Solax X1 omvormer verbinden met nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:57
Hallo, omdat ik een nieuwe router heb, is de wifi-verbinding met mijn omvormer (Solax X1 SL-TL 3300TS) verbroken. Ik krijg dit niet zelf hersteld.

De router is een Experiabox V10 (ZTE H369A). De wifi op de router staat uit, maar is via een kabel verbonden met wifiversterkers (Deco P7). De versterkers gebruiken alleen 2.4 Ghz.

Wat ik zelf al heb geprobeerd:
  • Wanneer ik verbind via de Solarman-app op mijn telefoon kan ik het netwerk van de omvormer vinden (AP_611..etc), maar wanneer ik op connect druk dan blijft het scherm hangen.
  • Ik heb ook geprobeerd te verbinden met AP_611..etc op telefoon/laptop. Wanneer ik verbinding heb probeer ik via een browser naar 5.8.8.8 of 11.11.11.1 te gaan. Ook dan krijg ik geen resultaat.
Heeft iemand tips hoe ik de verbinding weer kan herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
Niemand een suggestie? Wanneer ik een uniek probleem heb voel ik me wel heel speciaal, maar ik vind het ook jammer dat ik m'n zonne-uurtjes niet meer kan uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 15:38
Normaal gesproken is het verbinden met de wifi van de Solax (makkelijkste met laptop), en dan browsen naar 5.8.8.8. Wel zorgen dat de laptop niet ook bekabeld verbonden is met een ander netwerk, dan lukt het vaak niet.

Het kan ook 192.168.10.10 zijn soms.

[ Voor 8% gewijzigd door hesselbeertje op 30-08-2023 09:20 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb dat met mijn Solax opgelost door de SSID van het netwerk en wachtwoord tijdelijk gelijk te maken aan die van het vorige wifi netwerk. Toen in Solax de instellingen voor wifi gewijzigd en weer de SSID aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
Dank, dat zijn twee suggesties waarmee ik komend weekend aan de slag kan. Al vraag ik me af of ik de SSID van mijn vorige Wifi-netwerk nog kan achterhalen.

Wat ik ook nog kan proberen: mijn wifi-extender van de router afhalen en de wifi van de router aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
Het is me uiteindelijk gelukt door het ip-adres van de omvormer op te sporen (op 'details' klikken van het netwerk AP_611etc, gaf http://10.10.100.254). Vervolgens mijn telefoon met dit netwerk verbinden en dan via de browser naar het IP-adres gaan. Zo kwam ik in het menu van de omvormer en kon ik verbinding leggen met het juiste wifi-netwerk.

Valkuilen:
- via de laptop werkte het menu niet goed door blokkades (virusscanner/firewall)
- via de telefoon goed instellen dat hij alleen verbinding maakt met het netwerk van de omvormer en niet automatisch verbind met het normale wifi-netwerk, want dan slaat het omvormer-menu de wijzigingen niet op.

Wanneer ik het zo opschrijf is het simpel. Het is ook simpel. Het kostte me wel bijna 3 uur prutsen, dus ik zeg mijn eigen job nog maar niet op om jullie IT-beheerder te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten Hiemstra
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-04 00:54
Ik ben al weken bezig na een update van de KPN router. Niks werkt meer. KPN geeft niet thuis. Binnenkort glasvezel met alles incl. nieuwe mesh professionele installatie. Dan maar weer zien of het blijft werken. De installateur van de.omvormer €50 voor de dongle😤) vindt het geen garantie. DankbMensonides Harlingen 🤮🤮
Pagina: 1