ghosting, op 1 monitor triple screen setup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:37
3 x MSI Optix G273 https://www.msi.com/Monitor/Optix-G273 ( alle 3 1.5 jaar oud )
1 x MSI 2080 super video kaart
alles aangesloten met high quality DPI kabels.
Ik maak gebruik van Nvidia surround.
windows 11
kabels al gewisseld, nieuwe drivers al geinstalleerd, voedingen gewisseld van monitors.
wat zou dit kunnen zijn ?

er is een soort flickering, ghosting op alleen mijn linker scherm.
wat je hier ziet is een screenshot van het ingame menu van de game assetto corsa competizione, maar je ziet er vaag doorgeen mijn achteruitkijk spiegel links die op die plek zit tijdens het racen ontrack cockpitview.

YouTube: 29 augustus 2023

https://tweakers.net/foto...XCUk6LXYgZ17cMXc9aecU.jpg

het is niet altijd even ernstig, het verschilt in intensiteit. ik merk het ook in andere sims. automobilista 2 bijvoorbeel, maar een stuk minder.

[ Voor 5% gewijzigd door murky123 op 30-08-2023 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 24-09 14:05
Lijkt op een probleem met de backlight van de monitor zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Duke of Savage schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:33:
Lijkt op een probleem met de backlight van de monitor zelf.
maar het is alleen als er een sim game is opgestart. ik zie er niets van als ik gewoon de schermen aan hebt staan en een foto of een browser er op zet.

ik kan binnenkort proberen om het linker scherm naar rechts te verplaatsen en de rechter naar links, en dan kijken of het probleem mee verhuisd naar de rechterkant.

[ Voor 20% gewijzigd door murky123 op 30-08-2023 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 21:32
murky123 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:37:
[...]

maar het is alleen als er een sim game is opgestart. ik zie er niets van als ik gewoon de schermen aan hebt staan en een foto of een browser er op zet.

ik kan binnenkort proberen om het linker scherm naar rechts te verplaatsen en de rechter naar links, en dan kijken of het probleem mee verhuisd naar de rechterkant.
Is het niet veel eenvoudiger om enkel de twee kabels achterop je PC over te prikken? Zul je alleen surround even opnieuw moeten configureren.

• murky123
Huugje schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:44:
[...]

Is het niet veel eenvoudiger om enkel de twee kabels achterop je PC over te prikken? Zul je alleen surround even opnieuw moeten configureren.
mijn mijn startpost had ik al gemeld dat ik al kabels had gewisseld zonder resultaat.

gisteravond de linker monitor rechts gehangen en de rechter monitor links, probleem lijkt weg te zijn, ik wil het nog een tijdje aankijken of het ook weg blijft, aangezien het een niet consequent issue is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 21:32
Mocht het probleem terugkomen dan zou je misschien nog het volgende kunnen proberen:

- Zet surround uit en controleer of elke monitor onder Windows (Display settings) dezelfde instellingen heeft, oftewel dezelfde resolutie en dezelfde refresh rate (Advanced display settings). Stel de refresh rate op elke monitor in op die welke je uiteindelijk in surround wilt gebruiken.
- Mochten de monitors de optie hebben om ze terug naar de fabrieksinstellingen te brengen, doe dat dan op elke monitor zodat deze zoveel mogelijk identiek zijn.
- Configureer daarna surround opnieuw om te controleren of bovenstaande enig effect heeft gehad.

Ik neem aan dat je de Nvidia drivers al geupdate hebt naar de nieuwste versie. Maar misschien dat je ook eens kunt kijken naar de Geforce Experience mocht je dat geinstalleerd hebben. Zorg ervoor dat deze geupdate is met de nieuwste games informatie. Mocht je het niet geinstalleerd hebben, dan zou je het eens kunnen installeren om te kijken of dat enige effect heeft. Heb je het wel geinstalleerd, dan zou je kunnen kijken of het effect heeft wanneer je het juist verwijdert.

• Botmeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07 16:18
Je kan eens testen door je hz in nv surround op 60 te zetten. Displayport kan bij lange kabels en/of te veel data throughput, kuren vertonen. In dat geval maakt een dure kabel niets meer uit.

Zelf eigenaar van een triple monitor met 2080ti aangesloten met (hq) dp kabels die tot 8k aan kunnen. Bij mij werkt 100hz het beste, ondanks dat mijn monitors 180hz aankunnen. Alles boven 100hz loopt gewoon niet lekker (strepen door het beeld).

• murky123
Botmeister schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:14:
Je kan eens testen door je hz in nv surround op 60 te zetten. Displayport kan bij lange kabels en/of te veel data throughput, kuren vertonen. In dat geval maakt een dure kabel niets meer uit.

Zelf eigenaar van een triple monitor met 2080ti aangesloten met (hq) dp kabels die tot 8k aan kunnen. Bij mij werkt 100hz het beste, ondanks dat mijn monitors 180hz aankunnen. Alles boven 100hz loopt gewoon niet lekker (strepen door het beeld).
thanks. ik ga het ook eens op 100hz proberen, stata nu op 165hz.
Pagina: 1