Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsvr
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 04-05 18:52
Hi,

ik heb van mijn werk een Iphone SE in gebruik, prive gebruik ik al jaren android, dus ik ben niet meer zo thuis in het apple ecosysteem.

ik gebruik deze telefoon ook om te navigeren op de motor, en vaak als ik een drukke dag heb komt mijn iphone regelmatig onder de 20%, echter krijg je dan een pop-up met dat je nog 20% (of 10%) batterijlading over hebt.

Is het mogelijk om deze melding uit te zetten, of in te stellen dat deze melding na x seconden weer verdwijnt?
of kan ik de navigatie app (waze in dit geval) een speciale DnD status geven?

Zeker tijdens het motorrijden is het erg vervelend dat deze melding in beeld blijft staan, midden in beeld over de navigatie heen, tot ik hem zelf wegdruk (wat onhandig en onveilig is met handschoenen aan en met je stuur in je handen.)

ik heb zelf al wat rondgezocht in de instellingen en op internet maar ik kan er weinig over vinden.

Beste antwoord (via matthijsvr op 30-08-2023 21:53)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:40
Wellicht werkt de niet-storen functie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-05 21:58
Dit zijn van die momenten met Apple waarvan ik denk "moet dat zo onnodig moeilijk?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:00
Ja, dit zijn dus de dingen waarvoor ik vroeger zwoor bij een jailbreak. Apple lijkt maar niet te begrijpen dat die melding erg storend is en meestal onnodig. Als je navigeert en je handen niet vrij hebt. Als je een filmpje maakt of een schermopname. Als je een spel speelt. Wat interesseert mij die batterij nu, ik zie constant rechtsboven een icoontje dus ik heb echt wel door wanneer die bijna leeg is.

Laat ze er (naar keuze) een banner van maken of die melding helemaal kunnen uitzetten. Of automatisch naar lowpowermode zoals in de workaround wordt uitgelegd, maar dan eenvoudig. Apple snapt bepaalde dingen extreem goed, maar anderen weer extreem slecht.

Edit: ik had het me nog niet gerealiseerd, maar op een Pro iPhone met dynamic island is deze melding verdwenen. Je wordt nog wel geattendeerd op een bijna lege batterij bij 20 en 10%, maar dat gebeurt in het dynamic island zonder te onderbreken wat je aan het doen bent. Apple snapt het dus toch wel, gelukkig. Nu nog op de andere modellen.

[ Voor 24% gewijzigd door PhilipsFan op 29-08-2023 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:22
Ik wilde net zeggen, ik krijg deze melding helemaal niet op mijn 14 Pro, ik zie hem heel klein in dynamic island en hij is heel makkelijk te negeren. Inderdaad vervelend dat bij oudere modellen hij er zo over heen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:08

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:08

DataGhost

iPL dev

XY-oplossing: monteer een laadkabel aan je motor, dan kan de telefoon gewoon opladen tijdens het rijden, krijg je sowieso die melding niet en kan je bovendien blijven navigeren als je een keer verder moet dan normaal en de batterij helemaal leegloopt. Ik heb daar zelf gewoon een auto-quickchargelader voor gebruikt en weggewerkt onder de kap voor het stuur. Stroom heb ik van de koplamp afgetapt dus die schakelt met het contact mee, dan loopt de boel ook niet per ongeluk leeg als de motor stilstaat.

[ Voor 16% gewijzigd door DataGhost op 29-08-2023 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsvr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsvr
DataGhost schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:45:
XY-oplossing: monteer een laadkabel aan je motor, dan kan de telefoon gewoon opladen tijdens het rijden, krijg je sowieso die melding niet en kan je bovendien blijven navigeren als je een keer verder moet dan normaal en de batterij helemaal leegloopt. Ik heb daar zelf gewoon een auto-quickchargelader voor gebruikt en weggewerkt onder de kap voor het stuur. Stroom heb ik van de koplamp afgetapt dus die schakelt met het contact mee, dan loopt de boel ook niet per ongeluk leeg als de motor stilstaat.
ik heb inderdaad al wel een houder liggen met draadloos opladen ingebouwd, maar vind het spannend/zonde om de kabelboom open te snijden om daar spanning af te tappen. ook nog niet echt de tijd gehad en genomen om uit te zoeken waar mijn auxlead precies zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:08

DataGhost

iPL dev

matthijsvr schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:16:
[...]

ik heb inderdaad al wel een houder liggen met draadloos opladen ingebouwd, maar vind het spannend/zonde om de kabelboom open te snijden om daar spanning af te tappen. ook nog niet echt de tijd gehad en genomen om uit te zoeken waar mijn auxlead precies zit.
Mijn koplamp zit gewoon aangesloten met een stekker, ik heb eenzelfde stekker opgezocht maar dan een male+female-variant zodat ik die er gewoon tussen kon prikken met draadjes naar de usb-lader. Zo hoef je nergens in te snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:06
matthijsvr schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:52:
Hi,

ik heb van mijn werk een Iphone SE in gebruik, prive gebruik ik al jaren android, dus ik ben niet meer zo thuis in het apple ecosysteem.

ik gebruik deze telefoon ook om te navigeren op de motor, en vaak als ik een drukke dag heb komt mijn iphone regelmatig onder de 20%, echter krijg je dan een pop-up met dat je nog 20% (of 10%) batterijlading over hebt.

Is het mogelijk om deze melding uit te zetten, of in te stellen dat deze melding na x seconden weer verdwijnt?
of kan ik de navigatie app (waze in dit geval) een speciale DnD status geven?

Zeker tijdens het motorrijden is het erg vervelend dat deze melding in beeld blijft staan, midden in beeld over de navigatie heen, tot ik hem zelf wegdruk (wat onhandig en onveilig is met handschoenen aan en met je stuur in je handen.)

ik heb zelf al wat rondgezocht in de instellingen en op internet maar ik kan er weinig over vinden.
De Apple oplossing: upgraden naar een 14 Pro (of straks 15 serie) met dynamic island. Ik krijg die melding alleen klein in beeld rondom het eiland.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:39

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Let er alleen wel op dat je kiest voor ‘onder de 30% raakt’ in plaats van exact 30% is. Je wilt namelijk ook niet dat je die automation triggert als je aan het opladen bent vanaf een lager percentage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:58

Soggy

vroemmmm

[...]

Even enigszins off-topic, maar ik heb laatst een usb-lader op mijn motor gemaakt, waarbij ik de spanning via de zekeringkast 'aftak' via een piggy-back zodat je niet in je bedrading hoeft te knippen. Voorbeeld:

https://carcamerashop.co.uk/product/piggy-back-fuse-holder/

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsvr
SgtElPotato schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:24:
[...]

De Apple oplossing: upgraden naar een 14 Pro (of straks 15 serie) met dynamic island. Ik krijg die melding alleen klein in beeld rondom het eiland.
Ik zal het bespreken met mijn baas :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:15
[...]

Ik heb van optimate een usb poort gekocht. Die prik ik in de stekker waar de druppel lader op gaat in de winter. Kabeltje trekken en klaar :-)
Die optimate stekker zit gewoon op de Polen van je accu, dus geen gepruts in je kabelboom

https://www.amazon.nl/Opt...id=pla-952855055897&psc=1
Pagina: 1