Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiirichu
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 30-08-2023
Hoi!
Ik zoek even wat advies, omdat ik totaal geen verstand heb van smartphones. Mijn moeder zoekt een manier om haar fotos en bestanden rechtstreeks van haar S22 op een externe schijf te zetten, zodat ze dit on-the-go kan doen en niet eerst verbinding met een computer hoeft te maken. Is dit überhaupt mogelijk?
En mocht dit mogelijk zijn, kan ik hier dan elke willekeurige externe schijf met USB-C aansluiting voor gebruiken,of zijn er speciale schijven voor telefoons?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:11
Samsung heeft daar de Portable SSD T7 Shield voor.
https://tweakers.net/pric...-t7-shield-1tb-zwart.html

Maar met elke andere portable SSD moet dat ook kunnen, alleen heb je daar een adapter voor nodig, waar ook de voedingsadapter aan kan worden aangesloten om de SSD te voeden.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-06 19:23
Klooien met een externe schijf is niet heel erg gebruiksvriendelijk.
Waarom niet een cloud dienst gebruiken, zoals Google Photo, Dropbox of OneDrive?
Je telefoon kan dan uploaden naar de cloud en vanaf daar kan je weel downloaden naar een PC.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Wat hierboven staat is, denk ik, de makkelijkste optie. Ik gebruik zelf de app Google Foto's en deze upload automatisch nieuwe foto's zodra er verbinding met een bekend wifi netwerk wordt gemaakt.
Mocht ze het toch liever op extern geheugen willen zetten, dan zou ik een USB C stick gebruiken.

categorie: Usb-sticks

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:15

M2M

medicijnman

In principe werken de meeste externe SSD's prima. High-end USB stick ook. Het meest praktische is als het een USB-C aansluiting heeft. Dan heb je enkel een USB-C naar USB-C kabeltje nodig.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:27
Ik heb net even geprobeerd om mijn Sandisk 1 TB op de USB-C van mijn telefoon te zetten. Gaat op zich prima, en de telefoon kwam zelf met de optie om de ssd met Solid Explorer te openen. Zonder dat programma weet ik zo geen mogelijkheid om bestanden te kopieren.

Dan moet je nog weten waar de foto's zich bevinden, maar als je dat eenmaal gevonden hebt is het ook niet zo'n probleem. Tenslotte moet je de ssd nog unmounten. In de settings, storage vind je de schijf terug en kun je hem unmounten. Gelkkig had Solid Explorer een directe link, want als ik nu zoek vind ik die plek moeilijk terug

Het kan dus wel, je hebt alleen een soort file explorer nodig.

[ Voor 0% gewijzigd door kzin op 30-08-2023 13:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Samsung heeft gewoon standaard een file explorer programma, "mijn bestanden" heet dat.
En als het goed is zat er hij de S22 in de doos ook een verloopje van usb-c naar usb. Hiermee kan je elke usb stick of externe HD aansluiten. Of zelfs een muis en/of toetsenbord.
Anders heb je bij bijvoorbeeld de action ook wel verloop stekkertjes of snoertjes liggen.

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

JukeboxBill schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:27:
Maar met elke andere portable SSD moet dat ook kunnen, alleen heb je daar een adapter voor nodig, waar ook de voedingsadapter aan kan worden aangesloten om de SSD te voeden.
Dat is onzin, vrijwel alle externe SSD's kunnen gewoon met USB-C aangesloten worden en hebben geen losse voeding nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
zelfs mijn paspoort wd doet het op gsm en tablet.
wel even een verloopje van usb naar usb c

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Pagina: 1