Eigen domein naamgeving t.b.v. mail

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:42
Ik wil graag een eigen domeinnaam aanschaffen en deze koppelen aan Icloud+, Proton of Microsoft 365 Business Basic om ook voor de rest van het gezin een emailadres aan te maken. Welke het precies gaat worden moet ik nog uitzoeken, maar ik heb al wat oudere topics doorgelezen waar ik wat mee kan.

Het gaat me nu echter om de domeinnaam.
  1. voornaam+achternaam.nl aan elkaar heb ik al in bezit voor wat selfhosted spul maar wordt te lang en wil ik i.v.m. emailadressen voor andere gezinsleden eigenlijk ook niet gebruiken. De volledige domeinnamen voor de rest van de gezinsleden zijn echter nog wel allemaal beschikbaar. Ik zou dus voor elk gezinslid een hallo@voornaam+achternaam.nl kunnen aanmaken.
  2. Alleen achternaam is al bezet maar zou ik nog wel kunnen registeren met een speciaal karakter.
    Stel mijn achternaam is Jacobs: jacobs.nl is al bezet maar jac0bs.nl is nog beschikbaar.
Of zou ik dan beter kunnen kiezen voor jacobs.me
Alle andere veelgebruikte domeinextensies zijn ook al bezet en ik las dat .me ook wel vaak gebruikt wordt.
Op deze manier kan ik voor elk familielid een voornaam@jacobs.me aanmaken.

Andere suggesties zijn welkom...

[ Voor 4% gewijzigd door qwasd op 29-08-2023 10:50 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:52
Ik zou proberen te voorkomen dat de schrijfwijze nog uitleg nodig heeft.
Dus een 0 ipv een o is gedoe, en mensen kunnen gaan denken dat het een typefout is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:47
Ikzelf heb een paar jaar geleden voor dezelfde vraag gestaan. Ik heb bewust geen TLD van een ander land gekozen. Ik woon niet in Montenegro....dus .me is niet voor mij. Zelfde met .tk, ik heb niets met Tokelau. Om maar niet over .nu te spreken (is de TLD van Niue en betekend vrij vertaald "kijk ik zie een kokosnoot").

Uiteindelijk ben ik voor achternaam.info gegaan.

De enige land TLD die ik serieus heb overwogen is .aq. Helaas haakte ik af bij het punt dat je een permanente basis op Antarctica moet hebben.

ps. .online is ook nog leuk. Die heb ik ook genomen....maar uiteindelijk is de .info mijn mailadres geworden.

[ Voor 20% gewijzigd door Panzer_V op 29-08-2023 10:38 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Panzer_V schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:34:
Ikzelf heb een paar jaar geleden voor dezelfde vraag gestaan. Ik heb bewust geen TLD van een ander land gekozen. Ik woon niet in Montenegro....dus .me is niet voor mij. Zelfde met .tk, ik heb niets met Tokelau. Om maar niet over .nu te spreken (is de TLD van Niue en betekend vrij vertaald "kijk ik zie een kokosnoot").

Uiteindelijk ben ik voor achternaam.info gegaan.

De enige land TLD die ik serieus heb overwogen is .aq. Helaas haakte ik af bij het punt dat je een permanente basis op Antarctica moet hebben.
Helaas zijn .info, .nl, .com, .eu en de andere veelgebruikte domeinextensies al bezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
qwasd schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:38:
[...]

Helaas zijn .info, .nl, .com, .eu en de andere veelgebruikte domeinextensies al bezet.
Tsja.....dan toch maar gaan voor die permanente basis op Antarctica. Dan kom je in aanmerking voor de .aq extensie :+ :+ :+

is de .online nog beschikbaar?

[ Voor 5% gewijzigd door Panzer_V op 29-08-2023 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Panzer_V schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:39:
[...]
is de .online nog beschikbaar?
Helaas niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
Dan zou je het kunnen zoeken in de 'rare maar wel te onthouden' hoek.

.xyz nog beschikbaar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:23

D4NG3R

kiwi

:)

Geen TLD waar je achternaam (ongeveer) mee eindigt? Ik ben uiteindelijk voor .ooo gegaan omdat met de Twentse tongval de laatste o in m'n achternaam op die manier wordt uitgesproken. :P

voornaam@achternaa.mmm

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Wil de rest van de familie niet gewoon zelf ergens een e-mailadres naar eigen keus registreren i.p.v. bij jou af te nemen?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Panzer_V schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:41:
[...]

.xyz nog beschikbaar?
.me en nog wat andere landen zijn nog beschikbaar maar voor de rest bijna allemaal bezet.
.xyz, .site en .email zijn nog wel beschikbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:53
Het is key om de domeinnaam zo simpel mogelijk te houden.
Dus geen cijfers, en alleen streepjes gebruiken als het de leesbaarheid ten goede komt.

Evt. heb je nog het TLD .family, maar daarvoor betaal je bij GoDaddy wel even een dikke 40 euro p.j.

Houd er bij exotische TLD's wel rekening mee dat deze niet altijd worden toegestaan bij de ontvanger.
Zo af en toe worden er complete TLD's geblockt, en jij je maar afvragen waarom die mailtjes niet beantwoord worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
evilution schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:47:
Wil de rest van de familie niet gewoon zelf ergens een e-mailadres naar eigen keus registreren i.p.v. bij jou af te nemen?
Excuses. Ik heb mijn post aangepast. Ik bedoelde niet de hele familie maar het gaat om een paar gezinsleden.

[ Voor 4% gewijzigd door qwasd op 29-08-2023 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:23

lasharor

7 december 2004

ik gebruik voornaam@achternaam.nl omdat ik een achternaam heb die niet zoveel andere mensen in NL hebben.

Het hele concept dat je je eigen domein hebt is voor veel mensen nog erg nieuw. Het gebeurt vaak dat mensen het niet helemaal snappen. Dus ik zou het niet al te moeilijk maken. Inderdaad geen cijfers of streepjes en ik zou ook niet voor een rare TLD gaan.

.NL of .NET, andere varianten zijn denk ik niet wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
lasharor schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:53:
ik gebruik voornaam@achternaam.nl omdat ik een achternaam heb die niet zoveel andere mensen in NL hebben.

Het hele concept dat je je eigen domein hebt is voor veel mensen nog erg nieuw. Het gebeurt vaak dat mensen het niet helemaal snappen. Dus ik zou het niet al te moeilijk maken. Inderdaad geen cijfers of streepjes en ik zou ook niet voor een rare TLD gaan.

.NL of .NET, andere varianten zijn denk ik niet wenselijk.
Ik heb ook geen achternaam die veel gebruikt wordt echter zijn de veel gebruikte extensies wel geclaimed door een partij. Ik heb jaren geleden eens contact gezocht en toen kon ik een domein overkopen voor 1000 euro.
Dat is het me dan ook weer niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
qwasd schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:48:
[...]

.me en nog wat andere landen zijn nog beschikbaar maar voor de rest bijna allemaal bezet.
.xyz, .site en .email zijn nog wel beschikbaar.
Als ik uit deze drie mag kiezen zou ik voor .email gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:07
Dit is een hele goede vraag. Wil de familie dit wel? En willen ze er eventueel voor betalen? Wie gaat het beheren en wie kan als backup opdraven als die persoon het niet meer kan of wil?

Ik heb ook een domeinnaam voor mijn familie/gezin genomen, omdat het bij een overstap van provider handiger is en het professioneler eruit ziet. Maar denk erom. Jij werkt misschien nog wel, maar heb je dat ook echt nodig. En de rest van de familie moet je hetzelfde over vragen.

Ik ben begonnen met domeinnaam en daarbij 4 mailboxen met elk een eigen e-mailadres (beide ouders gepensioneerd), mijzelf (werkzaam, maar bij mijn werkgever zal ik toch een zakelijk adres krijgen) en broer(ook werkzaam en zal via werkgever zakelijk adres krijgen). Mijn broer kreeg een vriendin en is daarmee getrouwd. Dus de vraag naar een extra mailbox en e-mailadres. Geen probleem aangezien er in mijn pakket ruimte is voor 10 mailboxen.

Mijn ouders, broer en zijn vrouw weten te weinig af van de beheerders kant. Ik moet dus wel alles beheren. Nou zit ik al een tijdje te denken om over te stappen naar een andere leverancier qua domeinnaam, dns en mailopslag. Ik stel dit echter uit, omdat ik momenteel geen zin heb in het gezeur bij overstappen en opnieuw alles in te stellen. Waarschijnlijk zal ik wel binnen een jaar of 5 dit moeten gaan doen.

En wat ga je doen met de spam die binnenkomt?

Of als een e-mail niet bij je familie aankomt en ook niet in de spam zit?

Als je dan ook nog nadenkt over de domeinnaam en eventueel voor iedereen een eigen domeinnaam zal dat ook weer extra kosten opleveren.

Ik zit er daarom zelf aan te denken om naast de familie domeinnaam een persoonlijke domeinnaam te nemen. Precies zoals je zelf ook denkt: hallo@voornaamachternaam.nl En als anderen dit ook willen kan ik er bij helpen, maar wil dan wel dat ook iemand anders kan helpen.

Edit: en over de spam nog enkele vragen: Laat je de spam binnenkomen op de eigen mailboxen, in een aparte mailbox voor elke gebruiker naast hun mailbox of in 1 spambox (in 1 spambox is qua privacy ook een dingetje, wil je familielid bijv niet weten dat die solliciteert en komt een reply in de spambox)? En wat doe je als verzonden mail vanaf een persoonlijk adres niet aankomt (bijv vanwege verkeerde instellingen of dat het als spam wordt gezien, wat je dus mogelijk niet weet)?

[ Voor 10% gewijzigd door RollieBollie op 29-08-2023 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Panzer_V schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:41:
[...]

.xyz nog beschikbaar?
Zoals eerder gezegd is .xyz nog beschikbaar maar ik las op Reddit dat deze vaak wordt geblacklist.
Is een TLD die vaak gebruikt wordt door hackers en spammers.
Staat ook op nummer 1: https://ntldstats.com/tld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:17
Ik heb al jaren een achternaam.eu domein omdat mijn naam ook bezet was op de andere tld's.

Ik zou gewoon een andere tld kiezen, .me of ,email klinkt als prima alternatieven. Telefonisch moet je het soms een 2e keer uitleggen dat het geen nl is maar verder nooit problemen meegehad.

En over spam/niet aankomen van mail: als je tegenwoordig je spam zaken zoals spf, dkim e.d. goed inricht werkt het prima, heb een paar kennissen met ongebruikelijke tld's maar na correcte inrichting werkt dat prima.

En als het niet bevalt pak je er later een andere domeinnaam bij?

[ Voor 6% gewijzigd door jjbstolk op 29-08-2023 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:59
jjbstolk schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:27:

Ik zou gewoon een andere tld kiezen, .me of ,email klinkt als prima alternatieven.
Ik zou echter oppassen met tld van langer dan 3 letters. Sommige oude email-validatie systemen vinden emails met meer dan 3 tekens na de laatste punt wel eens ongeldig. En dat is nog leuker als een validatie aan de voorkant het goed vind en iets aan de achterkant niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Groentjuh op 29-08-2023 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 08:46

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

RollieBollie schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:08:
[...]

Dit is een hele goede vraag. Wil de familie dit wel? En willen ze er eventueel voor betalen? Wie gaat het beheren en wie kan als backup opdraven als die persoon het niet meer kan of wil?
Wat belet ze om gewoon een gmail of hotmail of whatever te nemen?

Ik heb zelf een paar eigen domeinen, waaronder een paar .me's en .nl's; de kids hebben allebei hun eigen domein (bla@<voornaamachternaam.nl>) maar mijn (volledige) naam is zo veelvoorkomend dat die al lang weg was (zélfs al in de '90's)...

[ Voor 49% gewijzigd door RobIII op 29-08-2023 11:37 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Ik zit nu te twijfelen tussen voornaam@achternaam.me of toch een paar extra extensies voornaamachternaam.nl erbij aanschaffen en dan kan ik voor elk gezinslid bijvoorbeeld mail@voornaamachternaam.nl of hallo@voornaamachternaam.nl aanmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 00:33
Mijn achternaam was ook al bezet. Voor mail heb ik gebruik gemaakt van de volgende domeinnaam: achternaammail.nl. Dus om jouw voorbeeld te gebruiken: jacobsmail.nl

Is dat wat voor jou @qwasd ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJoery
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Afhankelijk van je achternaam kan je ook kiezen voor @achterna.am
Daarbij zou ik wel opletten wat voor TLD het is, sommige TLD's zoals .tk of .ga zijn vaak ge-blacklist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-05 11:10
Persoonlijk zou ik niet zo snel mijn gehele naam als domein nemen (voornaamachternaam.nl/net/me/...), ongeacht de gekozen tld. Enige terughoudendheid in het publiekelijk maken van gegevens is niet verkeerd, imo. Ze schermen niet voor niets standaard je gegevens af tegenwoordig. Maar dit is een persoonlijke keuze.

Zelf heb ik een afkorting van beide namen aan elkaar geplakt en geregistreerd. Blijkbaar was dat uniek genoeg - en kort, wat altijd wel fijn is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-05 09:51

3raser

⚜️ Premium member

MrJoery schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:05:
Afhankelijk van je achternaam kan je ook kiezen voor @achterna.am
Daarbij zou ik wel opletten wat voor TLD het is, sommige TLD's zoals .tk of .ga zijn vaak ge-blacklist.
Het nadeel hiervan is dat je vaak je domeinnaam moet spellen omdat men het anders niet snapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:59
Een vraag die je stug negeert, wil de familie dat wel?
Anders ben je allerlei dingen aan het regelen terwijl er totaal geen animo voor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

.name al geprobeerd? Ik heb ooit voornaam.name geregistreerd, werkte goed.

Voor de familie zal dat niet werken, echter :)

[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 29-08-2023 12:29 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

RobIII schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:31:
[...]

[...]

Wat belet ze om gewoon een gmail of hotmail of whatever te nemen?
Helemaal niets en het is ook een stuk makkelijker. Dus waarom zou je als gezinsemailprovider willen fungeren en vooral willen de gezinsleden wel afhankelijk zijn van een ander familielid voor e-mail? In mijn ogen is het een oplossing voor een niet bestaand probleem. Leuk als hobby, maar praktisch nut is nul.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 08:46

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

evilution schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:31:
Dus waarom zou je als gezinsemailprovider willen fungeren en vooral willen de gezinsleden wel afhankelijk zijn van een ander familielid voor e-mail?
Waarom niet :? Ik heb een Google Workspace (voorheen G-Suite) en dus is mijn "mailserver" en spamfilter en heel de reutemeteut prima geregeld, geen omkijken naar. Domeintje(s) aan koppelen en gaan. Wij gebruiken met 't hele gezin allemaal "ons" domein (en de kids hebben hun eigen voornaamachternaam.nl domein ook nog eens. Ik zie het probleem niet? En wil iemand uit 't gezin een gmail/hotmail/whatever dan doen ze wat ze niet laten kunnen, niemand die ze stopt.

Ik kan als "beheerder" wel mijn gezinsleden helpen bij een wachtwoordreset etc., we profiteren allemaal van een leuke bak vrije opslag (waarbij delen ook nog eens makkelijk is), ik hoef niks te updaten of onderhouden... ik zie alleen maar voordelen. En het is (voor mij/ons) ook nog eens helemaal gratis.

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 29-08-2023 12:36 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-05 13:40
Ik ben zo blij dat ik gewoon mijnachternaam.nl heb :) en dat is ook nog eens maar 4 letters, dus ideaal en de hele familie maakt er gebruik van. Heb een e-mail adres voor mijn vader, broertje, zus, vrouw, 2 kinderen (oke die gebruiken ze nog niet, zijn 4 en 1).

Ook handig is mailinglist maken. Ik heb ozzie.mijnvrouw@mijnachternaam.nl en als we dan ergens voor de kinderen een e-mail adres moeten opgeven gebruiken we die, krijgen meteen beide ouders alle info.

Alleen een keer geprobeerd ook nog de .com-variant erbij te kopen, maar die deden ze niet weg voor minder dan $5600 na een hoop heen en weer gemail, maar dat is natuurlijk veel te gek voor een prive domeinnaam. Maar goed het is wel maar 4 letters dus ik snap wel dat ze hem niet goedkoop wegdoen. Inmiddels is die al 5x van eigenaar gewisseld maar hij staat nog steeds te koop, voor $12199.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:23
Ik heb al lang geleden voornaamachternaam.nl geregistreerd (omdat achternaam.nl al bezet was). Mijn email adres werd dus voornaam@voornaamachternaam.nl

Dat geeft toch wel de nodige problemen, zo zijn medische uitslagen al eens naar voornaam@achternaam.nl gestuurd, omdat men iets anders dan @ziggo.nl of @knp.nl of gmail/hotmail blijkbaar consequent niet snapt.
Tel daar bij op dat mijn achternaam in ongeveer 5-6 verschillende spelvormen voorkomt, ik word/werd er een beetje ziek van.

Nu ben ik vorig jaar verhuisd en de straatnaam waar ik woon is vrij simpel en niet al te lang, dus voor de gein eens gekeken of die nog vrij was. Dat wassie, dus ik heb nu straatnaam.nl geregistreerd en gebruik voornaam@straatnaam.nl. Ik zou zo ook een adres voor mn vriendin kunnen maken met haar voornaam.
Sindsdien geen verwarring meer over mijn email adres.

Misschien is zoiets een idee voor TS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Tot je weer verhuist, dan heb je een aardige klus om alles weer aan te passen 😅 Toevallig heb ik de een paar jaar geleden de straatnaam ook geregistreerd, maar denk niet dat ik hem voor email doeleinden ooit in gebruik zal nemen. Gebruik nu al jaren mijn <voornaam>.pro domein, mooi kort en niet afhankelijk van externe partijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:36
RobIII schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:34:
[...]
En het is (voor mij/ons) ook nog eens helemaal gratis.
Voor nieuwe gebruikers is Google Workspace €5,75 per gebruiker per maand, behoorlijk stevig aan de prijs dus voor je gezin.

Zoho.com heeft nog wel een gratis plan hiervoor. Wel wat minder fancy dan Google.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Hou er wel rekening mee dat als je voor ieder in het gezin een aparte mailbox wilt hebben je ook meerdere accounts moet afnemen bij bepaalde providers (bv als je dit bij google of Microsoft doet).

Ik heb zelf (alleenstaand) ook een MS Business hiervoor genomen. Zat overigens eerst bij Google met eigen domein. (daar was het in de eerste jaren gratis nog)

[ Voor 28% gewijzigd door mvrhrln op 29-08-2023 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:42
Ik heb zelf al een hele tijd achternaam.cc. Dat werkt eigenlijk heel goed. Krijg nooit vragen over de schrijfwijze of over de TLD. CC heeft voor de meeste mensen al een associatie met email, dus dat werkt ook mee.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
Arunia schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:24:
Een vraag die je stug negeert, wil de familie dat wel?
Anders ben je allerlei dingen aan het regelen terwijl er totaal geen animo voor is.
Ik negeer helemaal niks. Nogmaals het gaat om een paar gezinsleden (niet de hele familie). Dus vrouw en kinderen. Allemaal geen problemen mee.

@mvrhrln Ik ben me van de prijzen bewust. Dit is ook geen probleem. Het goedkoopste Icloud+ abonnement van €0.99 zou eigenlijk al voldoen maar zoals ik in het begin heb gezegd ga ik dit eerst nog verder onderzoeken.

Ik werk zakelijk met Microsoft en een Exchange Online Plan 1 licentie per gebruiker zou ook al voldoen. Onedrive etc. is eerst niet nodig en anders toch maar iedereen een 365 Business Basic licentie. De truc met shared mailboxen is mij ook bekend.

Het gaat me nu voornamelijk om het domein zelf. Niet dat ik iets kies wat vaak niet werkt bij bepaalde instanties of op een blacklist komen. En uiteraard wat handig is met doorgeven zoals jullie ook al vermelden. Niet dat er informatie naar een verkeerd emailadres wordt verstuurd.

De discussie waarom niet gewoon een gmail account hoef ik eigenlijk niet eens te voeren.
Een gmail account is niet voor niets gratis.

[ Voor 59% gewijzigd door qwasd op 29-08-2023 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:23
ouweklimgeit schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:52:
Tot je weer verhuist, dan heb je een aardige klus om alles weer aan te passen 😅 Toevallig heb ik de een paar jaar geleden de straatnaam ook geregistreerd, maar denk niet dat ik hem voor email doeleinden ooit in gebruik zal nemen. Gebruik nu al jaren mijn <voornaam>.pro domein, mooi kort en niet afhankelijk van externe partijen.
Je hebt een punt, maar ik hoef dat niet aan te passen natuurlijk, ook niet als ik in een andere straat zou wonen toch (straatnaam eindigt op -dijk dus zo herkenbaar als straatnaam is het nu ook weer niet).
Mails die naar verkeerde mensen wordt gestuurd vind ik nog vervelender.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:52
Ik zou me wat minder zorgen maken over wat er achter de @ staat. Achternaam oid klinkt prima, maar de meeste achternamen komen duizenden keren voor in dit land. Ik zie net een domein dat vandaag nog vrij lijkt te zijn en waar je naar mijn idee best mee uit de voeten kunt voor email. De nl versie is bezet, de eu versie niet maar is zeker zo toepasselijk.

Dan kom je dus op xxx@yyy.eu (of een andere extensie. En nu ik zou zit te typen, misschien registreer ik m zelf wel ;-)

@qwasd Ik zet de naam wel even in een DM,zie maar wat je er mee doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05 15:00
Ik heb jaren getwijfeld, maar ik heb nu @achternaam.fr Genomen. Dit omdat onze wijk wat heeft met Frankrijk, en ik het wel grappig vond.

Voor de hosting: Ik heb hem bij Tutanota gehost. Dat is veel voordeliger dan bijv bij Proton. Bij Proton kan je enkel de namen beheren als je een business account neemt.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:29

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Panzer_V schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:34:
Serieus? :P

< "Wat is je mailadres?"
> Jan@janssen.aq
< Thanks!

Week later:

< Ik kreeg mijn mail niet weg naar je, ik kreeg een melding dat hij niet bestond? Is het met een k of een c?
> Heuh? Waarheen mailde je dan?
< Jan@janssen.accu

Zoiets wil je dus voorkomen. :P

Anyway...
Veel plezier met je .info domein. :)
Ikzelf heb een .nl domeinnaam met mijn achternaam. Het is wel altijd even duidelijk maken dat er een 'ij' in voorkomt, en geen Griekse y-grec. Maar ik hoop ooit ook die domeinnaam nog eens te kopen. Ik sta er al 20 jaar op te wachten, ooit moet de eigenaar (die enkel mailadressen erop verhuurt voor de hoofdprijs) er eens afstand van doen, lijkt me :P

Je eigen voornaam als domein is ook leuk. Die heb ik tijdens de geboorte van mijn neef aangemaakt, met de hoop dat hij net als ik een 'computernerd' of tweaker zou worden met de ambitie om een website te maken :+. Een inmiddels 16-jarige Tweaker zonder account (nog?) is hij wel, maar hij heeft geen behoefte aan een site, of een ikben@{zijnvoornaam}.nl mailbox. Ik heb er nu een leuke game in JavaScript op geplaatst :P

[ Voor 41% gewijzigd door AW_Bos op 29-08-2023 16:15 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-05 09:46
Je domein voor je mail mag ook een subdomein zijn, wellicht dat dat met jouw naam wel uitkomt? Bijvoorbeeld: henk@jan.zoon.nl of monster@loch.ness.uk of jannie@jansen.mail.holland. Verder het domein zo simpel mogelijk houden, als je je naam gebruikt moet de spelling overeen komen met je naam, want anders gaan mensen het verkeerd noteren of snappen ze niet dat het werkelijk je mailadres is.

Heb het verder zelf bij Exhange Online ondergebracht. 3,60 per maand, vrijwel onbeperkt domeinen koppelen, en je kunt naar hartelust regels aanmaken om mail door te sturen. Dus één mailbox voor jezelf, de rest stuur je gewoon door naar hotmail en gmail adressen. Iedereen blij en je kunt zonder gedoe mensen overzetten naar een andere provider als ze dat een goed idee lijkt zonder gezeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Bij O365 kan je eventueel nog wat "vals" spelen met gewone gebruikersaccounts (zonder exchange) en shared mailboxen (is te vinden op het grote boze internet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-05 16:08

macnerd

No Apples please :-)

Misschien iets als famachternaam.nl, familieachternaam.nl of achternaam.family?

Zou dus zoiets worden: pietje@fampuk.nl, pietje@familieachternaam.nl of pietje@puk.family

MacNerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-05 17:23
Ik heb zelf een paar jaar geleden mijn achternaam .re genomen, vrij simpel iedereen snapt het en het is vaak allemaal nog vrij om te registreren.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:12
Ik heb pas hetzelfde gedaan, helaas hier een veel voorkomende achternaam ik heb dus achternaam4ever gekozen, vond ik wel geinig. Ik heb hem bij Google geregistreerd en via iCloud+ iedereen een voornaam@achternaam4ever.nl aangemaakt. Werkt prima.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
.cc en .org zijn ook nog beschikbaar zie ik net.
.cc zit ik nog over te twijfelen.
.org vind ik een beetje raar om te gebruiken voor persoonlijke mail.

Een aantal andere domeinextensies worden via Sedo aangeboden. Ik heb de verkoper van .online een bericht gestuurd en deze zou ik voor 20 dollar kunnen overnemen. Zoals sommige van jullie al aangeven zijn er nog websites die meer dan 3 tekens niet accepteren. Dus .online is eigenlijk niet aan te raden?
.com ook benaderd en die vraagt rond de 250 euro.

Een andere optie zou nog zijn voorletter van elk gezinslid + achternaam maar ik heb voor mijzelf al een voornaamachternaam.nl dan kan ik dat net zo goed doen voor elk gezinslid.

Voorbeeld 1
Jan Jacobsjjacobs.nl
Grietje Jacobsgjacobs.nl
Linda Jacobsljacobs.nl

En dan bijvoorbeeld jan@jjacobs.nl, mail@jjacobs.nl of hallo@jjacobs.nl

Voorbeeld 2
Jan Jacobsjanjacobs.nl
Grietje Jacobsgrietjejacobs.nl
Linda Jacobslindajacobs.nl

En dan bijvoorbeeld ik@janjacobs.nl of hallo@janjacobs.nl

[ Voor 110% gewijzigd door qwasd op 30-08-2023 05:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:58
Als je €250 ok vindt, pak je toch lekker de .com? Geeft meteen een internationaal tintje.
Ik heb al “sinds het begin” achternaam.com, heerlijk. Heel duidelijk, ook als je belt met internationale bedrijven.
We koppelen het aan iCloud+ (iedereen heeft toch iPhones, das wel een vereiste dat je in het Apple ecosysteem blijft), supermakkelijk en snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
qwasd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 04:41:
.org vind ik een beetje raar om te gebruiken voor persoonlijke mail.
Ik heb zelf achternaam.org sinds ergens begin jaren 2000 (omdat de com/net en NL destijds al bezet waren). Tot op heden heeft t nog geen vreemde reacties opgeleverd.

Als je .org zegt wordt t zelfs bij de grotere digibeet meteen begrepen.
Pagina: 1