Op dinsdag 04 september 2001 16:12 schreef AirHead het volgende:
[..]
Misschien omdat twee mensen van dezelfde sekse geen kindje kunnen maken

Dus een "biologisch foutje"

Tegenwoordig wel hoor. Het is gelukt om een eicel te bevruchten met genetisch materiaal uit een willekeurige lichaamscel, en dus kunnen twee vrouwen op die manier een kind krijgen dat echt van hun is. Het kind zal genetisch materiaal hebben van beide moeders, net alsof de "donormoeder" de vader zou zijn. Het zal natuurlijk wel altijd een meisje zijn, tenzij ze een Y-chromosoom van een donor-man lenen.
Waarom is homosexualiteit niet geaccepteerd? Omdat het vreemd is. En alles wat vreemd is, daar heeft de mens een natuurlijke afkeer voor. Dat is een natuurlijk verdedigingsmechanisme - immers, iets wat onbekend is kan gevaarlijk zijn.
Op de middelbare school werd ik voor het eerst met homosexualiteit geconfronteerd omdat een klasgenoot van me openlijk homo was. Er werd natuurlijk in het begin wel wat over gegiecheld (voor zover je bij jongens over giechelen kan spreken), maar voor de rest werd er heel normaal gedaan. Ook gewoon met z'n allen na de gym douchen enzo.
Mijn moeder doet er ook heel normaal over. Toen ze op de kleuterkweek zat (tegenwoordig heet dat PABO) had ze een studiegenoot die homo was, die uit het zelfde dorp kwam. Vaak zaten ze dus samen in de bus, en gingen ze samen naar mooie jongens kijken
Ik heb minstens 10 openlijk homosexuele colega's, en er werkte bij dat bedrijf een tijd lang ook een Venezuelaans homopaar, die hierheen gegaan zijn omdat ze daar verstoten werden, en die zijn zelfs hier getrouwd. Bleek later dat één van die twee ook nog eens de zoon van een drugsbaron was. Door zo'n familie verstoten worden en het overleven, da's zowiezo al een grote kunst, volgens mij, dus wat dat betreft, diep respect.
Anyway, de mensen die het meest bang voor homosexualiteit zijn, zijn inderdaad vaak mensen die bang zijn voor hun eigen homosexuele neigingen, en die angst voor een deel van zichzelf naar buiten projecteren. Maar niemand is 100% hetero, en niemand is 100% homo. Als je namelijk 100% hetero zou zijn, zou je niet (goed) met mensen van het zelfde geslacht om kunnen gaan. Ik bedoel, ik ben hetero, maar ik weet mannelijk schoon ook wel te appreciëren. En daar zit eigenlijk ook de basis voor waarom homosexualiteit onder mannen minder goed geaccepteerd wordt dan onder vrouwen. Van vrouwen wordt het doodnormaal gevonden dat ze andere vrouwen komplimentjes over hun uiterlijk geven, maar bij mannen is dat taboe. Dat vrouwen elkaar kussen is normaal, maar bij mannen is ook dat taboe (tenzij je in de mafia zit).
Wat ik zou willen is dat homosexualiteit niet anders behandeld wordt, maar gewoon als de normaalste zaak van de wereld. Een mooi staaltje daarvan is de online strip The Suburban Jungle (
http://www.suburbanjungle.com). De hoofdpersonen in de strip zijn gepersonificeerde dieren. Een tijger en een tijgerin, een leeuw en een leeuwin, een vrouwelijke new-age fluffy-bunny panda, en een homosexuele mannelijke wolf. Het coole is dat er over het feit dat die wolf homo is heel gewoon wordt gedaan, alsof er niets vreemds aan is. Zoals het zou moeten, dus.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.