Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 15:13
Vanwege de lagere prijzen in Japan en de mogelijkheid tot tax free kopen zit ik te kijken naar een nieuwe iphone en een google pixel.

Klopt het dat het camera geluid altijd aan staat bij telefoons die je koopt in Japan? Zowel ios android? Van verkopers en in de zoekresultaten op google lees ik wisselende verhalen. Soms lees ik dat wanneer je Japan verlaat het camera geluid 'gewoon' uit is en het GPS afhankelijk is. En soms lees ik dat het camera geluid nooit uit kan.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10:13
Ik wil mogelijk nog iets toevoegen, ten eerste dat het ook de Zuid-Koreaanse markt betreft, en ten tweede dat bij rooten / bootloader unlock je camera gebricked wordt / nooit meer kan gebruiken, dus kijk ook daarvoor uit.

Hoe het allemaal exact werkt weet ik ook niet helaas.

[ Voor 11% gewijzigd door grasmanek94 op 30-08-2023 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Let ook op de 4G en 5G frequentiebanden, die kunnen anders zijn in Japan.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:58
Vergeet terug in Nederland hem niet officieel te importeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:46
SX-Superfly schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 04:54:
Soms lees ik dat wanneer je Japan verlaat het camera geluid 'gewoon' uit is en het GPS afhankelijk is. En soms lees ik dat het camera geluid nooit uit kan.
Ik ben deze zomer in Japan en Zuid-Korea geweest en dat is in iedergeval niet het geval op een Samsung telefoon, idem met Xiaomi en OnePlus. Zelfs niet met Japans en Koreaanse sim.
In Korea ook de Fold 4 geprobeerd voordat ik vertrok en daarop ook geen shuttersound wanneer gedempt, maar dat is nutteloze informatie in dit geval.

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10:13
Misschien hangt het ook puur van de firmware af, hier hebben veel samsung telefoons bijvoorbeeld EUX firmware, zou in Japan best anders kunnen zijn. Misschien is het flashen van een andere regio firmware voldoende, who knows..
Pagina: 1