Verzoek verwijdering V&A review + reactie bij mijn profiel

Pagina: 1
Acties:
  • 1.217 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 11:22
Helaas heb ik gisteren een niet zo'n geweldige ervaring als potentiele koper gehad waarop ik een review bij de betreffende verkoper heb geplaatst.
Dit aangezien de verkoper na een discussie toch echt van mening was dat corrosie op een videokaart (o.a. op het PCB) hetzelfde is als gebruikerssporen en hij de advertentie dus niet wilde aanpassen. Om een potentiele koper in de toekomst hiervoor te waarschuwen heb ik een negatieve review geplaatst bij de betreffende gebruiker.

Deze gebruiker heeft vervolgens een epistel bij mij als review achtergelaten samen met een reactie op mijn profiel om zijn boekwerk te lezen.

Zou een tweakers V&A mod de reviews en correspondentie uit de DM's willen doornemen en hier vervolgens een oordeel over vellen?
Ik ga er toch niet uitkomen met de Tweaker.

1. is mijn review terecht?
Ik had een intentie tot koop, totdat ik de staat van deze kaart zag (en een alternatief die hij toevallig had).

2. Is een wraakreview zoals de verkoper bij mij geplaatst toegestaan.
De tekst uit zijn review is op zich niet gelogen, maar duidelijk dat hij corrosie onder gebruikerssporen vind vallen.

3. Is de reactie op mijn profiel toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 15:09

Prx

Geen deal en gewoon communicatie? Dan denk ik dat jouw review het niet haalt. Die van hem ook niet. Wachten even op crew.

Edit: je bent bij hem thuis geweest en afgezien van de deal zie ik nu, dan zeker even crew afwachten. Benieuwd naar hun interpretatie.

Volgende keer eerst zijn V&A item melden bij de crew voor review, want beschadigd materiaal moet wel zo vermeld zijn.

https://tweakers.net/instellingen/profiel/

Daar kun je reacties op je profiel eventueel uitzetten en sowieso alle reacties wissen (wat er bij jou toch maar 1 is).

[ Voor 14% gewijzigd door Prx op 29-08-2023 09:53 ]

• rodebest
Even een kleine bump na 2 dagen ;)

@Microkid
Is er eventueel tijd om mijn casus te bekijken?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:17

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hebben jullie het onderling al geprobeerd uit te praten, conform onze procedure?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• rodebest
Ik heb de procedure gelezen dat we er eerst onderling uit moeten proberen te komen, er is alleen niets om uit te praten.Ik heb geen product gekocht en er is geen geld verwisseld. Ik heb alleen constatering gedaan die in mijn ogen dusdanig nalatig is dat ik dit niet kan negeren.

Zoals te lezen is op de review die hij bij mij heeft geplaatst, we hebben een discussie gehad toen ik bij hem was. Deze is naar mijn niet bevredigend beantwoord: De verkoper wilt niet expliciet bij een advertentie plaatsen dat er sprake is van corrosie op de kaart i.p.v. gebruikerssporen omdat hij van mening is dat roest hetzelfde is als gebruikerssporen. Dan dat ik dat maar moeten vragen was zijn antwoord.

Hierom heb ik besloten deze kwestie te melden in de vorm van een review op zijn profiel.
Voor de rest kunnen wij er onderling niet uitkomen omdat ik geen geld accepteer om mijn review te verwijderen en mijn constatering niet zal wijzigen.

Conclusie:
Ik ben van mening dat zijn review en reactie op mijn profiel uit wraak is i.p.v. een feitelijke constatering.
Hij is van mening dat mijn review overdreven is.
Aangezien dit dus meer een principekwestie is geworden denk ik dat een onafhankelijke 3e partij (tweakers in dit geval) even moet beslissen wat er gaat gebeuren.

1. Niets en zo laten staan.
2. Zijn review en reactie bij mij weg.
3. Beide reviews en reactie weg.
Misschien nog optie 4?; Zijn review en reactie bij mij weg en de sterren weghalen van mijn review, wel de tekst laten staan.

Welke het wordt maakt mij uiteindelijk niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

@rodebest mag ik de DM inzien van je?

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
@Microkid van mij heb je toestemming om de DM's van mij in te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

We hebben intern overleg en de review van Aldors-IT is bij deze verwijderd.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.