Metadata van Android foto's verkrijgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:12
Beste allen,

Inleiding, tijdens het achterlaten van mijn persoonlijke android smartphone tijdens de pauze blijkt uit het batterijverbruik dat er 20 minuten gebrowsed is sinds laatste lading (terwijl ik 'm net ervoor van de lader haalde), de browsergeschiedenis is echter leeg maar kan gewist zijn. De batterij was 12% lager wat niet in zo'n korte tijd in idle gebeurd.

Ik wil daarom controleren of iemand door mijn telefoon heeft zitten kijken.

Zodoende wou ik kijken of Android foto's wellicht metadata bevat wanneer de file voor het laatst bekeken is.

Google Photo en de standaard foto app laat echter weinig details zien, dus ook niet de gewenste informatie.

Weten jullie of dit mogelijk is, en of er andere tips zijn om oneigenlijk gebruik van mijn telefoon te controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:47
De foto's naar een computer kopieren en vanuit daar met andere tools bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:56
Je kunt zoeken op android forensics, maar dat wordt al snel een heel technisch verhaal. En als ik zelf even kort zoek, denk ik niet dat de gegevens die jij zoekt überhaupt beschikbaar zijn.

Oneigenlijk gebruik van je telefoon controleren zal vast mogelijk zijn met apps. Net even snel gezocht: https://play.google.com/s...ntruderselfie&hl=en&gl=US Er zullen vast nog wel meer apps zijn die het kunnen.

Denk dat het handiger is als je een goede pincode op je device zet en indien nodig die code af en toe veranderd. Zet bijvoorbeeld een code van zes cijfers. Dan voorkom je dat er door derden op je telefoon wordt gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:12
Dank jullie voor de feedback. Ik zal het allemaal even uitproberen vanavond.

Ja was is een simpel wipe patroon, bovendien zit ik met mijn rug naar collega's toe, dus als ze besluiten over mijn rug te kijken dan kunnen ze het achterhalen. Nu maar vingerafdruk erop gezet.

Maargoed, meer dan 15 jaar collega's, dan is het jammer dat ik niet kan verwachten dat er niet aan mijn persoonlijk eigendom gezeten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:37

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Met vette vingers laat je zo je pad van je swipepatroon zien. Dus daarom is mijn advies om altijd een vingerafdruk of pincode te gebruiken. Maar 12% lager verbruik in 20 minuten tijd? Dan moeten ze zich wel erg vermaakt hebben met zware applicaties. Met enkel browsen zou je maar 2% mogen missen.

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 29-08-2023 18:04 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:06

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Als je op je telefoon naar je Google account gaat > Gegevens en privacy > Mijn activiteit kan je mogelijk ook zien of er bepaalde Apps of pagina's geopend zijn. Maar dat is ook afhankelijk van wat je hebt ingesteld wat er bijgehouden wordt.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Pagina: 1