IDE Controllers 1 + 2, apparaten / performance

Pagina: 1
Acties:

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Oke, ik zat zo eens te denken. Ik heb 2 IDE Controllers. 4 IDE apparaten: HD 3.2 GB, HD 17.2 GB, CDRW, DVD-ROM

Op IDE1 zitten aangesloten: HD 3.2 en HD 17.2
Op IDE2 zitten aangesloten: CDRW en DVD-ROM

Stel nou dat ik dit verander door:

Op IDE1: HD 17.2 + DVD-ROM
Op IDE2: HD 3.2 + CDRW

Zou de performance dan omhoog gaan? Zal ik Cd's dan makkelijker rechtstreeks kunnen kopieren? En zullen de hardeschijven dan ook sneller werken omdat ze beiden via een andere IDE controller werken?

• F0kke
Hmm, ik denk dat het niet zo'n slecht idee is nu ik het onderstaande lees
Ik heb altijd begrepen (maar kan dat helaas niet technisch onderbouwen) dat het beter is om de cdrom en cd-brander op verschillende controllers te plaatsen voor optimaal on-the-fly branden. Zelfde geldt voor van hd naar hd kopieren.

Verwijderd

Ja, ik denk dat je het juist ziet, maar ik wil wel de kanttekening plaatsen dat als je bijv. een UDMA100 Harddisk en een UDMA33 Cd-r(w) op een kabel aansluit, dat dan op die kabel de laagste van die twee snelheden gebruikt gaat worden, in dit geval dus UDMA33.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het lijkt me dat dit voor CDDs niets uitmaakt, aangezien de interface veel sneller is dan het medium. Hetzelfde geldt bijna altijd ook voor de HDDs.

• F0kke
Ik wilde toch nog even laten weten dat het prima (beter) functioneert dan hiervoor. Zeker het rechtstreeks kopieren van Cd's gaat beter.