USB-2 adapter voor een USB-c frontpanel connector (?)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brian.93
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 03-10-2024
Dag Tweakers,
...

Ik heb een b450-a pro max moederbord en ik heb zojuist een Be quiet! pure base 500dx behuizing gekocht. Nu ben ik niet de grootste hardware-guru en ik kwam erachter dat mijn moederbord geen aansluiting heeft voor de USB-c frontpanelconnector die de nieuwe behuizing heeft. Ik vroeg mij af of er een adapter bestaat die ik in een 9pin usb-header kan plaatsen zodat ik daar mijn USB-c frontpanel header op kan aansluiten. Verlies van snelheid maakt mij niet zo veel uit.
Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:51
Ik denk het niet. USB-C gebruikt signaleringen om te bepalen welke kant host wordt en welke kant stroom gaat leveren. Misschien dat het bestaat, maar er zal wel enige actieve componenten in zo'n adapter moeten zitten.

[ Voor 30% gewijzigd door hcQd op 29-08-2023 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:45

sapphire

Die-hard pruts0r

hcQd schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:27:
Ik denk het niet. USB-C gebruikt signaleringen om te bepalen welke kant host wordt en welke kant stroom gaat leveren. Misschien dat het bestaat, maar er zal wel enige actieve componenten in zo'n adapter moeten zitten.
Dat is geen 9 pins USB(2) maar 30 pins USB3 connector. Die is vrij veel voorkomend en goedkoop te vinden.
USB-C (intern) naar een simpele USB2 header is een lastige om te vinden.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brian.93
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 03-10-2024