van 5GB over van de download, maar zal je net zien dat het internet eruit vliegt tijdens de vakantie. Bij thuiskomst lijkt de hele restore opnieuw te zijn begonnen. Nog 62.7 GB te gaan :-(

Inmiddels ook een reactie van ProCreate gevonden. Dat stemt niet erg hoopvol:

"It sounds like you may have had a lot of data in Procreate. Unfortunately, iCloud Backups tend to have trouble restoring apps with a large amount of app data. This is part of why we always recommend that users make regular iTunes backups of their iPad, as well as exporting individual artworks."

Gek genoeg lijken deze issues via een lokale restore niet te spelen.

Apple support kwam niet heel veel verder dan een kort antwoord met wachten tot iCloud kopie is terug gezet 8)7

Inmiddels wel ook ergens een tip gevonden om een harde reset te doen en vervolgens door te gaan met restore. Hopelijk helpt dat.

Ik vind het vooral erg sneu, dat de ene keer dat ik me er niet actief tegen aan bemoei ("maak even lokale backup voor naar de applestore te gaan etc.) het ook direct fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
dragonfly28 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:59:
[...]

Dat is niet mogelijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1