Cheap open bench test case

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 10:54
Ik zoek een goedkope open bench test case met de volgende vereisten:
  • Helemaal open, geen panelen
  • Het liefst plat, maar dubbelverdieping mag ook
  • Geschikt voor formaat mATX moederbord
  • Plaats voor ATX voeding en bevestiging 2 slots GPU
  • Max € 80, ik ben krenterig
Natuurlijk ben ik een bewonderaar van de Streacom BC1, maar met een prijskaart van € 175 ligt hij helaas buiten mijn budget.

Tot nu toe is deze AliExpress variant de beste match en sta ik op punt om 'm te bestellen, maar ik dacht even polshoogte nemen bij mijn mede-tweakers die misschien leuke suggesties hebben. Ik zal voor de zilveren variant gaan, want de zwarte heeft GPU bevestiging die er erg fragiel uitziet.

[ Voor 5% gewijzigd door Faloude op 28-08-2023 22:29 ]

Beste antwoord (via Faloude op 29-08-2023 12:27)

• Mehmet70
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-08-2023
Volgens mij kan je Streacom contracteren en vragen of ze een BC1 (B-grade) hebben. Deze kunnen ze misschien aan je verkopen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:10
Ikzelf heb bijvoorbeeld nog 2020 aluminium extrusie profielen liggen, waarmee wou ik een open 'case' maken, zo minimaal mogelijk. Dat kan je ook prima gebruiken. Helemaal als je ook een 3D printer hebt om bepaalde mounts te maken die binnen die profielen passen. (Zo is het niet achterlijk duur, en kan je helemaal flexibel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
xoniq schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:40:
Ikzelf heb bijvoorbeeld nog 2020 aluminium extrusie profielen liggen, waarmee wou ik een open 'case' maken, zo minimaal mogelijk. Dat kan je ook prima gebruiken. Helemaal als je ook een 3D printer hebt om bepaalde mounts te maken die binnen die profielen passen. (Zo is het niet achterlijk duur, en kan je helemaal flexibel zijn.
Wat voor vorm hebben die profielen van jou? Ik heb het even gegoogled en ik zie dat de 2020 profielen met een X vorm (V-slots) standaard zijn in de bouw. Interesting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:10
Faloude schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 23:20:
[...]

Wat voor vorm hebben die profielen van jou? Ik heb het even gegoogled en ik zie dat de 2020 profielen met een X vorm (V-slots) standaard zijn in de bouw. Interesting.
Je kan daar super veel voor krijgen. Ook op ome Ali zakjes met die ‘nuts’ waar een m5 schroefdraad in zit, of andere groottes schroefdraad, daarmee kan je al een en ander aan die profielen bevestigen. Dan nog een zakje van die hoek stukjes die je ook middels die nuts/glijders monteert en je kan een heel solide frame maken, modulair, zoals je wilt. Zo wou ik ook een open frame maken, en dan middels rondom die profielen afsluiten zodat je eigenlijk een open kubus hebt.

Kan je bizar veel mee doen. Zo kan je dan aan de uiteinden in de midden gaten m6 schroefdraad tappen met een set van de action, en er rubber voetjes onder plaatsen om vibraties te dempen, en ga zo maar door.

Erg leuk, en niet bijzonder kostbaar. Die onderdeeltjes heb je dan veel in bulk voor nop, en kan je later ook andere projecten mee doen. Mooi spul die profielen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Mehmet70
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-08-2023
Volgens mij kan je Streacom contracteren en vragen of ze een BC1 (B-grade) hebben. Deze kunnen ze misschien aan je verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
Mehmet70 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:33:
Dat is een goede tip. Heb je daar zelf succes mee gehad bij fabrikanten? Vragen mag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:42
Ik geloof er niets van dat een fabrikant dat doet. Ten eerste zullen ze nooit iets wat afgekeurd is zomaar verkopen. Als iemand dat dan ziet, denken ze dat de fabrikant slechte standaarden heeft.
Hele goede manier om in een klap je reputatie kapot te maken.

Die onderdelen gebruiken ze gewoon voor andere kasten, of het word gewoon gerecycled.

Daarbij kost dit ook veel meer moeite dan dat het ooit waard is. Streacom zou dan een afgekeurde kast bij de fabrikant moeten gaan halen, en die los moeten verkopen aan een klant? Verzenden vanaf de andere kant van de wereld?
Dan kost dat afgekeurde ding waarschijnlijk minimaal het dubbele van een normale versie in de winkel.

Vragen staat vrij, maar ik weet 99.9% zeker dat dat niets word. (bovendien zal je waarschijnlijk ook nooit iemand te spreken krijgen die hoog genoeg op de rangorde staat om dit voor elkaar te krijgen)

[ Voor 20% gewijzigd door WEBGAMING op 29-08-2023 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
Mailtje is gestuurd, ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faloude
@WEBGAMING Sorry wat zei je? :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/moXT3MiiiidRdRfgiRWSbNQ40rQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0n2XtZCsJvbtgMpyKttR7OBr.png?f=fotoalbum_large

@Mehmet70 Je bent een baas _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Faloude op 29-08-2023 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:55
Potverdrie, een fabrikant met directe lijntjes? Dat is wel een goede indicatie voor de klantenservice. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Een retour is iets heel anders als een afgekeurd model he.

[ Voor 60% gewijzigd door WEBGAMING op 29-08-2023 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
Een retour is waarschijnlijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Faloude schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:21:
Een retour is waarschijnlijk beter.
Ja, maar mijn punt ging in op het afgekeurde model.

Dan kan je nu wel een beetje bijdehand reageren met... Oh wat zei je nou?

Jij krijgt nu een retourtje, dat is natuurlijk iets heel anders als een afgekeurd model. Een hele andere situatie dus. Dit verandert helemaal niets aan de punten die ik in mijn andere reactie maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
No worries, ik probeerde niet bijdehand te doen hoor. Ik vind je beredenering heel logisch, maar zo zie je dat je beter altijd kunt proberen. Ik denk dat we sowieso een andere interpretatie hebben van "b-grade". Bij b-grade denk ik aan gebruikt met lichte gebruikssporen en niet aan productiefout oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ja, ook eens hoor. Niet geschoten is altijd mis.
En natuurlijk mooi om te horen dat ze je zo willen helpen. Heel netjes opgepakt door Streacom.

Ja, dat speelt misschien ook mee, besefte ik me ook toen ik het terug las. Voor mij is b-grade een afkeur bij een fabrikant. Maar ik zie dat de fabrikant retourtjes ook b-grade noemt.

[ Voor 3% gewijzigd door WEBGAMING op 29-08-2023 12:33 ]

Pagina: 1