Parkeren op overpad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-06 14:48
Ik zoek wat advies:
situatie: we hebben recht van overpad. Ons huis ligt aan andere kant van erf van woonhuis buren. We mogen dus met fiets en auto over erf naar ons huis.
We mogen van de buren niet onze auto op erf parkeren. wel alleen voor kort laden en lossen (max 5 minuten), buurman staat klaar met stopwatch....

Nu komt er volgende week een klus bedrijf 2 dagen klussen. Die klus bus moet dan 2 dagen op het erf staan (staat niet in de weg oid) , maar de buren verbieden dat... en in onze tuin kan de bus niet staan.

Mag dit nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:32
SamFox schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:19:
Ik zoek wat advies:
situatie: we hebben recht van overpad. Ons huis ligt aan andere kant van erf van woonhuis buren. We mogen dus met fiets en auto over erf naar ons huis.
We mogen van de buren niet onze auto op erf parkeren. wel alleen voor kort laden en lossen (max 5 minuten), buurman staat klaar met stopwatch....

Nu komt er volgende week een klus bedrijf 2 dagen klussen. Die klus bus moet dan 2 dagen op het erf staan (staat niet in de weg oid) , maar de buren verbieden dat... en in onze tuin kan de bus niet staan.

Mag dit nu ?
Ja, want je hebt weliswaar recht op overpad, maar je hebt geen recht op een parkeerplaats. Ze mogen dus die bus gerust verbieden, ze mogen niet het klusbedrijf verbieden om via dat pad bij jouw huis te komen. Als je dus zelf geen plek hebt om die bus te parkeren zul je iets anders moeten verzinnen.

Nog even voor de duidelijkheid, normaal gesproken is recht op overpad zelfs alleen voor lopen/fietsen. Als het ook voor de auto is moet dat duidelijk in het contract benoemd zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door redwing op 28-08-2023 14:40 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:00

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dit soort zaken passen beter in een eigen topic, dus bij deze :)

In lijn met redwing: Dit soort zaken staan benoemd in de koop of huurovereenkomst. Afgaande op het verhaal lijkt de buurman wel gelijk te hebben, aangezien een overpad inderdaad doorgaans voor toegang tot de woning is en niet als parkeerplek is bestemd.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
De buurman is niet te paaien met iets? Kratje bier... afhaalchinees? Ik noem maar wat... een vriendelijk gebaar kom je soms al heel ver mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:47
redwing schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:22:
[...]

Nog even voor de duidelijkheid, normaal gesproken is recht op overpad zelfs alleen voor lopen/fietsen. Als het ook voor de auto is moet dat duidelijk in het contract benoemd zijn.
Hoe kom je daarbij? Het is recht van overpad. Hoe je over dat pad gaat wordt toch niet bepaald?

@SamFox heb je een beetje een gevoelige situatie met die buurman dat ie zo doet? Of rijdt ie zelf de hele dag over dat pad?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 17:25
Recht van overpad kan ook zijn oprit zijn. Die buurman zit blijkbaar niet te wachten op dagenlang een werkbus op zijn terrein en hij staat in zijn recht om dat niet toe te staan. Maar ja, hebben we het overeen hoekje van een terrein van 10.000 m² of is het allemaal net te krap voor alles.

Iets zegt me dat @SamFox met een andere indeling van zijn kavel prima parkeren op zijn eigen terrein mogelijk zou kunnen maken, maar ervoor gekozen heeft dat niet te doen (of de vorige eigenaar wat dat betreft). Dat hoeft de buurman allemaal niet te faciliteren natuurlijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Señor Sjon op 28-08-2023 14:48 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
No Hands schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:45:
[...]

Hoe kom je daarbij? Het is recht van overpad. Hoe je over dat pad gaat wordt toch niet bepaald?

@SamFox heb je een beetje een gevoelige situatie met die buurman dat ie zo doet? Of rijdt ie zelf de hele dag over dat pad?
Waarom niet eerst zelf onderzoek doen, voordat je dingen stelt die niet kloppen en een topic vervuilt?
Heb je recht van overpad, dan mag je lopen (en soms fietsen) over de grond van de buren om bij jouw erf of eigendommen te komen. Je mag dus niet met een auto over het pad. Gaat het om een brede weg waar je met de auto overheen kunt? Dan is er (meestal) sprake van recht van de weg (of recht van overweg).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Hoezo *moet* de klusbus 2 dagen op het erf staan? Als ze een klus 3 hoog achter hebben kan die bus ook niet boven in het portiek staan, dus wat is precies de noodzaak?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:38
Logisch dat je daar niet mag parkeren, dat is een heel ander recht lijkt mij. Normaal los je dit soort dingen in overleg op, de meeste buren zullen er geen problemen mee hebben dat er even 2 dagen een busje staat om wat werkzaamheden uit te voeren. Vermoed dat er dus meer speelt en ik zou je aanraden om dit niet op de spits te gaan drijven nu, daar ga je later nog meer last mee krijgen.

Ik zou ofwel een andere oplossing zoeken of als mijn vermoeden onterecht is in overleg gaan met de buurman.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
Foto of plattegrond zal wel helpen hier inzicht over te krijgen maar als waar de bus parkeert, eigendom is van de buren waar je alleen overpad op hebt, mag dat inderdaad niet.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:47
jeroenkb schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:48:
[...]

Waarom niet eerst zelf onderzoek doen, voordat je dingen stelt die niet kloppen en een topic vervuilt?

[...]
Ik heb natuurlijk gegoogeld en de eerste 5 links zeiden niets over fietsen of lopen dus toen ging ik maar een topic vervuilen. Ik stel niets, behalve een vraag, vandaar het vraagteken aan het eind van mijn zin.
Ik lees overal
HET RECHT VAN OVERPAD
Het recht van overpad verwijst naar het recht om een deel van andermans grond te gebruiken om de eigen grond te kunnen bereiken. Daarbij is altijd sprake van een dienend erf, oftewel het terrein waarop het pad zich bevindt, en een heersend erf, wat het terrein is dat via het pad wordt bereikt. Wanneer u recht van overpad heeft, dienen uw buren hiervan zo weinig mogelijk last te ondervinden. Wanneer het recht door een notaris is vastgelegd en bij het Kadaster wordt ingeschreven, is er sprake van ‘recht van overpad door vestiging’.
Niks over fietsen of lopen. Ik heb zelf recht van overpad op het erf van mijn buren en ik fiets, loop, autorij, klus, en alles daar. Pakketbezorgers, loodgieters, van alles staat daar en dat vind mijn buurvrouw nooit erg, als ik het even aan haar vraag.
Vandaar mijn verbzing over de fiets en loop uitspraak.

[ Voor 3% gewijzigd door No Hands op 28-08-2023 14:54 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
No Hands schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:53:
[...]

Ik heb natuurlijk gegoogeld en de eerste 5 links zeiden niets over fietsen of lopen dus toen ging ik maar een topic vervuilen. Ik stel niets, behalve een vraag, vandaar het vraagteken aan het eind van mijn zin.
Ik lees overal

[...]

Niks over fietsen of lopen. Ik heb zelf recht van overpad op het erf van mijn buren en ik fiets, loop, autorij, klus, en alles daar. Pakketbezorgers, loodgieters, van alles staat daar en dat vind mijn buurvrouw nooit erg, als ik het even aan haar vraag.
Vandaar mijn verbzing over de fiets en loop uitspraak.
Duidelijk.

Zie nu ook als je alleen 'recht van overpad' zoekt dat je dan de algemene termen krijgt. Zoek je 'recht van overpad auto' dan krijg je de meer detailuitleg. En dus ook de uitleg dat parkeren niet onder recht van overpad valt.

Ben dus blij en zuinig met je buurvrouw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[b]SamFox in "Parkeren op overpad"We mogen van de buren niet onze auto op erf parkeren. wel alleen voor kort laden en lossen (max 5 minuten), buurman staat klaar met stopwatch....
Klinkt alsof de relatie met de buurman niet al te best is. Dit lijkt me meer een principekwestie dan een juridisch probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
https://www.juridischloke.../buren/recht-van-overpad/

https://www.blenheim.nl/b...verpad-erfdienstbaarheid/

Wat duidelijke info over wat recht op overpad kan inhouden... een en ander is dus blijkbaar ook afhankelijk van de gemaakte afspraken.

Waar het op neer komt is dat recht op overpad en recht op (nood)weg juridisch hetzelfde is... het is beide erfdienstbaarheid, dat is de term die men juridisch ook zal gebruiken. Overigens kan dus wel in de gemaakt afspraken aangegeven worden wat wel of niet mag... je kán dus wel afspreken dat het alleen voor voetgangers of fietsers is, denk dan bijvoorbeeld aan een achterom bij rijtjeshuizen. Maar je zou ook af kunnen spreken dat je niet wil dat er zwaar verkeer overheen gaat; auto is dus okay, maar een tractor of vrachtwagen is niet okay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
MicGlou schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:58:
je kán dus wel afspreken dat het alleen voor voetgangers of fietsers is, denk dan bijvoorbeeld aan een achterom bij rijtjeshuizen. Maar je zou ook af kunnen spreken dat je niet wil dat er zwaar verkeer overheen gaat; auto is dus okay, maar een tractor of vrachtwagen is niet okay.
Alleen waar leg je dat vast? Het kan best zijn dat het vroeger prima was maar dat er nu een nieuwe bewoner is die daar helemaal niet op zit te wachten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:42
Tikkeltje ironisch om te vragen, vind je niet?

Waarom denk jij dat jij het recht hebt om daar te parkeren?

Vind het hoe dan ook een beetje een bijzonder verhaal. Die bus MOET daar staan? Waarom? Staat niet in de weg? Volgens wie? Een bus geparkeerd op een weg met overpad staat per definitie in de weg. En als die bus op dat pad kan staan, betekent dat waarschijnlijk ook dat die bus gewoon door kan rijden tot jou tuin. Waarom zou die bus niet in jou tuin kunnen? Heeft er waarschijnlijk meer mee te maken dat je je gazonnetje heel wil houden?

Je bent van jou probleem het probleem van de buurman aan het maken. Dat is niet hoe het werkt.

[ Voor 54% gewijzigd door WEBGAMING op 28-08-2023 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
njitter schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:00:
[...]

Alleen waar leg je dat vast? Het kan best zijn dat het vroeger prima was maar dat er nu een nieuwe bewoner is die daar helemaal niet op zit te wachten.
Als het is vastgelegd bij een notaris of bij het kadaster dan gaat het recht over wanneer er een nieuwe eigenaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:48
Drardollan schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:51:
Logisch dat je daar niet mag parkeren, dat is een heel ander recht lijkt mij. Normaal los je dit soort dingen in overleg op, de meeste buren zullen er geen problemen mee hebben dat er even 2 dagen een busje staat om wat werkzaamheden uit te voeren. Vermoed dat er dus meer speelt en ik zou je aanraden om dit niet op de spits te gaan drijven nu, daar ga je later nog meer last mee krijgen.

Ik zou ofwel een andere oplossing zoeken of als mijn vermoeden onterecht is in overleg gaan met de buurman.
Wel als jij daardoor niet met de auto weg kan. Dat zou namelijk in mijn geval zo zijn.
Mijn oprit is een overpad. Als daar 2 dagen een busje op zou staan kan ik niet met de auto weg.
Dat zou voor mij dus wel een probleem zijn. Het hangt van de situatie af.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:38
rimave schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:50:
[...]

Wel als jij daardoor niet met de auto weg kan. Dat zou namelijk in mijn geval zo zijn.
Mijn oprit is een overpad. Als daar 2 dagen een busje op zou staan kan ik niet met de auto weg.
Dat zou voor mij dus wel een probleem zijn. Het hangt van de situatie af.
Maar waarschijnlijk zou je dan even stuivertje wisselen en het busje achter de auto laten zetten. En ik neem aan dat 2 dagen niet 2x 24/7 is.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Laatst online: 23:29
SamFox schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:19:
Ik zoek wat advies:

Mag dit nu ?
Wat staat er in je koopovereenkomst? Ik vermoed dat iets van ‘…op de minst bezwarende wijze…’ in zal staan?

Zoals ik het nu inschat ben je afhankelijk van de welwillendheid van je buren, want je hebt recht van overpad, daar valt parkeren niet onder. Ik zou voor in de toekomst toch kijken of je een deel van je tuin kunt opofferen? Maar goed, we weten niks zonder schets of foto.

Heb helaas van dichtbij al 3 rechtszaken mogen bijwonen over ditzelfde onderwerp.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 18:50

Rmg

Je hebt ook nog 'ladderrecht'
‘Wanneer het voor het verrichten van werkzaamheden ten behoeve van een onroerende zaak noodzakelijk is van een andere onroerende zaak tijdelijk gebruik te maken, is de eigenaar van deze zaak gehouden dit na behoorlijke kennisgeving en tegen schadeloosstelling toe te staan, tenzij er voor deze eigenaar gewichtige redenen bestaan dit gebruik te weigeren of tot een later tijdstip te doen uitstellen.’
Maar dan moet je met een beter verhaal komen dan "de bus moet er staan"

Een steiger (of ladder..) op de buurman zn grond kan een buurman niet (zomaar) weigeren. Dat kan nodig zijn om veilig te kunnen werken voor bepaalde werkzaamheden.

Is het een busje van een, bijvoorbeeld, gevel-isolatiebedrijf met daarin apparaten die niet los kunnen en bij die kant bij de gevel moeten, dan sure, het is nodig voor de werkzaamheden.

Maar gaat het om een stukje lopen om gereedschappen te pakken, dan is dat niet zondermeer nodig

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:46
Wat is er gebeurd met“overleggen met de buurman, elkaar even helpen en achteraf een biertje drinken?”

Met mijn buren kan ik lezen en schrijven, als we elkaars vrouw even willen lenen gunnen we dat elkaar nog.
Rare wereld leven we in.
Tip ga langs met wat lekkers en probeer elkaar te helpen anders zien we jullie terug bij de rijdende rechter.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als er een noodzaak is, zou dit dan niet onder "ladder-recht" kunnen vallen inderdaad? Minder ver lopen is geen noodzaak overigens. Maar misschien is er een apparaat in de bus / aanhanger wat maximaal X meter van de klusplek moet staan ofzo....

Ik begrijp dat TS alleen een woning heeft op een erf en geen grond. Dus "op eigen grond"neerzetten is geen optie dan.

Ik vind de houding van de buren vrij stug. Zelf zou ik al heel blij zijn als je zulke dingen ruim op tijd even overlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je mag de auto daar ook niet parkeren, dus de buurman heeft gewoon gelijk. Maar kun je niet gewoon met hem in overleg voor die bus? Ik heb een korte oprit voor de garage waar ik wel eens dwars voor sta en de buren ook en dan staan we al snel bij de ander. Maar dit is nooit een probleem geweest. Ik zal ook nooit zo langdurig parkeren omdat ik weet dat het dan wel een probleem kan worden, maar bussen van aannemers enzo staan ook altijd daar en die zijn vrij groot en staan dan ook deels bij de buren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:18
gielie schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 05:25:
Wat is er gebeurd met“overleggen met de buurman, elkaar even helpen en achteraf een biertje drinken?”

Met mijn buren kan ik lezen en schrijven, als we elkaars vrouw even willen lenen gunnen we dat elkaar nog.
Rare wereld leven we in.
Tip ga langs met wat lekkers en probeer elkaar te helpen anders zien we jullie terug bij de rijdende rechter.
Inderdaad, waarom durven mensen elkaar niet meer te spreken? Bel aan of op en bespreek het met ze, zet er iets tegenover zoals @MicGlou al opperde (een kratje bier of een afhaalmaaltijd).
Of is er meer aan de hand, een conflict wat al speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:29
Stap 1 zou moeten zijn het proberen in onderling overleg te regelen. Lukt dat niet, dan is stap 2 de juridische weg.

De juridische weg begint met het verzamelen van de feiten, en niet met Googelen.

In dit geval moet je eerst weten wat de erfdienstbaarheid precies inhoudt; "recht van overpad" is een heel algemene term. Als je de akte(s) daarvan niet in je bezit hebt zal je dit moeten opvragen bij het Kadaster (je vraagt die dan op voor het erf van je buren, want dáár staat het ingeschreven omdat zij het dienende erf zijn).

Catch a smile out there!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dit is gewoon (weer) wachten op een situatietekening voor de context.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:48
Drardollan schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:06:
[...]

Maar waarschijnlijk zou je dan even stuivertje wisselen en het busje achter de auto laten zetten. En ik neem aan dat 2 dagen niet 2x 24/7 is.
Nope. Call me stug, maar ik ben zuinig op mijn cabrio en die gaat ‘s nacht mooi niet buiten slapen als ie ook in de garage kan staan. Maar wat je zegt. Ik verwacht ook niet dat een busje er 48 uur aan 1 stuk zou moeten staan. De werklui willen ook wel thuis eten en slapen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Laatst online: 23:38
Rmg schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:20:
Je hebt ook nog 'ladderrecht'

[...]

Maar dan moet je met een beter verhaal komen dan "de bus moet er staan"

Een steiger (of ladder..) op de buurman zn grond kan een buurman niet (zomaar) weigeren. Dat kan nodig zijn om veilig te kunnen werken voor bepaalde werkzaamheden.

Is het een busje van een, bijvoorbeeld, gevel-isolatiebedrijf met daarin apparaten die niet los kunnen en bij die kant bij de gevel moeten, dan sure, het is nodig voor de werkzaamheden.

Maar gaat het om een stukje lopen om gereedschappen te pakken, dan is dat niet zondermeer nodig
Die lui hebben echt letterlijk 50 meter haspel aan slangen/leidinen etc standaard in hun bus en nemen grotere lengtes mee als je aangeeft dat direct naast het pand parkeren lastig of onmogelijk is.

@TS:

Waarom mag je niet op het erf parkeren?
Is het recht van overpad dan beperkt ofzo?

Want kennelijk mag je met je auto over dat pad naar jouw erf toe. Het komt mij nogal bijzonder over dat je wel van/naar je erf toe mag met een auto, maar dat er daarnaast bepaald is dat je maar een paar minuten je auto op het erf mag zetten en daarna weer moet verwijderen. Wat heeft de eigenaar van het dienend erf daadmee te maken?

Of is er eigenlijk notarieel vastgelegd dat je alleen te voet gebruik mag maken van het pad, en gedoogt de buurman het incidentele gebruik per auto op deze manier?

Indien er geen notariële beperkingen zijn ten aanzien van het recht van overpad bepaal jij zelf hoe lang een auto op jouw erf geparkeerd staat.
Maar je mag nooit op het pad parkeren. Het pad moet door beide/alle betrokkenen ten alle tijden vrij gehouden worden om voor alle rechthebbenden een vrije doorgang te kunnen garanderen.

[ Voor 34% gewijzigd door Ivow85 op 29-08-2023 21:29 ]

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:53
Ivow85 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:20:
[...]

Die lui hebben echt letterlijk 50 meter haspel aan slangen/leidinen etc standaard in hun bus en nemen grotere lengtes mee als je aangeeft dat direct naast het pand parkeren lastig of onmogelijk is.
En dan struikel jij over zijn haspel en zijn zij aansprakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Laatst online: 23:38
Draakje5 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:24:
[...]

En dan struikel jij over zijn haspel en zijn zij aansprakelijk.
Dat ligt er aan hoe ze de boel neerleggen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Laatst online: 23:29
Ivow85 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:20:
[...]

Maar je mag nooit op het pad parkeren. Het pad moet door beide/alle betrokkenen ten alle tijden vrij gehouden worden om voor alle rechthebbenden een vrije doorgang te kunnen garanderen.
Dat is precies wat TS wel wil?

Met recht van overpad (erfdienstbaarheid), is er meestal niet gedefinieerd wat pad of erf is. Degene met het heersende erf mag over het dienende erf komen en gaan, maar er niet parkeren. Voor beide partijen geldt vaak (in de akte opgenomen): op de minst bezwarende wijze.

@SamFox, de vraag is al een paar keer voorbij gekomen: heb je een situatieschets, en mogelijk een samenvatting van wat er in je koopovereenkomst staat?

[ Voor 15% gewijzigd door renegrunn op 29-08-2023 23:04 ]

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Señor Sjon
@SamFox Je bent online geweest, het is wel zo netjes om als je semispoed antwoorden vraagt en je antwoorden op krijgt (ook al is het soms niet wat je wil horen) toch actief bij te houden als topicstarter.

• Señor Sjon
Modbreak:Posts verwijderd. Het is zinloos om lollig wat toe te gaan voegen.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:08

Yucon

*broem*

Als de relatie toch al maar matig is moet je het nodig op deze manier op de spits gaan drijven. Ongeacht of het nu wel of niet zou mogen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:25
*snip* dit is ook onderdeel van het probleem, zie Orion84 in "Wonen Feedbacktopic"

[ Voor 81% gewijzigd door Señor Sjon op 01-09-2023 09:31 ]

Pagina: 1

Let op:
Kicks 'om te vragen hoe het gaat' worden verwijderd.