Ultieme koptelefoon: Professioneel, PS5-Compatibel, Muziek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsisproh
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 14-09-2023
Hallo iedereen,

Ik zit met een lastige vraag. Ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon die aan een paar specifieke eisen moet voldoen. Eerst even wat context: ik ben ICT'er en ik gebruik momenteel de SONY WH-1000XM4. Fantastisch ding, geweldig geluid en een prima microfoon. Echter, ik loop tegen een frustrerend probleem aan: het ding werkt niet met mijn PlayStation 5. En ja, ik snap ook niet waarom een SONY koptelefoon niet werkt met een SONY console, maar goed. 🤷‍♂️

Dus, wat zoek ik?

Professioneel uiterlijk: Ik wil niet overkomen als een gamefreak tijdens zakelijke meetings. Een strak, zakelijk design is dus een must.

Hoogwaardige audio: Ik ben een audiofiel en wil dus echt goede kwaliteit geluid. Niet alleen voor muziek, maar ook tijdens het gamen is surround sound essentieel voor mij.

PS5-compatibel: Last but not least, de koptelefoon moet compatibel zijn met de PS5, zowel in- als uitgaande audio.

Ik ben bereid om wat meer te betalen als dat betekent dat ik iets van kwaliteit krijg. Dus als jullie suggesties hebben die duurder zijn dan de huidige WH-1000XM5, kom maar op. Iedere prijscategorie is welkom, maar kwaliteit staat bij mij hoog in het vaandel.

Ik kijk uit naar jullie aanbevelingen!

Groeten,

Matthijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:51
Als draadloos ook een vereiste voor je is kom je denk ik al snel bij deze uit: https://www.rtings.com/he...s/audeze/maxwell-wireless

Zelf geen ervaring mee helaas, maar hij staat wel goed bekend.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:25
Bedoel je volledig wireless met de PS5?
Dat is namelijk nogal een dingetje, PS5 doet geen rechtstreeks Bluetooth audio.

Via een bluetooth dongle, kan het wel en dan óók met je bestaande headset.

NB: De bovengenoemde Audeze, werkt via dongle met de PS5

[ Voor 14% gewijzigd door Dieks77 op 29-08-2023 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsisproh
Dieks77 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:12:
Bedoel je volledig wireless met de PS5?
Dat is namelijk nogal een dingetje, PS5 doet geen rechtstreeks Bluetooth audio namelijk.

Via een bluetooth dongle, kan het wel en dan óók met je bestaande headset.
Hey Dieks77,

Bedankt voor je reactie. Interessant dat je het Bluetooth-probleem met de PS5 aanhaalt. Om eerlijk te zijn, maakt het voor mij niet echt uit of de koptelefoon draadloos is of bedraad, zolang audio in- en uitvoer maar beide fatsoenlijk werken op de PS5.

Ik was niet op de hoogte van de mogelijkheid om een Bluetooth dongle te gebruiken om mijn bestaande headset compatibel te maken. Dat is zeker iets om over na te denken. Als jij of iemand anders goede ervaringen heeft met het gebruik van een Bluetooth dongle voor dit doel, hoor ik dat graag. Op dit moment klinkt het nog een beetje omslachtig, maar als het goed werkt, waarom niet, toch?

Nogmaals bedankt en ik hoor graag meer opties of ervaringen!

Groeten,
Matthijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsisproh
citruspers schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:09:
Als draadloos ook een vereiste voor je is kom je denk ik al snel bij deze uit: https://www.rtings.com/he...s/audeze/maxwell-wireless

Zelf geen ervaring mee helaas, maar hij staat wel goed bekend.
Hey citruspers,

Bedankt voor de suggestie! De Audeze Maxwell Wireless ziet er zeker interessant uit en lijkt dicht in de buurt te komen van wat ik zoek. Draadloos is voor mij niet per se een vereiste, maar het is een leuke extra als het beschikbaar is.

Wat ik me nu vooral afvraag, zijn er mensen hier die ervaring hebben met deze koptelefoon? Ik ben erg benieuwd naar persoonlijke reviews, vooral als het gaat om de prijs-kwaliteitverhouding. Daarnaast vraag ik me af of er in deze prijsrange nog andere koptelefoons zijn die ik moet overwegen.

Kortom, ik sta open voor alle suggesties en ervaringen. Ben erg benieuwd!

Groeten,
Matthijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
matthijsisproh schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:24:
Om eerlijk te zijn, maakt het voor mij niet echt uit of de koptelefoon draadloos is of bedraad, zolang audio in- en uitvoer maar beide fatsoenlijk werken op de PS5.
In dat geval kun je de WH-1000XM4 toch gewoon bedraad aansluiten op de PS5?
Zie ook https://www.reddit.com/r/...y_wh1000xm4_with_the_ps5/

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Bedraad aansluiten op je controller? Dit doe ik met mijn Sennheiser. Draadloos niet nodig wat dat betreft. Volgens mij werkt de mic van de headset ook en kan ik in de instellen de mic kiezen die ik wil gebruiken. Ik heb geen voorkeur.

[ Voor 37% gewijzigd door Hann1BaL op 29-08-2023 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsisproh
Hann1BaL schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:39:
Bedraad aansluiten op je controller? Dit doe ik met mijn Sennheiser. Draadloos niet nodig wat dat betreft.
Hallo Hann1BaL,

Dat kan inderdaad, en daar ben ik bewust van. De gegeven forum van "Jaaap" benoemen ze het gebruiken van de ingebouwde microfoon van de PS5 controller, echter wanneer ik de ingebouwde microfoon van de controller gebruik, merk ik gelijk dat de reactiesnelheid van de L2 en R2 triggers verminderen. Dit is jammer, want dit vermindert de gebruikerservaring van mijn spellen. Zelf ben ik groot Call of Duty fan, dus dit is niet optimaal...

Wat ik tegenkwam, een verstopte opmerking, om een aux kabel te gebruiken waar een ingebouwde microfoon in zit. Dit linkje werd gegeven:
https://www.amazon.com/dp...SF863?_encoding=UTF8&th=1

Bedankt voor je opmerking!
Groeten,

Matthijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Wat voor snoer gebruik je dan? Want mijn sennheiser heeft gewoon een mic en werkt gewoon.
Heb je wel een mini-jack kabel met de extra pool voor de mic? Of is dat een limitatie van de headset?

[ Voor 11% gewijzigd door Hann1BaL op 29-08-2023 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsisproh
Hann1BaL schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:47:
Wat voor snoer gebruik je dan? Want mijn sennheiser heeft gewoon een mic en werkt gewoon.
Heb je wel een mini-jack kabel met de extra pool voor de mic? Of is dat een limitatie van de headset?
Uhh gewoon het bijgeleverde kabeltje van de SONY WH1000XM4. Dus ik zal het effe opzoeken, of dat aan het kabeltje ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
Hann1BaL schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:47:
De XM4 (en ook de opvolger XM5) doen geen MIC via kabel |:( dus dan moet je óf via de controller mic, of zoals @matthijsisproh boven aangeeft gaan werken met een inline-mic kabel.

Voordeel van een inline mic-kabel is mogelijk wel dat je echt naar audiophile headsets kunt gaan kijken zonder druk te maken over wireless.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Het plaatje aan de bovenkant laat het wel even zien:
https://reddit.com/r/AskElectronics/s/0rmtjBdOXy

Gaat er dus om of er ook een pool is voor de mic zie rechtsbovenin vs midden. De klassieke aansluiting met alleen stereo geluid

EDIT: Sony is zoals hierboven gezegd even vergeten de mic via kabel te laten werken. |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Hann1BaL op 29-08-2023 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsisproh
Dieks77 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:55:
[...]

De XM4 (en ook de opvolger XM5) doen geen MIC via kabel |:( dus dan moet je óf via de controller mic, of zoals @matthijsisproh boven aangeeft gaan werken met een inline-mic kabel.

Voordeel van een inline mic-kabel is mogelijk wel dat je echt naar audiophile headsets kunt gaan kijken zonder druk te maken over wireless.
Heerlijke opmerking @Dieks77!, nu ben ik benieuwd of iemand een goede inline mic kabel kent?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsisproh
Hann1BaL schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:56:
Het plaatje aan de bovenkant laat het wel even zien:
https://reddit.com/r/AskElectronics/s/0rmtjBdOXy

Gaat er dus om of er ook een pool is voor de mic zie rechtsbovenin vs midden. De klassieke aansluiting met alleen stereo geluid

EDIT: Sony is zoals hierboven gezegd even vergeten de mic via kabel te laten werken. |:(
Flinke designfout als je het aan mij vraagt. Het is toch te gek voor woorden dat een Sony Koptelefoon waar je (toen) 300 euro voor betaalt niet compatibel is met een Sony console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Heeft je TV niet gewoon een Bluetooth optie? De meeste moderne TV's hebben dat wel, dan kun je je koptelefoon direct op je TV aansluiten. Wel enige vertraging, maar dat hebben alle draadloze koptelefoons wel.

Daarnaast gaan Bluetooth headsets allemaal in handsfree/call mode ipv stereo mode als de microfoon aan gaat, dus draadloos direct op je PS5 aansluiten via Bluetooth om met vrienden te spelen is niet ideaal. Je bent dan b eter af met een headset met losse zender.

[ Voor 39% gewijzigd door Oon op 29-08-2023 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
matthijsisproh schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:01:
[...]

Flinke designfout als je het aan mij vraagt. Het is toch te gek voor woorden dat een Sony Koptelefoon waar je (toen) 300 euro voor betaalt niet compatibel is met een Sony console.
Het gaat natuurlijk niet specifiek om Sony <-> Sony, maar de keus dat überhaupt geen direct bluetooth audio wordt ondersteund. (Zou wat zijn als ze wél alleen de Sony headsets zou toestaan :P )
Mogen nog mazzel hebben dat ze wel USB audio doen (UAC1) en niet zoals XBOX een proprietary audio.

Wat @Oon aanhaalt is inderdaad ook nog een punt waar ik even niet aan dacht, "phone call mode"
Oon schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:16:
...
Daarnaast gaan Bluetooth headsets allemaal in handsfree/call mode ipv stereo mode als de microfoon aan gaat, dus draadloos direct op je PS5 aansluiten via Bluetooth om met vrienden te spelen is niet ideaal. Je bent dan beter af met een headset met losse zender.

[ Voor 28% gewijzigd door Dieks77 op 29-08-2023 11:45 ]

Pagina: 1