Mijn vraag:
Er hing een drup water onderaan de actuator (merk WTH) die de toevoer van de vloerverwarming open of dichtzet. Deze actuator wordt aangestuurd door de thermostaat in de woonkamer. De actuator functioneert nog goed en het lijkt erop dat het ventiel dat achter de actuator zit, water laat ontsnappen. (dus niet, zoals de titel zegt, 'het puntstuk' lekt maar het regelventiel lekt, maar ik kan de titel niet aanpassen)
Kan ik de donkergekleurde moer aandraaien om het lekken te verhelpen of moet ik een nieuw T-stuk kopen of kan ik een ander los onderdeel kopen en dat vervangen?
Graag jullie advies.
Zie foto's.
Er hing een drup water onderaan de actuator (merk WTH) die de toevoer van de vloerverwarming open of dichtzet. Deze actuator wordt aangestuurd door de thermostaat in de woonkamer. De actuator functioneert nog goed en het lijkt erop dat het ventiel dat achter de actuator zit, water laat ontsnappen. (dus niet, zoals de titel zegt, 'het puntstuk' lekt maar het regelventiel lekt, maar ik kan de titel niet aanpassen)
Kan ik de donkergekleurde moer aandraaien om het lekken te verhelpen of moet ik een nieuw T-stuk kopen of kan ik een ander los onderdeel kopen en dat vervangen?
Graag jullie advies.
Zie foto's.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
:strip_exif()/f/image/4SLKzbpBkIOzs3h8m0Zwr036.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Jq7nnl6NIJQ9D0lY6XfmR1EF.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/DGH0a7so9YttttPJ03elkNWs.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/sbUyMN3Q2T6FNWE1D1Qab7Sa.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/nVFb1FPtHvhDA8cIgAOahcZk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8qL42WUXSsBcAb0IYcYrxkx5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WO6A5ZhkfgaPqB6D31gfH90G.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/KGEdXl7gqTGRMsNeykQ4Bvec.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/YN51HbosFgrpkx1AuiPMpDSN.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/cb6ias9RWaXgRx0BgScqXVkC.jpg?f=fotoalbum_tile)