Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-03 10:32
Beste mensen, onderstaand bericht naar Huawei gestuurd, wie kent dit probleem en weet een oplossing?

Sinds afgelopen zaterdag 26-08-2023 in de ochtend heeft mijn vrouw problemen met haar Huawei P30 Pro.
Plotseling starten apps niet meer op of verscheen alleen het startscherm waarna de app vast loopt.
Het vreemde is dat het niet steeds dezelfde apps zijn, het wisselt.
Bij een poging om een gedeeltelijk geopende app te sluiten door het vierkantje onder in het scherm is de app direct verdwenen na het drukken op het vierkantje en komt de melding “ Geen recente apps”. Normaal krijg je dan de openstaande app’s die je, door naar boven te swipen kunt stoppen.
Dit vastlopen of niet volledig opstarten doet zich ook voor in standaard fabrieks geïnstalleerde apps.
O.a. de foto camera start niet op, maar doet het dan weer wel via WhatsApp.
Als een app functioneert en dan gewisseld wordt naar een andere app kan het gebeuren dat de vorige app het niet meer doet.
Diverse pogingen om een back-up te maken mislukken, zoals back-up naar externe opslag zoals een USB-SSD-schijf of naar mijn laptop.
Een poging om een back-up te maken d.m.v. HiSuite lukt ook niet omdat de P30 niet meer herkend wordt als een Huawei telefoon en dus niet kan koppelen! Ter controle mijn eigen Huawei P30 Pro aangesloten en daar lukken alle pogingen wel mee.
Het fabrieks reset willen wij nog niet doen omdat de laatste back-up te lang geleden is en er voor mijn vrouw belangrijke bestanden op staan.

Merk-Type : Huawei P30 Pro 128 GB
Model : VOG-L29
Build-nummer : 12.0.0.144(C431E3R2P2) GPU Turbo
EMUI-versie : 12.0.0

Is het voor ons mogelijk om op een andere manier de data te redden zodat er daarna een fabrieks reset uitgevoerd kan worden of moet dit via een Huawei service punt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soragin
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 28-08-2023
Hier hetzelfde probleem maar dan vanaf vandaag (28 augustus 2023). Van het ene op het andere moment kan ik sommige apps niet meer in. Natuurlijk zijn dat niet de minst belangrijke.

Mocht je een oplossing hebben gevonden. Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Kan je nog in instellingen? Als je developer settings aanzet en dan via USB of WiFi verbindt, kan je met adb wel in een shell en files pushen/pullen.

Via Logcat zou je eventueel ook kunnen zien wat er gebeurt als de apps crashen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soragin
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 28-08-2023
Was het maar waar ik kan hdb wel aanzetten maar krijg hem niet geconnect. Ik heb via de developermode wel hdb aan kunnen zetten maar connecten ho maar.

Ik check Logcat nog even.

bedankt voor het meedenken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manado
Inderdaad alle mogelijkheden tot connectie blokkeren.
Ben er wel achter dat in de 'Veilige modus' hij veel sneller is en alle standaard apps opstarten.
Helaas zijn dan alle zelf geinstalleerde apps niet zichtbaar, ook HiSuite niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manado
Beste mensen, ik ben er achter gekomen dat wanneer de Huawei vastloopt en ik hem opnieuw opstart met volume up en startknop tot na het Huawei logo en daarna de cache wis de telefoon weer opstart en de genoemde app gewoon werkt. Switchen van app geeft dan weer een vastloper maar na de genoemde procedure cache wissen werkt de vastgelopen app weer.
Ik heb op deze manier zelfs een systeem backup met HiSuite kunnen maken naar mijn laptop.
Ook heb ik de app 1Tap Cleaner geinstalleerd maar helaas werkt deze ook niet op het moment dat een app is vastgelopen.
Wat is het probleem?
Beschadigd besturings systeem of defecte geheugen bank?

[ Voor 10% gewijzigd door Manado op 01-09-2023 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
En wat gebeurt er als je via de Instellingen app enkel de cache van de app in kwestie wist?

[ Voor 19% gewijzigd door RepareerDroid op 01-09-2023 16:00 ]

• Manado
Het lijkt er op dat er toch een app of instelling de veroorzaker was.
Voor een mooi bedrag een andere P30 pro gekocht, was gelijk een upgrade versie.
Alles over gezet en werkte probleemloos.
De oude een fabrieks reset gegeven en alles is weer normaal.

Gr. Cor
Pagina: 1