Monitor op draai arm, stekker steeds los, fixeren maar hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 15:42
Mijn flink oudere monitor (samsung) hing aan een full motion draai arm, deze viel dikwijls uit tijdens het verplaatsen, ik nam aan dat slijtage de oorzaak was.

Nu een nieuwe (acer) monitor en daarbij hetzelfde als ik de monitor beweeg valt ie uit, zelfs als ik zo nu en dan tegen de voedingskabel stoot dan valt de power uit.
Ik heb al geprobeerd wat papier er tussen te vouwen maar helpt iets maar ook totaal weer niet op lange termijn.

En waarom verplaats ik regelmatig me 27" monitor, omdat ik veel race met een stuur+pedalen, dan trek ik me monitor naar me toe en kantel me bureaustoel naar achter is voor mij ideale positie en kijkafstand.

Iemand ooit met zelfde probleem gedeald en tips?

Of wellicht komt deze bekent voor stekker met een lock

Alvast vriendelijk dank.
Roy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-09 23:41

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Netsnoer met een tiewrap of klittenband stevig vastzetten aan een ander onderdeel van de monitor of aan iets (de beugel?) wat aan de monitor vastzit. De euro stekker nog eenmaal goed aandrukken, dat moet voldoende zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door remco_k op 29-08-2023 18:54 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Knoop in de kabel en door die knoop een tiewraps oid. Komt de treklast op de knoop / tiewrap te staan en blijft die stekker mooi zitten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
Tiewrap heb ik geen aanknoop punten voor en de montage met de beugel is te ver weg.

Maar klittenband ...dat brengt me wel op ideeën, dank je.
ff delen: Plaatje van bepaalde dikte plakken achter de stekker op monitor, dan beiden kanten klittenband plakken en fixatie denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-09 23:41

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Loopt de kabel niet netjes langs je beugel en arm dan? Als in: hangt die er gewoon los onder ofzo? Dat is natuurlijk niet handig én geen gezicht. Regel het goed, verleg de kabel zodat hij langs de beugel en de arm kan worden gelegd.

Of maak eens een foto voor de duidelijkheid.

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 29-08-2023 19:00 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
Kabel loop netjes langs, wat zeg ik in de armen weg gewerkt, zekers ik hou van clean desk policies, dus altijd en ook kabel management, dude! wat een aanname :)

Maar de kabel moet van 2e arm nog wel naar het aansluitings- punt van de monitor en die gaat dan in een "onder" boog naar onder in de monitor.
Dit stukje kabel moet wel op maximaalste lengte zijn getrokken om het bewegingsruimte te geven als ik me monitor kantel, draai etc.

En dat kleine stukje beweegt dus en dan valt de monitor uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Probeer eens een andere voedingskabel. Die dingen kunnen erg strak zitten. Bij jou is dat zo te horen niet het geval.

[ Voor 22% gewijzigd door TBTL op 29-08-2023 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
ik ga aan de slag met klittenband en als eerst paar extra kabels switchen, ik heb er 2 gehad, werkte niet anders...maar heb nog zo'n draden doos ff rommelen heb er zeker nog wel 5.

Bedankt voor de input Tis ook geen ramp , maar gewoon irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 22:04
roycerolls schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:06:
Kabel loop netjes langs, wat zeg ik in de armen weg gewerkt, zekers ik hou van clean desk policies, dus altijd en ook kabel management, dude! wat een aanname :)
Ik heb een zit-sta bureau met twee schermen. Na 3 jaar gebruik is er nog nooit een kabel losgekomen, ondanks dat ik vermoed dat de beweegafstand hier groter is dan bij jouw setup. Als je kabels correct gemonteerd zijn in het statief zouden die nooit mogen bewegen, noch zou er spanning op mogen komen te zitten.
Dit stukje kabel moet wel op maximaalste lengte zijn getrokken om het bewegingsruimte te geven als ik me monitor kantel, draai etc.

En dat kleine stukje beweegt dus en dan valt de monitor uit.
Met andere woorden, je vraag is: "Mijn kabel is te kort en wordt uitgetrokken als ik de monitor verplaats. Hoe los ik dit op?" .
Antwoord daarop is simpel: langere kabel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-09 16:25
Ducttape, is er ook in het zwart...of zwarte kit, ff nachtje laten drogen.

[ Voor 35% gewijzigd door meljor op 30-08-2023 01:15 ]

Pagina: 1