Office licentie(s)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07-09 21:26
Dag mensen ;)

Een situatie. Als student heb ik een licentie voor Office (outlook, teams, word, etc). Volgend jaar schriijf ik me niet in school maar het jaar erna terug wel. Dus ik ben mijn licentie voor 1 jaar kwijt.

Kan ik nu al privé een office-pakket kopen en de komende weken beiden naast elkaar laten werken, tot mijn school-versie uitvalt? Krijg je dan 2 word apps, etc?

Hoe snel na het aankopen van een persoonlijke Office-licentie bij Microsoft kan je hiermee werken?

Vriendelijke groet! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:53
Ik neem aan dat je huidige schoollicentie via school is gekoppeld aan een Microsoft account via je studentenaccount? Dus dat je in Office365 moet inloggen met je studentenaccount en wachtwoord (en wellicht nog extra via MFA).

Dan zou ik deze licentie gebruiken totdat deze niet meer werkt, lees: je studentenaccount op slot gaat. Als er belangrijke documenten op je OneDrive staan onder je Microsoft account dat is gekoppeld aan je studentenaccount, zou ik deze alvast veilig gaan stellen op een externe schijf of online opslag. Immers, als je studentenaccount op slot gaat, werkt je Microsoft account dat hier is gekoppeld ook niet meer en kun je hier niet meer bij.

Een nieuwe Office365 licentie aanschaffen kan heel gemakkelijk online, bijvoorbeeld hier. Je koppelt de licentiecode aan je persoonlijke Microsoft account en daarmee log je vervolgens in op Office365. En dan kun je heel snel weer aan het werk.

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
Ok Bedankt.

Is het ook te doen om 2 licenties tegelijkertijd te gebruiken? Tot de ene wegvalt? Of geeft dit problemen bij Microsoft?

Als ik het goed begrijp kan je na een onlineaankoop van Office bij wijze van spreken direct gebruik maken van de apps?

En wat is het verschil tussen aankopen via de link die je gaf en via de website van microsoft zelf?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kunt in de apps wisselen van account. Dit kun je doorgaans rechtsboven doen, daar zie je jouw naam staan en kun je zien met welk account je bent ingelogd.

Je hoeft dus niet twee keer de apps te installeren.

Het verschil in de link hierboven en direct bij Microsoft is de prijs, het product is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vanuit Office log je in op één account, dus Max 1 licentie gelijktijdig.
Een nieuwe licentie aanschaffen kun je binnen 15 minuten hebben geregeld. Dus je kunt het ter plekke aanschaffen wanneer nodig.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Sommige onderwijsinstellingen houden accounts ook nog best lang beschikbaar na moment van uitschrijven (soms zelfs een half jaar). Dus ik zou zeker gewoon wachten tot office gaat zeuren over een verlopen licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dit lijkt me ook een typische vraag voor de klantenservice van Microsoft. Ik ben dus stiekem ook wel benieuwd wat die zeiden toen je hen hierover contacteerde? Ik kan mij niet voorstellen dat je de eerste of enige bent met deze vraag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:53
skimine schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:44:
Sommige onderwijsinstellingen houden accounts ook nog best lang beschikbaar na moment van uitschrijven (soms zelfs een half jaar). Dus ik zou zeker gewoon wachten tot office gaat zeuren over een verlopen licentie.
Ik hoop dat de meeste onderwijsinstellingen het studentenaccount dichtzetten zodra de studie is beëindigd. Daarmee kun je ook het gekoppelde Microsoft account niet meer gebruiken. Dit is ook de correcte werkwijze, als je niet meer aan de onderwijsinstelling studeert (lees: een geldige inschrijving hebt), mag je ook geen gebruik meer maken van licenties die aan de onderwijsinstelling zijn verbonden.

Meestal worden de inactieve studentenaccounts nog wel een x-aantal maanden bewaard, mocht een student zich nog binnen nu een een halfjaar inschrijven. Dat kan het bestaande studentaccount weer opengezet worden na afronding van de inschrijving.

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
Dus na online aankoop kan ik de dag zelf nog gebruiken maken van de apps? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
pporrio schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:49:
Ik hoop dat de meeste onderwijsinstellingen het studentenaccount dichtzetten zodra de studie is beëindigd. Daarmee kun je ook het gekoppelde Microsoft account niet meer gebruiken. Dit is ook de correcte werkwijze, als je niet meer aan de onderwijsinstelling studeert (lees: een geldige inschrijving hebt), mag je ook geen gebruik meer maken van licenties die aan de onderwijsinstelling zijn verbonden.
Vaak blijft een account nog gewoon bruikbaar voor een bepaalde periode na uitschrijven. (en daarna nog bewaard mocht je je weer inschrijven binnen een bepaalde periode). Bijvoorbeeld:
  • UvA: 90 dagen
  • UU: 180 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
Bedankt. Ik studeer aan Hogent. Zou het aantal dagen dat het na uitschrijven nog bruikbaar is ook terug te vinden zijn? Ik heb een email gestuurd, maar ze hebben het zeer druk denk ik..

• dellete
Zou het mogelijk zijn om in mijn privé-licentie van Teams de gesprekken met de klasgroepen verder te zetten, of kan dit enkel met de schoollicentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
Toevallig iemand een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProjectB00man
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:19
Het zou kunnen, maar is afhankelijk hoe de school het geregeld heeft.
Ik zou zeggen bel met de ICT helpdesk van de school daar heb je het snelste je antwoord.

Je kan namelijk Teams helemaal dicht zetten dat bellen met externen niet mogelijk is maar je kan het ook helemaal open zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Geldt ook voor delen van bestanden etc in Teams: hangt volledig af van wat de beheerder instelt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:34
dellete schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:14:
Zou het mogelijk zijn om in mijn privé-licentie van Teams de gesprekken met de klasgroepen verder te zetten, of kan dit enkel met de schoollicentie?
Waarschijnlijk niet (zomaar). Ik neem aan dat de Teams door de school zijn ingericht, en dat je toegang tot het Team via je Microsoft (studenten)account is geregeld. Met een persoonlijk Microsoft account kan je daar niet zonder meer bij; De school zou jouw privé account dan kunnen toevoegen als externe maar de vraag is of ze dat willen; ik kan mij voorstellen dat ze daar niet direct blij mee zijn, maar je kan het de servicedesk allicht vragen.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-09 22:05
Teams gesprekken zijn gebonden aan je account, dus het lijkt mij sterk dat je de gesprekken kunt voortzetten. Bij het verlaten van de school zal waarschijnlijk je account of dichtgegooid worden of verwijdert worden uit de systemen. Hierdoor zul je dus niet meer bij Office gerelateerde dingen kunnen komen. (Uiteraard verschilt dit per school/organisatie, dus moeilijk in te schatten. Soms worden de gebruikers voor een bepaalde tijd gedisabled bijv.)

Het instellen als externe is inderdaad een mogelijkheid, echter zullen organisaties zoals scholen dit nooit als optie overwegen i.v.m. bijvoorbeeld security.

[ Voor 6% gewijzigd door KilleBladhark op 01-09-2023 15:06 ]

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat wel zou kunnen is dat de medestudenten jou met jouw privé account toevoegen aan de chats en de geschiedenis delen. Zo kun jij je eigen berichten ook teruglezen en kun je nu verder gaan als "derde" persoon in dezelfde chat. Uiteraard moet wel ondersteund worden dat men met externen kan chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
Bedankt!!
Pagina: 1