Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je (Lampje dus)
vaker dit soort acties hebt gedaan (kgeloof dat je dat
ergens schreef...)
Nope, als dit allemaal is afgehandeld en ik ben niet failliet, dan zal ik denk nog wel eens zo'n actie opstarten. Maar dan op een andere manier: Ik bestel eerst zelf en wie dan het eerst komt het eerst maalt. Heeft voor de bestellende mensen als voordeel dat het sneller gaat en voor mij het voordeel dat er waarschijnlijk veel meer liefhebbers dan fans zijn, waardoor ik niet met fans blijf zitten. Maar dat zien we tegen die tijd wel weer.
- of je ongeveer bent uitgekomen op aantallen/afhandelingen
van iedereen die gereageerd heeft
sommige mensen hebben besteld en daarna niets meer van zich laten horen. Gelukkig was ik vrij snel gestopt met aannemen van bestellingen, waardoor die fans naar andere mensen konden.
Ik heb nu alleen nog 4 92mm fans over. En met een beetje pech heb ik 2 120mm fans teveel verkocht

oeps
- hoe het je vergaan is met verzmelen van gegevens/namen/
geldbedragen
namen is simpel: Als je die niet doorgeeft kan ik je geen fans sturen. Betalingen: dat heeft veel te lang geduurd, de laatste heeft pas vorige week betaald. Dat zal ik bij een volgende keer anders aanpakken.
- hoe het je vergaan is met het inpakken en versturen
van alle handel
Inpakken sucked!!! Met de partijenpost kost het versturen ongeveer een tientje per pakje. Het is alleen jammer dat alleen een enkele 80mm fan door de brievenbus past. Daar had ik niet op gerekend. Daardoor hebben sommige mensen maar 5 piek verzendkosten betaald, terwijl het versturen een tientje kost. Dat gaat me een paar tientjes extra kosten.
- of je qua kosten 'rond' bent gekomen (aangezien je voor
die tweede doos de volle mep moest betalen)
Ongeveer. Ik weet nog niet alle bedragen, dus ook niet niet hoe ik eruit spring. Het valt trouwens wel te doen, dus vandaar dat ik ook zit te denken over een vervolg.
Over die tweede doos: Ik heb vandaag bericht gekregen van de ptt "Uw bezwaar is ontvangen en in behandeling genomen. De behandeling zal ongeveer 3 maanden duren"

Pisnichten!!
- of er andere zaken/bijzonderheden zijn opgedoken bij
zo'n soort 'massa-inkoop'
Ja: Amerikanen hebben een achterlijk geld overmaaksysteem. Het was me bekend dat ze alles met creditcards doen, dat vind ik prima. Ook wist ik al dat nederlanders zo verschrikkelijk gewend zijn aan pinnen en geld overmaken, dat ze niets anders meer kennen. Ikke dus ook, maar in het buitenland is dat veeeeeel minder. Niets onverwachts. Wat me wel irriteerd is dat ze in amerika nog steeds met cheques (die worden vanaf begin volgend jaar in NL niet eens meer geaccepteerd!) en met money orders werken. Is eigenlijk een soort geld. Je hebt namelijk dan een papiertje wat een bedrag waard is. In nederland is dat volkomen onbekend (je had het gezicht van het mens achter de balie op het postkantoor moeten zien!), in amerika weten ze niet beter dan dat het een volkomen normaal betaalmiddel is. Ik heb geld overgemaakt naar die zaak, makkelijker voor mij. Die mensen vonden het maar vreemd en wilden $20 "banking fees" hebben.
Nog meer vreemde dingen: niet iets over de grote plas laten komen als er net vliegtuigen zijn neergestort, slecht voor de reistijd van je pakket.
* Mujo wacht tot ie zijn pakje krijgt met de post of op kan halen
Tsja, ben zo goed als klaar met inpakken, moet dan nog de moed zien op te brengen ze naar het postkantoor te brengen!
BTW:Als het goed is, moeten de eerste twee mensen al hun fan hebben ontvangen. Die kon namelijk in een bubbelenvelop als brief verstuurd worden.