Hoe de naad tussen de deur en de vloer verkleinen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Na het installeren van de vloer heb ik nog een flinke naad, iets waar de bilnaad van Sugar Lee Hooper (RIP) nog jaloers op zou zijn, tussen de opdekdeur en de vloer van de slaapkamer zitten, van zo'n 24mm. Dit kan irritant zijn i.v.m. licht en geluid. Wat is hier aan te doen?

Natuurlijk kan ik er een handdoek voor leggen of iets dergelijks, maar dat vind ik teveel gedoe. Ik zat zelf te denken aan een schaaflat of een kunststof profiel erop te plakken met high tack kit. Wat hebben jullie professionals hierop verzonnen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
langere deur kopen
stoffer onder de deur monteren
vloer met 22mm ophogen
intern tochstrip systeem die zich laat zakken.
20mm lat onder de deur monteren.
deur weg halen

mijn top 3

1 lat onder deur en afwerken
2 intern tochtstripsysteem
3 stoffer tochtstrip

[ Voor 22% gewijzigd door jack zomer op 29-08-2023 16:14 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tochtstrip, valdorpel, dorpelborstel, de opties zijn eindeloos.

Wat heb je zelf al gevonden?

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb gewoon opgemeten hoeveel ruimte er tussen de deur en de zandcementdekvloer zit, en daar de vloer op uitgekozen, incl de ondervloer. Want meten is weten :P

Je kan op de deuren natuurlijk gewoon van die tochstrippen zetten. Dat zijn van die borstels.

Dit soort dingen: https://www.karwei.nl/ass...ip%20binnendeur%20borstel

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:13

talin

ES-MA

deur eruit, onderste balk eruit tikken, balk naar onderen monteren, ontstane rand opvullen, schuren, verfje erop en klaar.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJ-Princeps
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-05 18:47
Is deze spleet niet voorzien in combinatie van ventilatiesysteem D?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Valt wel mee toch? 15-20 is vaak nodig voor ventilatie, dit is maar iets meer.
Ik zou 'm zeker niet dichtzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:24

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Normaal zou ik zeggen de deur wat laten zakken maar 2,4cm is wel wat veel.

Als je ze nog moet schilderen e.d. gewoon een balkje er tegenaan lijmen en schuren/verven/lakken etc.
Alternatief, als het nog van die standaard kale deuren zijn, voor nog geen €40 heb je een nieuwe.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:54
Daar hebben ze deze dingen voor uitgevonden, past precies (23mm hoog) en ze zijn er ook in 7 en 12cm breed. Netjes op maat en vorm van je kozijn zagen, en dan met wat braids of high-tack kit op zijn plek vast maken. Dan komt hij er bij het leggen van de volgende vloer ook zo weer netjes uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nivado schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:22:
Daar hebben ze deze dingen voor uitgevonden, past precies (23mm hoog) en ze zijn er ook in 12cm breed. Netjes op maat en vorm van je kozijn zagen, en dan met wat braids of high-tack kit op zijn plek vast maken. Dan komt hij er bij het leggen van de volgende vloer ook zo weer netjes uit.
De ts heeft de vloer al liggen, plinten zitten er al in, en plaklatjes ook, en volgens mij heeft ie alles doorgelegd.

Dan ga je niet eerst alles deuropeningen de vloer eruit halen om die dingen te halen.

De TS is al een tijdje bezig met klussen namelijk ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
RaZ schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:25:
[...]

De ts heeft de vloer al liggen, plinten zitten er al in, en plaklatjes ook, en volgens mij heeft ie alles doorgelegd.

Dan ga je niet eerst alles deuropeningen de vloer eruit halen om die dingen te halen.

De TS is al een tijdje bezig met klussen namelijk ;)
Ik zeg toch ook niet dat de vloer er weer uit moet? Deze kunnen er ook gewoon op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nivado schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:26:
[...]

Ik zeg toch ook niet dat de vloer er weer uit moet? Deze kunnen er ook gewoon op.
De vloer moet kunnen werken he. Die dingen kan je dus ook niet insluiten met plaklatjes. Die dingen leg je meestal voordat je je vloer gaat leggen,

Ik zou dat dus echt niet doen. Maargoed, dat is de keus van de TS natuurlijk. Dan adviseer ik om het niet te lijmen, want de vloer moet kunnen werken, en dan is dubbelzijdig tape wel een optie.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Nivado schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:22:
Daar hebben ze deze dingen voor uitgevonden, past precies (23mm hoog) en ze zijn er ook in 7 en 12cm breed. Netjes op maat en vorm van je kozijn zagen, en dan met wat braids of high-tack kit op zijn plek vast maken. Dan komt hij er bij het leggen van de volgende vloer ook zo weer netjes uit.
Die stofdorpels komen als eerste, niet als laatste. Overigens is 24mm niet zoveel ik zou een klein stofborsteltje eronder hangen, maar wel dat de lucht er nog onderdoor kan voor het ventilatiesysteem.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivado
RaZ schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:31:
[...]

De vloer moet kunnen werken he. Die dingen kan je dus ook niet insluiten met plaklatjes. Die dingen leg je meestal voordat je je vloer gaat leggen,

Ik zou dat dus echt niet doen. Maargoed, dat is de keus van de TS natuurlijk. Dan adviseer ik om het niet te lijmen, want de vloer moet kunnen werken, en dan is dubbelzijdig tape wel een optie.
Señor Sjon schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:39:
[...]

Die stofdorpels komen als eerste, niet als laatste. Overigens is 24mm niet zoveel ik zou een klein stofborsteltje eronder hangen, maar wel dat de lucht er nog onderdoor kan voor het ventilatiesysteem.
Klopt allemaal. Je moet het inderdaad niet aan de vloer vast maken, maar aan het kozijn, dan ligt de vloer er netjes zwevend onder. Het hoort inderdaad ook als eerste, maar. In vergelijking met het plakken van een plastic profiel, vind ik dit persoonlijk een veel nettere oplossing. Als je heb netjes op maat maakt (vorm van het kozijn volgend) gaat het er ook nog uitzien alsof het zo hoort.
Ik heb thuis mijn dorpels in gefreesd, zodat de vloer hieronder verdwijnt, waardoor je geen plakplinten nodig hebt bij de dorpels. ziet er super strak uit.

TS vraagt om oplossing om een gat van 24mm te verkleinen/dichten, dus ik stel een mogelijkheid voor. Ik snap "dat is niet hoe het hoord" reacties dan niet zo goed.

Overigens ben ik het eens met het feit dat je (goed) moet ventileren, echter kan ik uit de TS niet opmaken dat TS een ventilatie systeem heeft. Het kan dus wenselijk zijn de stofdorpel wat af te schaven.

[ Voor 6% gewijzigd door Nivado op 29-08-2023 16:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nivado schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:50:
[...]

[...]

Klopt allemaal. Je moet het inderdaad niet aan de vloer vast maken, maar aan het kozijn, dan ligt de vloer er netjes zwevend onder. Het hoort inderdaad ook als eerste, maar. In vergelijking met het plakken van een plastic profiel, vind ik dit persoonlijk een veel nettere oplossing. Als je heb netjes op maat maakt (vorm van het kozijn volgend) gaat het er ook nog uitzien alsof het zo hoort.
Ik heb thuis mijn dorpels in gefreesd, zodat de vloer hieronder verdwijnt, waardoor je geen plakplinten nodig hebt bij de dorpels. ziet er super strak uit.

TS vraagt om oplossing om een gat van 24mm te verkleinen/dichten, dus ik stel een mogelijkheid voor. Ik snap "dat is niet hoe het hoord" reacties dan niet zo goed.

Overigens ben ik het eens met het feit dat je (goed) moet ventileren, echter kan ik uit de TS niet opmaken dat TS een ventilatie systeem heeft. Het kan dus wenselijk zijn de stofdorpel wat af te schaven.
toon volledige bericht
Kijk, met deze uitleg hoe je het hebt gedaan is een prima oplossing. :Y

Ik mag dat overigens niet doen in m'n (asociale)huurwoning :P Zelfs geen stukkie van de deur afzagen, maar ringetjes tussen de opdekdeur en het kozijnen op de schanieren is geen enkel probleem :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andorig
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:31
Wat ik zou doen (als de spleet niet nodig is voor ventilatie) is de deur eruit halen en er een lat tegen plakken. Daarna goed schuren en terug lakken. Als je het goed doet dan zie je er niets van (is bij onze deuren ook gedaan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Nivado schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:50:
[...]

[...]

toon volledige bericht
Ik moet gelijk aan mijn eerste sociale huurflat denken met die dingen. :+

Wel wat bewerkelijker, maar aan de onderkant een valdorpel infrezen is dan nog wellicht het beste:
Dit zijn wel de bekendste.
https://www.elton.nl/professional/ellenmatic-valdorpels

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:50
Ik zou gewoon het licht in de gang uitschakelen, en geen luide feestjes in de gang doen als je ligt te slapen?
Met andere woorden: ben je een probleem aan het creëren, of is er een probleem? Ik vermoed dat je de deuren liet plaatsen, en de plaatser deze van de gebruikelijke naad heeft voorzien om aan de ventilatie-eisen te voldoen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1