Schutting niet even hoog geplaatst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymoose
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-04 10:03
Dag Tweakers,

op 15 juli 2023 zijn bij ons nieuwe schuttingen geplaatst aan de buurkant en straatkant. Dit zijn twee rechte stukken. Na het plaatsten hartstikke blij mee de heren monteurs betaalt en 's avonds nog even nagenieten uit het raam (1e verdieping). Tot onze verbazing zien wij dat de schuttingen niet even hoog staan. Het scheelt 10 centimeter. Niet veel, maar goed te zien en enorm storend nu. Wat ons betreft niet goed geplaatst.

Gelijk die zondag daarop (16 juli) een berichtje gedaan via hun WhatsApp, geen reactie, en uiteindelijk maandag aan de telefoon gehad. "Geen zorgen, we gaan het oplossen" was op dat moment het geluid.

Ze moesten ook nog terugkomen om de poort te plaatsen dus zouden ze er dan naar kijken. Met de bouwvak en planning konden ze helaas pas afgelopen vrijdag langskomen. Nu zijn ze geweest en staan de schuttingen volgens hun 'goed'. De schuttingen staan namelijk maximaal op twee meter. Nu gaan ineens de hakken in het zand en willen ze de schutting met de buren wel 'verlagen', maar dit moet dan in overleg en tegen een prijs. Overleg met de buren zal niks opleveren, aangezien ze dan ook weer de schutting met hun buren moeten verlagen. En de prijs, daar zijn wij het uiteraard niet mee eens.

Er is bij plaatsing niets gezegd of gerept over het verschil.

Nou ben ik niet zozeer op zoek naar juridisch advies (of wel), maar wat vinden jullie? Hadden ze dit moeten aangeven en maak ik een probleem van een feit wat toch niet aangepast mag worden (juridisch gezien, aangezien de straatkant niet hoger mag eigenlijk. hier kan ik wel de gemeente vragen of dat oké is en een ontheffing aanvragen. Maar voor die 10cm...). Overigens wordt onze straat as we speak opgeknapt en worden er nieuwe stoepbanden geplaatst, die waarschijnlijk ook wat hoger komen te liggen.

Hoor graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dus de linkerschutting is 10cm lager dan de rechterschutting, zoiets?

Staat er in de opdracht/offerte niet hoe hoog de schutting zou worden?

[ Voor 34% gewijzigd door Wolly op 28-08-2023 15:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Dus de schuttingen zijn beide 2 meter hoog vanaf de grond, dus je tuin is aan de buurkant 10 centimeter hoger?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Een schutting mag. max 2 meter hoog zijn. Dus als beide schuttingen 2 meter zijn vanaf de grond dan hebben ze wat dat betreft gelijk.

Blijkbaar is je perceel een beetje scheef.

Als het dan aan de buurman kant hoger is dan kan die daar inderdaad alleen maar omlaag. Aan de straatkant omhoog kan niet want dan kom je over de 2 meter heen.

Dus je zult moeten kiezen wie het verschil krijgt: de buren of jij (of de straatkant 'illegaal' te hoog maken, maar ik kan me dan wel voorstellen dat het bedrijf daar niet aan mee gaat helpen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:11
Is er sprake van verschil met de oude schutting?

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymoose
De linker schutting met de buren staat 10 cm hoger dan de schutting aan de straatkant. In de offerte staat:

"U dient zelf aan te geven: de juiste lijn en hoogte hekwerk, kabels en leidingen in de grond".

Het is bij het zetten niet echt ter sprake gekomen en er ook van uit gaande dat schuttingen op dezelfde hoogte worden geplaatst en ander wij hier dan wel wat van zouden horen.

ze hebben de palen bij de buren inderdaad vanuit hun tuin gemeten en bij hun liggen er al tegels en alles in op bepaalde hoogte, bij ons moet dit dus nog gebeuren, maar kan nu niet want we komen nu links bij de buren van de betonband tegen het houten schuttingdeel aan, aan de rechterzijde. dat is per meter 2 cm naar beneden (10cm over 5meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymoose
Slappyjoez schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:50:
Is er sprake van verschil met de oude schutting?
er stond een rij coniferen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Crazymoose schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:00:

ze hebben de palen bij de buren inderdaad vanuit hun tuin gemeten en bij hun liggen er al tegels en alles in op bepaalde hoogte, bij ons moet dit dus nog gebeuren, maar kan nu niet want we komen nu links bij de buren van de betonband tegen het houten schuttingdeel aan, aan de rechterzijde. dat is per meter 2 cm naar beneden (10cm over 5meter).
Dan was het uberhaupt altijd wat vreemd geworden, want dan was de schutting vanuit de buren gezien juist weer 10 centimeter te hoog geweest als hij volledig gelijk was geplaatst. Dat kan eigenlijk ook niet. Simpelste oplossing is bij het inrichten van de tuin een stukje af laten graven zodat je de ruimte maakt die je nodig hebt. Ik heb niet het idee dat de monteurs hier iets verkeerd hebben gedaan.

Komen de twee schuttingdelen ergens bij elkaar? Of hebben we het echt over de schutting links haaks op het huis en rechts haaks op het huis? In dat geval zie je die 10 centimeter nu misschien, maar later toch niet meer? Ik heb links een schutting van 2.20, achter een ~2.50 en rechts een haag van 2 en een schuur van ~2.5. Ik loop er niet langs met de waterpas zoals je begrijpt.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:34
Foto?

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:39
Dit gaat om een tussenwoning met 'straatkant' als zijnde achterkant? Dus ze hebben 2m gemeten vanaf de straatkant voor het ene deel en 2m vanaf de straat van de buren (aangezien jullie dat zelf nog niet hebben).

Hoe hebben ze die aansluiting op de hoek gemaakt dan? Of zit daar nog iets van een schuur tussen?

Die mensen komen aan en doen hun ding, het is aan de opdrachtgever om peilmaten goed door te geven. Nooit werklieden zelf na laten denken over dit soort dingen, dan gaan ze het zelf verzinnen en meestal komt dat net niet goed uit.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:40:
Dit gaat om een tussenwoning met 'straatkant' als zijnde achterkant? Dus ze hebben 2m gemeten vanaf de straatkant voor het ene deel en 2m vanaf de straat van de buren (aangezien jullie dat zelf nog niet hebben).

Hoe hebben ze die aansluiting op de hoek gemaakt dan? Of zit daar nog iets van een schuur tussen?

Die mensen komen aan en doen hun ding, het is aan de opdrachtgever om peilmaten goed door te geven. Nooit werklieden zelf na laten denken over dit soort dingen, dan gaan ze het zelf verzinnen en meestal komt dat net niet goed uit.
Bij straatkant denk ik aan een hoekhuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ja, maar met de verdere omschrijving lijkt het me een tussenwoning, anders komt ie niet op het hout bij de andere buren uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:42:
Ja, maar met de verdere omschrijving lijkt het me een tussenwoning, anders komt ie niet op het hout bij de andere buren uit.
Volgens mij maken de schuttingen nergens contact.

Als je naar links kijkt is het 10cm verschil met de schutting aan de rechterkant.

Ik vind het al knap als je dat kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymoose
Ik zal straks een foto maken.

Schuttingen lopen haaks op de woning naar achteren tegen een garage aan. We hebben een hoekwoning zonder zijtuin zegmaar. De straat loopt langs de volledige woning met de schutting tegen de straat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymoose
Señor Sjon schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:40:

Ik kan me goed aansluiten bij jouw laatste alinea alleen het voelt nu extra zuur omdat een verschil van 10cm niet meteen opvalt maar nu constant. En dat denk je achteraf, hadden ze dat niet even kunnen zeggen... Het is natuurlijk ook een stukje emotie vanuit ons, we balen natuurlijk ontzettend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
hoe zit het met de hoogte aan gemeentekant? Het is zuur, maar zij werken relatief aan de hoogtes die ze hebben gekregen. Vloerpeil + 2 meter. Dat is dus aan de ene kant anders dan de andere kant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Crazymoose schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:49:
[...]

Ik kan me goed aansluiten bij jouw laatste alinea alleen het voelt nu extra zuur omdat een verschil van 10cm niet meteen opvalt maar nu constant. En dat denk je achteraf, hadden ze dat niet even kunnen zeggen... Het is natuurlijk ook een stukje emotie vanuit ons, we balen natuurlijk ontzettend.
Dat trekt wel weg. De eerste kras doet altijd pijn. Beetje slim met de tuin ontwerpen met bv aan één kant een smalle border en dat hoogteverschil is geen probleem meer voor het terras.

Pagina: 1