HP-printer drukt steeds maar één pagina af

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WIELEWAAL63
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-09-2023
Sinds vorig jaar heb ik een nieuwe printer (HP Envy Photo 7830). Hij voldoet op zich prima, maar er is één vreemd dingetje aan de hand. Sinds enige tijd drukt hij bij een printopdracht met meerdere pagina's namelijk alleen de eerste pagina af, en meldt daarna doodleuk dat de printopdracht voltooid is.

De enige manier om het document toch nog helemaal afgedrukt te krijgen, is door er eerst een PDF van te maken. Het is echter nogal omslachtig om dat bij ieder af te drukken document te doen. En soms is het ook niet mogelijk om een document als PDF op te slaan.

Heeft iemand een idee hoe ik deze printproblemen kan oplossen? Alvast bedankt voor de moeite.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:53
Niet perongeluk alleen deze pagina afdrukken geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WIELEWAAL63
Nee, ik kies steeds voor de optie 'Alle pagina's'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:47

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

je hebt de printer vorig jaar gekocht , dus zit er nog garantie op
meld je bij je leverancier

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:53
En kun je eens met een andere pc / laptop proberen te printen? Het zou ook heel goed aan de software van je pc kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WIELEWAAL63
Ik zal het eens proberen. In ieder geval bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 20:43
Ik ben ook benieuwd of je dit bij één specifiek programma hebt of dat dit in elk programma gebeurd.
Opslaan als pdf en die daarna wel geslaagd printen doet namelijk anders vermoeden.

Je zou sowieso een keer de drivers (en software) behorend bij je printer een keer kunnen verwijderen en opnieuw installeren.

En nog even aanvullend op je eigen workaround om eerst op te slaan als pdf maar dat dit niet altijd beschikbaar is. Vaak kan je wel printen naar pdf (of krijg je dan ook maar 1 pagina?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WIELEWAAL63
Nog even over die workaround met pdf: dan krijg ik wél gewoon alle pagina's in één keer geprint.

• E - Jay
WIELEWAAL63 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 22:49:
Nog even over die workaround met pdf: dan krijg ik wél gewoon alle pagina's in één keer geprint.
Dan zou ik het zoeken in je printer en de bijbehorende printerdrivers/software ...
Ik weet niet wat je verder hebt geprobeerd gezien de reeds gegeven tips, maar dan zou ik toch eens alle software en drivers bijbehorend bij de printer verwijderen en herinstalleren.
Je kan ook de printer een keer naar fabrieksinstellingen zetten of kijken of er wellicht een firmware en/of software-update bij de fabrikant beschikbaar is.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:03

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Hoe print je de opdracht die fout gaat? (met welke software)

Welke PDF applicatie heb je?

Aangezien het als PDF wel goed gaat zou ik denken aan een applicatie probleem en niet de driver/print software. Dan zou de PDF ook mislukken.

edit: kijk voor de grap eens tijdens het printen wat je in de wachtrij ziet. Een document met 1 pagina of meerdere paginas waar er maar 1 van afdrukt....

[ Voor 24% gewijzigd door sh4d0wman op 07-09-2023 09:43 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E - Jay
sh4d0wman schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:41:

Aangezien het als PDF wel goed gaat zou ik denken aan een applicatie probleem en niet de driver/print software. Dan zou de PDF ook mislukken.
Haha, ja dat is maar net hoe je hem opvat. Ik vatte het op als printen naar pdf = alle pagina's in het pdf document. Printen naar printer = 1 pagina.
Dus hopelijk kan TS hier nog duidelijkheid over verschaffen ...
Pagina: 1