Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flo__
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-11-2024
Wij hebben thuis laatst een nieuwe mediabox ontvangen en hebben nu een oude onbruikbare mediabox liggen. nu heb ik hem eens opengeschroefd om de binnenkant te bekijken en ik heb er een HDD uitgehaald. Het is een interne harde schijf van Western Digital (WD5000AVDS 500GB). Deze is gewoon aan te sluiten op andere apparaten zoals mijn pc. Nu vroeg ik mij af of het schadelijk kan zijn om deze op mijn computer aan te sluiten voor extra opslag en is dit uberhaupt mogelijk?

Alvast bedankt!

- Flo

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het model dat je noemt is een standaard HDD. Gewoon aansluiten en formatteren, dan moet ie normaal te gebruiken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
doorgaans zijn het gewoon Sata interfaces... schijf is soms wel specifiek voor een bepaalde taak ontwikkeld...
maar goed ze zullen het als "opslag" prima doen :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:40
Deze kun je gewoon aansluiten en gebruiken. Zowel intern als extern. Intern met een SATA kabel en extern met zoiets als dit: uitvoering: LogiLink USB 3.0 HDD Enclosure for 3.5" SATA HDD Zwart

Echter let wel op. Dit ding heeft al jaren (neem ik aan) in een Mediobox gedraaid en zal wellicht over de levensduur heen zijn. Ik zou het ding dus ook niet zomaar vertrouwen met (enkele kopieën van) belangrijke data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Even naar de SMART kijken kan geen kwaad. Je wil inderdaad niet gaan werken met zo'n ding als ie slechte sectoren oid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
@Flo__
Kan zeker geen kwaad, is een gewone hardeschijf.
De vraag is meer, waarom zou je dit willen? 500GB is erg weinig opslag en je stopt een herriemaker en stroomverbruiker in je pc. Daarnaast is gezien de leeftijd de vraag of het nog betrouwbaar is.
edit; zie net dat ik in 2009! voor het laatst een 500GB hhd heb gekocht, dus zo oud zijn die dingen inmiddels.

Persoonlijk zou ik met de huidige prijzen van SSD voor 50 euro een 1 TB SSD in je pc stoppen:
categorie: Solid state drives
Zuinig, stil, snel.

Je kan de oude hardeschijf op marktplaats of hier in de V&A zetten. Zal weinig opleveren maar dan krijgt hij wel een tweede leven.

[ Voor 8% gewijzigd door chrisborst op 28-08-2023 20:44 ]

Pagina: 1