Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:42
Mag een werkgever een personeelslid weigeren mee te nemen op een bedrijfsuitje? Dit gaat om een bedrijf zonder cao. Wat zijn de wettelijke regels in dit geval?

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08:45
Als het mag of niet.. Maar wil je uberhaupt voor zo'n k*t bedrijf werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 09:49
Goh, weigeren zal vast mogen, het is een extra dienst vanuit de werkgever.

Maar iets meer context is wel fijn. Waarom word je geweigerd? Mogen alle andere collega's mee? Wil je überhaupt mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:35
Hmm het doel van het bedrijfsuitje lijkt me dat je elkaar ook eens op een andere manier leert kennen dan onder werktijd? Daarnaast lijkt het me als werkgever onwenselijk om bepaalde mensen uit te sluiten, je wil immers de groep zoveel mogelijk bij elkaar houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:06

H-W

Wettelijk lijkt me hier niks op van toepassing. Sjiek is het in elk geval niet om iemand te niet uit te nodigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 20:38
Word dit betaald vanuit een potje waarvoor collega's vrijwillig loon afstaan of iets dergelijks? Iets meer info is gewenst..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
De topicstart biedt onvoldoende informatie voor een gericht antwoord.

Een werkgever mag belangen afwegen. Zonder gerechtvaardigd belang kan het strijdig zijn met goed werkgeverschap, non-discriminatie beginsel en meer afhankelijk van de motivatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@dirk_mec nog een bepaalde reden voor het niet willen meenemen van bepaalde collega's?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prutsertje13
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:10
Als dit wordt geweigerd en het is niet georganiseerd vanuit een personeelsvereniging waar je geen lid van bent zou dit wel heel raar zijn. Ik zou het dan wel weten en hier snel weg zijn, voor zo'n werkgever wil je toch niet werken? Maar iets meer informatie zou wel handig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:00
Ik kan me wel situaties voorstellen waarbij een team van mensen die langer ergens werken een uitje hebben en iemand die er net 3 dagen werkt nog niet meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:25
Is er op het vorige bedrijfsfeestje iemand compleet de fout in gegaan (agressief, dronken, ongewenst gedrag, etc. )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Beetje context zou wel op z'n plaats zijn, het is nu puur gokwerk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nog een mooie situatie die hypothetisch zou kunnen: het bedrijf heeft een bepaalde bezetting nodig en dus kan niet iedereen tegelijk mee op een uitje. Dan is het alsnog leuk als het overlegd wordt, maar kort door de bocht is dan het antwoord: ja, dat mag op zich wel.

Ten minste, ik hoop dat er iemand blijft werken tijdens het jaarlijkse uitje voor vliegverkeersleiders, of bij het lokale politiekorps.

[ Voor 20% gewijzigd door bwerg op 29-08-2023 22:39 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:05

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

jopie schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:34:
Ik kan me wel situaties voorstellen waarbij een team van mensen die langer ergens werken een uitje hebben en iemand die er net 3 dagen werkt nog niet meegaat.
Lijkt me juist de ideale manier om elkaar te leren kennen.

Maareh, zonder input van TS is het gewoon speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ben je vast in dienst of extern of inhuur?
Is het vanuit de werkgever zelf of vanuit de personeelsvereniging?

Oftewel meer context.
Dit is te mager nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:53

g0tanks

Moderator CSA
bwerg schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:38:
Nog een mooie situatie die hypothetisch zou kunnen: het bedrijf heeft een bepaalde bezetting nodig en dus kan niet iedereen tegelijk mee op een uitje. Dan is het alsnog leuk als het overlegd wordt, maar kort door de bocht is dan het antwoord: ja, dat mag op zich wel.
Of het gaat om iemand die extern in dienst is.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Rukapul schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:26:
De topicstart biedt onvoldoende informatie voor een gericht antwoord.

Een werkgever mag belangen afwegen. Zonder gerechtvaardigd belang kan het strijdig zijn met goed werkgeverschap, non-discriminatie beginsel en meer afhankelijk van de motivatie.
En hier houd ik het graag bij. @dirk_mec , de volgende post mag echt meer informatie bevatten om een goed advies/antwoord te krijgen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.