Bij het meten van temperaturen van de cv installatie (ATAG E325EC uit 2015 met radiatoren) viel het me op dat er maar een klein verschil zit tussen aanvoer en return temperatuur. Ook zie ik dat de aanvoer temp vooral reageert op de return temp, en niet zozeer op de radiator temp.
Grafiek (water inlet/outlet is van de grootste radiator in de kamer).
/f/image/IOmeYM4lbBuzIjPacgtTZDC5.png?f=fotoalbum_large)
Na wat zoeken vond ik in de verdeler van de begane grond deze bypass.
:strip_exif()/f/image/6XN4xSBJLc8f6mhPHODZuadJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat lijkt me erg onlogisch. Gewoon een buisje dat aan en afvoer verbindt. Het duurt nu lang voordat de woonkamer is opgewarmd en het lijkt me niet efficiënt stoken.
De radiatoren op de begane grond staan altijd open (grootste radiator kan niet eens dicht) en op de eerste verdieping staat alles dicht behalve de badkamer.
Als ik wat lees op internet zou een drukgestuurde bypass wel logisch zijn.
Nu heb ik een offerte voor
-Aftappen van de cv installatie en demonteren van de bestaande bypass in de vloerverwarmingsverdeler.
-Monteren drukverschilregelaar Hydrolux 3/4"bn. IMI Heimeier aan te sluiten boven bij de cv ketel.
-Inregelen
€553
Degene die de offerte kwam maken vind het allemaal maar onzin en dacht niet dat ik er efficienter van zou gaan stoken en het sneller warm zou hebben.
Wat vinden jullie van de bypass zoals die nu is en schiet ik er wat mee op om die te laten ombouwen naar een drukgestuurde bypass?
Grafiek (water inlet/outlet is van de grootste radiator in de kamer).
/f/image/IOmeYM4lbBuzIjPacgtTZDC5.png?f=fotoalbum_large)
Na wat zoeken vond ik in de verdeler van de begane grond deze bypass.
:strip_exif()/f/image/6XN4xSBJLc8f6mhPHODZuadJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat lijkt me erg onlogisch. Gewoon een buisje dat aan en afvoer verbindt. Het duurt nu lang voordat de woonkamer is opgewarmd en het lijkt me niet efficiënt stoken.
De radiatoren op de begane grond staan altijd open (grootste radiator kan niet eens dicht) en op de eerste verdieping staat alles dicht behalve de badkamer.
Als ik wat lees op internet zou een drukgestuurde bypass wel logisch zijn.
Nu heb ik een offerte voor
-Aftappen van de cv installatie en demonteren van de bestaande bypass in de vloerverwarmingsverdeler.
-Monteren drukverschilregelaar Hydrolux 3/4"bn. IMI Heimeier aan te sluiten boven bij de cv ketel.
-Inregelen
€553
Degene die de offerte kwam maken vind het allemaal maar onzin en dacht niet dat ik er efficienter van zou gaan stoken en het sneller warm zou hebben.
Wat vinden jullie van de bypass zoals die nu is en schiet ik er wat mee op om die te laten ombouwen naar een drukgestuurde bypass?