Wat is nou echt en nep in de Pricewatch?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.133 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yezpahr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-01-2024
Is er een knopje om dit soort producten in de pricewatch sneller te rapporteren? Er zijn gewoon te veel van om topics te gaan maken voor elk bedrijf dat daar maar gewoon wat rommel tussen plakt.

uitvoering: Trust GXT 404B Rana (Blauw, Zwart)
-Dit is 100% zeker weten geen nieuw product, maar een enkele aanbieding van een persoon die via-via toch via Amazon verkoopt. Is dat niet gewoon het omgekeerde van bedrijven die de Vraag&Aanbod infiltreren?

uitvoering: Armaggeddon Fuze 3C (Blauw, Zwart)
-Dit is geen eens een headset maar gewoon een opbergdoos, hoe dit mis ging snap ik niet. Controleren dit soort bedrijven dan helemaal niets, of hebben ze dit opzettelijk gedaan? Clickbait / gratis adverteren in de pricewatch?

Er waren er nog een paar, maar klikt per ongeluk een keer op Pricewatch met linker muis knop in plaats van middelste muisknop en bij het terugklikken was de post weg, dus motivatie ook.

Ik ga ondertussen naar een fysieke winkel voor een headset want ik heb er *nu* een nodig, niet na heel wat uitpluizen wat nou echt is en wat potentieel naaierij is.

mobo: Asus Prime B450-Plus // cpu: AMD Ryzen 5 2600X // graka: Asus Dual Radeon RX 580 OC 8GB GDDR5 // mem: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 // opslag: Crucial MX500 500GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Yezpahr schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:55:

uitvoering: Trust GXT 404B Rana (Blauw, Zwart)
-Dit is 100% zeker weten geen nieuw product, maar een enkele aanbieding van een persoon die via-via toch via Amazon verkoopt. Is dat niet gewoon het omgekeerde van bedrijven die de Vraag&Aanbod infiltreren?
Verkocht door Amazon en verzonden door Amazon, dus lijkt gewoon een aanbieding. Gebeurt wel vaker bij Amazon. Ik zou 'm snel kopen, denk een prijsfoutje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yezpahr
Cheesy schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:58:
[...]

Verkocht door Amazon en verzonden door Amazon, dus lijkt gewoon een aanbieding. Gebeurt wel vaker bij Amazon. Ik zou 'm snel kopen, denk een prijsfoutje :D
Er staat toch echt:
"Beschikbaar tegen een lagere prijs van andere verkopers die mogelijk geen gratis Prime-verzending aanbieden."
Bij het klikken op "andere verkopers" kom je terug op dezelfde advertentie. (-edit: oh, dat was een noscript issue :P)

Ik zou het graag vertrouwen, maar precies dit heb ik eerder meegemaakt met Amazon en ik kreeg een tweedehandsje.
De doos was helemaal verlept en opnieuw getapet met bruine tape die al meerdere keren gesmolten was en weer uitgedroogd was. (Bol.com heeft daar ook een handje van)

-edit: het is ook maar een enkeltje, is te zien bij die "Andere verkopers".

[ Voor 7% gewijzigd door Yezpahr op 28-08-2023 15:31 ]

mobo: Asus Prime B450-Plus // cpu: AMD Ryzen 5 2600X // graka: Asus Dual Radeon RX 580 OC 8GB GDDR5 // mem: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 // opslag: Crucial MX500 500GB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
En dan stuur je het toch gewoon weer terug onder het mom "gebruikt". Ik snap het probleem niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

Exact hierom heb je als koper een onderzoekplicht. (en als verkoper een informatieplicht, die 2 willen nogal eens botsen)

Is 80% korting en/of €6 nieuw realistisch voor een headset welke bij de concurrent niet onder de €30 begint? Waarschijnlijk niet.

Als de aankoop zo veel haast heeft; koop 'em voor een normale prijs bij een bekende webwinkel zonder verdere resellers. Of koop wat anders. Conrad lijkt hem op voorraad te hebben.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20-09 18:27
Als je hem in je winkelwagen gooit dan geeft ie ook aan "Staat: Tweedehands - Goed".

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yezpahr
Slappyjoez schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:31:
Als je hem in je winkelwagen gooit dan geeft ie ook aan "Staat: Tweedehands - Goed".
Er staat: Medium kras/aantasting op metaal. Het artikel komt in originele verpakking met extra verpakkingsdoos. De originele verpakking heeft schade..

Ik weet genoeg.

[ Voor 16% gewijzigd door Yezpahr op 28-08-2023 15:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yezpahr
D4NG3R schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:31:
Is 80% korting en/of €6 nieuw realistisch voor een headset welke bij de concurrent niet onder de €30 begint? Waarschijnlijk niet.
Precies daarvoor kom ik bij tweakers, maar het nut van de pricewatch begint wat te vervagen met zoveel rommel erin. Het zijn gewoon Vraag&Aanbod producten die viavia toch in de pricewatch komen.

Iets met "Muddying The Water". Ik zie het nut er niet van in om dit soort producten toe te laten.
Je ziet hier ook al twee mensen die denken dat het misschien zelfs een prijsfoutje is of dat het gewoon een "Goed - tweedehands" is, maar ondertussen zit er een medium kras in het metaal... Waar in het metaal? Dat staat er niet bij.

Je kunt geen goed onderzoek doen of keuzes maken met dit soort dingen in de pricewatch.

Die opbergdoos bijvoorbeeld... toppunt van nutteloosheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

Yezpahr schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:41:
[...]

Precies daarvoor kom ik bij tweakers, maar het nut van de pricewatch begint wat te vervagen met zoveel rommel erin. Het zijn gewoon Vraag&Aanbod producten die viavia toch in de pricewatch komen.

Iets met "Muddying The Water". Ik zie het nut er niet van in om dit soort producten toe te laten.
Je ziet hier ook al twee mensen die denken dat het misschien zelfs een prijsfoutje is of dat het gewoon een "Goed - tweedehands" is, maar ondertussen zit er een medium kras in het metaal... Waar in het metaal? Dat staat er niet bij.
Houd er rekening mee dat Tweakers simpelweg de aangeleverde data koppelt, als het aan de kant van de webshop fout gaat (of dit nou met opzet is of niet) dan zal het hier ook fout gaan. Garbage in, garbage out.

Laat de P/W staff er dus even naar kijken. :)
Je kunt geen goed onderzoek doen of keuzes maken met dit soort dingen in de pricewatch.
Nouwja, ik vind het doorgaans toch wel prettig om in 1 oogopslag te kunnen zien of een webshop b*llshit is of niet. Bijvoorbeeld een absurd lage prijs, een leverdatum waar geen enkele webshop ook maar in de buurt van komt, of een naam welke eindigt met 'ICT'. :')

Dat kost met handmatig zoekwerk iets meer moeite.

Alle gekheid op een stokje, zo heel vaak komt dit toch niet voor?

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 28-08-2023 15:54 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Yezpahr schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:32:
[...]

Er staat: Medium kras/aantasting op metaal. Het artikel komt in originele verpakking met extra verpakkingsdoos. De originele verpakking heeft schade..

Ik weet genoeg.
Heb hem nu in de winkelwagen bij Amazon: staat toch echt NIEUW bij voor dat bedrag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOiEGU29Vl7sGNaCNuC-Y0WeK-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fdJoiOEZ9HZm9M4WRGdZLmQh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Yezpahr schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:32:
[...]

Ik weet genoeg.
Ja, dat is die van 5,49. Verkocht door Amazon RetourDeals.
Die van 5,97 zou gewoon nieuw moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yezpahr
jeroenkb schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:55:
[...]

Heb hem nu in de winkelwagen bij Amazon: staat toch echt NIEUW bij voor dat bedrag

[Afbeelding]
Dan ben je erin getuind.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2iKKKPkFzRBUpvFU5W_rNzm7RBg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QpIbyKIDtnaybxaHV2V8Fahq.png?f=user_large

Maar, veel plezier ermee, ik hoef geen tweedehandsje.
Niks nieuws aan.

-ed
jeroenkb schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:07:
[...]

Lezen is ook een kunst. Er staat een gebruikte voor 5,49 en een nieuwe voor 5,97 euro.

Maar doe er mee wat je wilt; ik heb niets gekocht want niet nodig.
Ik zag je andere post gewoon niet op tijd. Ik las alles.

[ Voor 20% gewijzigd door Yezpahr op 28-08-2023 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Yezpahr schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:05:
[...]

Dan ben je erin getuind.
[Afbeelding]

Maar, veel plezier ermee, ik hoef geen tweedehandsje.
Niks nieuws aan.
Lezen is ook een kunst. Er staat een gebruikte voor 5,49 en een nieuwe voor 5,97 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8CSCXflBpyCiTWqF40JR7TSQl2I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vIlpFDrpJZOnRxgZdCwlWdek.jpg?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door jeroenkb op 28-08-2023 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yezpahr
D4NG3R schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:50:

Alle gekheid op een stokje, zo heel vaak komt dit toch niet voor?
Helaas wel.

De vraag was dan ook, is het mogelijk dit soort dingen makkelijk te rapporteren, en dan met name die van de toner site, want het is gewoon fodder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yezpahr
jeroenkb schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:07:
[...]

[Afbeelding]
Ja juh, ik zag je post te laat, hoef je me niet drie keer te vertellen.
-edit: maar ik heb er nu wel even genoeg van, mijn starter post ging specifiek over het rapporteren van deze nutteloze entries, maar dat is dus uit den boze merk ik.

Veel plezier met Pricewatch jongens, ik hoef het niet meer.

[ Voor 16% gewijzigd door Yezpahr op 28-08-2023 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Yezpahr schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:14:
[...]

Ja juh, ik zag je post te laat, hoef je me niet drie keer te vertellen.
Sorry, was niet de bedoeling. Was los van je reactie bezig om het in 1 plaatje te krijgen om het duidelijker te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yezpahr
jeroenkb schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:17:
[...]

Sorry, was niet de bedoeling. Was los van je reactie bezig om het in 1 plaatje te krijgen om het duidelijker te maken.
Ik wou ook niet boos overkomen, maar ik dacht dat jouw post weer een post van Cheesy was omdat "lezen ook een kunst is" :P Ik sloeg alweer wat over te lezen, ironisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• happysan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-05 13:50
Die data wordt gewoon automatisch gematched, daarbij sluipt wel eens een foutje erin. Er zijn zoveel producten in de pricewatch, dat gaat echt wel eens mis.

Denk je nou echt dat de winkel onder het mom van clickbait mensen die op zoek zijn naar een headset proberen blij te maken met een opbergdoos? En nee dat wordt niet gecontroleerd, hoe zie je dat voor je? De pricewatch synchroniseert meerdere keren per dag waarschijnlijk tienduizenden producten van die winkel.

Het is simpelweg een foutje in de koppeling, dat kan nu eenmaal gebeuren. Er is geen probleem aan de kant van Tweakers en geen probleem aan de kant van de winkel, er wordt gewoon automatisch iets gekoppeld wat toch niet juist blijkt te zijn. Shit happens.

Gratis adverteren is het sowieso niet, bedrijven betalen om opgenomen te worden in de pricewatch en betalen per click. Dus zinloze clicks als dit kost ze alleen maar geld, zonder dat het ooit een sale kan opleveren.

Hoe je erbij komt dat dit naaien is snap ik niet echt? Rapporteer het als je het ziet en move on with your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yezpahr
happysan schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:19:
Gratis adverteren is het sowieso niet, bedrijven betalen om opgenomen te worden in de pricewatch en betalen per click. Dus zinloze clicks als dit kost ze alleen maar geld, zonder dat het ooit een sale kan opleveren.
Dat wist ik niet, toch bedankt voor de toevoeging.

En overigens heeft naaierij hier een brede definitie, de lokale betekenis wijkt ver af van "scam", het is gewoon een nep entry en dat is het enige wat ik ermee bedoel.

"hoe kom je er bij". Ergens bij komen betekend dat ik het constateer. Ik constateerde niets, ik stelde een vraag. Derp.

-edit:
Ik vraag me nog steeds af waar het te rapporteren....
Gewoon hier?

[ Voor 14% gewijzigd door Yezpahr op 28-08-2023 16:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• happysan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-05 13:50
Hover op de prijs -> Onjuiste prijs melden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:15
Yezpahr schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:22:
[...]

Dat wist ik niet, toch bedankt voor de toevoeging.

En overigens heeft naaierij hier een brede definitie, de lokale betekenis wijkt ver af van "scam", het is gewoon een nep entry en dat is het enige wat ik ermee bedoel.

"hoe kom je er bij". Ergens bij komen betekend dat ik het constateer. Ik constateerde niets, ik stelde een vraag. Derp.

-edit:
Ik vraag me nog steeds af waar het te rapporteren....
Gewoon hier?
Nee, door op de prijs te gaan staan met je muis, en in het pop-up menuutje "onjuiste prijs melden" te kiezen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_mJFaopnR1SlEHu8inuToyHSRnM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CbIUbpxa5cTbIhQ360yCb4Bi.png?f=user_large

Zojuist geprobeerd, maar was al gemeld, vermoedelijk door iemand die hier meeleest.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yezpahr
Bedankt allemaal, Happysan / Wild Chocolate in het bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Ik schaar me toch ook achter @Yezpahr hoor. Als koper heb je een onderzoeksplicht. Je wordt geacht om opzoekwerk te verrichten om te kijken of de prijs bij het artikel wel klopt. Hoe doe je zoiets? Wel... voor mij is de Pricewatch meestal de eerste stop. Dit is een enorm waardevolle tool om te kijken wat de waarde is van een product. Maar als de prijzen in de Pricewatch niet meer kloppen... tja... wat doe je dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:11

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Yezpahr Er is een rapporteermogelijkheid voor foute prijzen, koppelingen en levertijden. Werkt alleen op de desktop/laptop helaas, want je moet met je muis over de foute prijs gaan en in de popup klikken op Onjuiste prijs melden, waarna je je melding kwijt kan. Je kan daar niet alleen foute prijzen, maar dus ook foute koppelingen en levertijden melden. Op werkdagen pakken we het over het algemeen binnen 24-48h op.

Deze was gewoon fout: uitvoering: Armaggeddon Fuze 3C (Blauw, Zwart), stond een SKU-code bij die blijkbaar iets te algemeen was, waardoor deze verkeerd gekoppeld werd. De koptelefoon zelf is niet meer verkrijgbaar en met bewaardozen doen we niks, dus ik heb de SKU verwijderd en op de bloklist gezet, in de loop van de avond is'ie weg.

In het algemeen, foute koppelingen komen voor en vallen meer op bij de grote volumes die Amazon en bol.com in het bijzonder met hun marketplazes/plaza's verwerken. We hebben in de loop der tijd maatregelen getroffen om het sterk te verminderen, bijvoorbeeld voor SKU's zijn er bepaalde eisen, mogen niet te kort zijn en het liefst een combinatie van letters/cijfers bijvoorbeeld. Blijf foute prijzen daarom zeker ook melden, het houdt ons scherp :)

Edit: En toen liep je eventjes weg van je laptop en had je niet gezien dat @happysan en @Wild Chocolate al de vraag hadden beantwoord :P

[ Voor 5% gewijzigd door Glaanie op 28-08-2023 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Je moet gewoon opletten wat je besteld, PW of niet. Zoals eerder gezegd er staan 10000en producten in de PW en dat is echt geen handwerk. Om dan te verwachten dat alles altijd goed gaat is onzin.

Dat TS een mogelijke aanbieding niet vertrouwd is niet het probleem van de Pricewatch, maar van de gebruiker en eventuele bijbehorende luiheid. Zie daarom de PW ook als hulpmiddel en geen autoriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yezpahr
alex3305 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:58:
Je moet gewoon opletten wat je besteld, PW of niet. Zoals eerder gezegd er staan 10000en producten in de PW en dat is echt geen handwerk. Om dan te verwachten dat alles altijd goed gaat is onzin.

Dat TS een mogelijke aanbieding niet vertrouwd is niet het probleem van de Pricewatch, maar van de gebruiker en eventuele bijbehorende luiheid. Zie daarom de PW ook als hulpmiddel en geen autoriteit.
In mijn geval was ik gewoon op zoek naar het rapporteer knopje :P.
Ik had wel gezocht, maar niet verwacht dat een rapporteer knopje zo goed verstopt was.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.