USB C oplaadkabel maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06 09:59

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
Ik wil weten of het mogelijk is dat ik een oplaadkabel zelf maak voor een usb-c stekker.

Achtergrond:
Ik heb home assistant en wil een wall mounted tablet installeren op de plek waar nu de kamerthermostaat hangt (die is komen te vervallen door een warmtepomp en alle logica die ik daarbij heb).

De kamerthermostaat wordt nu gevoed door een twee dradig stroom draadje (ik heb eventueel meer aders beschikbaar als ik me niet vergis). Omdat de kabel door de muur gaat en 2 a 3 meter verderop de voeding krijgt ben ik benieuwd wat de opties hierin zijn. Ik zou namelijk graag de voeding willen sturen via dat snoertje naar de tablet die ik daar op de muur bevestig.

Op internet vind ik er niet zo veel over, of ik gebruik de verkeerde termen, maar jullie kunnen me vast helpen.

Waar ik aan zit te denken is een usb-c kabel kopen en die op te knippen en te verlengen. Iemand tips?

https://www.amazon.com/UG...ntendo/dp/B07PFHB3R4?th=1

It's me Mario

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:08

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

USB kabels zijn tot 5 meter te vinden. Of het moet gaan om een gat met de diameter van de draad.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij USB-C is het antwoord altijd: "dat hangt er van af".
Als die tablet alleen een simple 5V/2A wil dan gaat het ws. wel werken.
Als het echter USB-PD of QuikCharge oid is dan moeten de signaaldraden perfect werken (misschien zelfs op hoge frequenties).

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-06 23:44
Je hebt al minimaal 2 aders lopen voor je thermostaat, knip een usb-c kabel door. Verbind die met je thermostaatkabel. Bij de CV/Pomp/whatever hang die 2 aders aan 5v.
Enige waarmee je mee te maken hebt is voltage drop maar je zegt 2 tot 3 meter, dat moet best lukken.

Plus wat @Juup zegt...

[ Voor 5% gewijzigd door Boel-Shit op 30-08-2023 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-06 08:22
het hangt ook nogal van de tablet af..
Ik heb ook ergens een verlengde usb aansluiting en mijn telefoon wil er wel opladen (max 450mA tewijl de lader 1A is) maar mijn tablet wil er maar met 40mA 'laden'.

en ipv kabels knippen en aan elkaar zeten kan je natuurlijk ook connectors aan de draden solderen
https://www.tinytronics.n...-naar-soldeerpads-adapter