Dakkoffer: ik weet het even niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:34
Goedemorgen,

We hebben besloten onze caravan te verkopen, wat ondertussen ook gebeurd is, en gaan over op een dakkoffer + fietsenrek op de trekhaak.

Nu weet ik niet goed wat ik moet nemen qua formaat en dragers etc.

Ons gezin: 4 personen: 2 volwassen en 2 kids (nu 3 en 6)
Voor nu moet alles op een BMW X3 E83 uit 2008, maar wellicht in de toekomst dat een iets kleinere auto het kan worden.

wat ik al weet;

- ik wil een goede koffer, 2 kanten openen en geen gefluit.
- thule motion XT lijkt mij wel wat (glossy black)
- ik wil geen bmw koffer want als ik een andere auto koop en dat zou geen bmw worden, zit ik er mee :+
- gebruik is voor zomervakantie (3 weken) , voorjaars vakantie (week) en dan wat weekendjes weg. Speelgoed kids enzo moet mee, uiteraard gebruik ik ook de kofferbak, dus ik gok dat er vooral kleding etc. in gaan.

Informatie die ik zoek:

- Welke maat is nou ideaal, ik wil het liefst geen veel te grote koffer, voor het oog en de handigheid lijkt mij hoe compacter hoe beter, maar je moet wel ruimte genoeg hebben natuurlijk :+ . Ik neig naar de M qua formaat, dat is 400 liter en ik las ergens dat men uitgaat van 100liter p.p. , de L is namelijk wel 50 liter groter maar ook bijna 2 meter lang... lijkt mij een erg groot wordende koffer voor het gebruik.

- De dakdragers, op de volgende site zie ik heel veel verschillende, hoe maak je nou een keus ?! ik weet niet waar ik keus dakdragers op moet baseren, behalve dat ik zwarte wil het liefst...

https://www.dakkofferstor...2003-2010&roof=dakrailing

- Wat doen mensen met opbergen in de schuur, ophangen aan het plafond oid ? (en hoe dan)

andere adviespunten zijn welkom!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:46
Als je er kleding in doet.....koop een set vacuumzakken, stop daar je kleding in, stofzuiger erop, en klaar.

Dat scheelt zo ongelooflijk veel ruimte. Het volume van je kleding neemt met 60% af.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:02

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

We zaten beetje met hetzelfde. Gezin, 2 jonge kids, willen af en toe wel op vakantie/weekend weg. Uiteindelijk direct de grootste dakkoffer die er bestaat maar genomen; thule motion xt xxl. En zijn er zeer zeer bilj mee. Wat een ruimte. Fietsjes van de meiden passen er gewoon in ook,naast alle dekbed/kussen meuk etc. 610 liter schoon aan de haak.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:55
Waarom loop je niet een keer een winkel in? Veel keuzes zijn erg persoonlijk, er is niet zoiets als "deze koffer". Het ligt er allemaal aan wat je nu (en later van plan bent). Over het algemeen geldt: hoe groter, hoe meer (onndige) rommel je meeneemt. Ik zou gewoon voor een M gaan en informeren naar de juiste dakdragers bijpassende deze koffer en auto.

Wij hadden de koffer altijd rechtop tegen de muur staan, met hoekbeugels en dan een touw eromheen zodat ie er niet af kon vallen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:23
Panzer_V schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:08:
Als je er kleding in doet.....koop een set vacuumzakken, stop daar je kleding in, stofzuiger erop, en klaar.
Hebben ze die niet in een variant waar je lucht uitrolt? Lijkt me handiger voor op vakantie, anders moet je stofzuiger ook mee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-06 15:23
Panzer_V schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:08:

Dat scheelt zo ongelooflijk veel ruimte. Het volume van je kleding neemt met 60% af.
En die bespaarde ruimte vul je vervolgens weer met een stofzuiger die je dan mee moet nemen voor de terugreis :+

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-06 18:04
Hier zijn we vanwege de looks ook voor een thule motion xt alpine gegaan. Lekker laag maar een lel van ruimte voor meuk. Koffer heeft door omstandigheden in 3 maanden 10.000km gedaan op 2 verschillende auto's maar altijd op thule wingbar edge beugels.
Er is van alles in de dakkoffer gegaan, het paste wonderbaarlijk altijd en geluid/verbruik was zeer positief. Je moet er alleen niet harder dan 150kmh mee willen rijden op de autobahn.
Opslag hoog in de garage, bijbehorende hoes erover en hij ligt op 2 balken die aan de muur hangen (met de pootjes die ook op de dakdrager rusten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:24
'Simpel':
* de grootste die erop kan
* officiële dakdragers van je auto

Ik heb de simpelste grote Thule. Deze hang ik met de eigen beugels aan twee simpele haken aan een garagemuur.

[ Voor 45% gewijzigd door Rukapul op 28-08-2023 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:25
Ik heb een paar jaar geleden dezelfde keuze gehad en heb na lang zoeken en testen een Hapro Traxer gekocht. Ik vond het glossy van de Thule namelijk een nadeel, je ziet daar eerder op dat hij 'geleefd' is. Geen moment spijt van, voelt gewoon super degelijk aan. Ophangen doe ik via een setje van Twinny Load (oude bol.com link)

Openen van 2 kanten
Makkelijk (en degelijk) montage systeem aan de dakdragers
Prima slot
Stevig plastic
Goed betaalbaar (vind ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Wij hadden een Hapro Carver dakkoffer en waren daar zeer content mee!

Wij hadden een aluminium profiel laten maken (L vorm) en die bevestigd aan de muur in de garage (via gaten in de lange kant van de L). Zo kon je de dakkoffer op de korte kant van de L neerleggen. De bevestiging hadden we zo hoog mogelijk gedaan, zodat je prima onder de dakkoffer door kon wandelen.

https://www.amazon.nl/ALP...wandmontage/dp/B08CN6X1RV

Zoiets zeg maar, maar dan dikker en langer en zonder de /

Wat vind je van zoiets?: https://www.dakdragerexpe...en-dakkoffer-set-van.html

[ Voor 20% gewijzigd door turkeyhakan op 28-08-2023 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Voor onze BMW X3 E83 hebben wij een Farad N7 genomen (zwart, mat, geen hoogglans, dat beschadigd als een gek, ook bij normaal gebruik). De reden om voor de N7 te kiezen? Maximale ruimte en dat wil je gewoon. Hiervoor een andere dakkoffer gehad van (ik meen) 390 liter. Op zich prima, maar heb een ding geleerd van de vele vakanties (zomer/winter); hoe meer ruimte hoe beter, ook al is het om de auto zelf niet helemaal vol te hoeven proppen. En ophangen doe ik gewoon met twee kettingen gemonteerd aan het plafond in de schuur, daar hangt ie prima :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:58

St@m

@ Your Service

Wellicht niet direct interessant voor de TS, maar wellicht voor andere mensen. Kijk ook eens naar een daktas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlOzxlBNwJZw7tXZpbfERe4oWj8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7tgVayxEcVjSFCgAapVvVLEM.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.amazon.nl/dp/B0B1Q82GKF

Scheelt je zoveel ruimte in de garage, en voor sporadisch gebruik hartstikke prima.

Heb m zelf ook :p

[ Voor 42% gewijzigd door St@m op 28-08-2023 10:03 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor het ophangen:
2 spanbandjes werken ook prima, kun je hem wat lager erin hangen en daarna trek je ze aan om de bak strak tegen het dak/plafond aan te krijgen. En een spanbandje (zeker de geweven variant) krast ook niet op je koffer.

Qua maat:
'Groter is beter' gaat niet helemaal op, want je gaat er gewoon teveel in stoppen en er is een maximaal gewicht wat je dak mag hebben.
Volgens mij mag een BMW X3 maximaal 100kg op het dak hebben, maar dat is inclusief alles:
Setje dakdragers is de eerste 5kg.
En daarna komt de koffer:
Bijvoorbeeld de Hapro Traxer is er in 3 maten (530l = 21.3kg, 410l = 18kg, 370l = 15kg)
De maximale belading van al die drie is 75kg,

In de grootste koffer mag je dus minder doen, dan in de middelste omdat je anders teveel gewicht op je dak aan het plaatsen bent. Een Thule XXL gaat zelfs naar 25,5 kg, waardoor zelfs zonder dragers je niet de koffer maximaal mag beladen. Met dragers van 5kg erbij en je zit onder de 70kg belading.

Kijk ook even naar de maximale snelheid die de onderdelen aankunnen.
Ik had een goedkoop setje dragers voor een auto die op max. 90km/u stonden, in NL een keer moeten remmen + uitwijken bij een hogere snelheid en daarna stonden de dragers niet meer op de juiste plek (met de dakkoffer erop)

Niet bedoelt om paniekerig te doen, maar er zijn grenzen aan wat kan en je moet wel blijven nadenken.
Zo heb ik mooi passende tassen gehaald die ervoor zorgen dat het spul niet schuift in de bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:46
RudolfR schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:13:
[...]

Hebben ze die niet in een variant waar je lucht uitrolt? Lijkt me handiger voor op vakantie, anders moet je stofzuiger ook mee.
Ook op de camping heeft de eigenaar/ de schoonmaak vast toegang tot een stofzuiger. Ik ben nog nooit een situatie tegengekomen waarbij ik niet aan een stofzuiger kon geraken.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-06 16:05
Wij hebben zelf een Hapro gekocht. De hapro traxer 8.6 zodat we ruimte hebben om in te pakken. We hebben 5 tassen die er precies inpassen ideaal want zo kun je thuis rustig inpakken en weet je zeker dat je het in je dakkoffer kwijt kan

[ Voor 6% gewijzigd door alwind op 28-08-2023 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:41

charrel

Cortisol4life..

Compressie zakken van de Decathlon werken ook prima, groter is inderdaad altijd beter. Ik leen altijd een box van een vriend, ook met 4 personen en afgelopen jaar zelfs nog een sup mee.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NvJREWuNHVl2waRyomf0p3S1qrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lGw1Ggs3cmuAdFXKhKxdaMcN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUhFX48-iq-SLbP1sor5KYtspKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mf9As2kqxUDAIZrIwGexEWpi.jpg?f=fotoalbum_large

Beter zoveel mogelijk op het dak en nog wat ruimte in de koffer voor boodschappen bv. Hier 4 compressie zakken van de Decathlon voor kleding. 1 voor 2 slaapzakken van de kids. Neemt dan 1 slaapzakzak normale ruimte in terwijl er 2 inzitten en nog eentje voor de vuile was ;)
Volgens mij is die dakkoffer 600+ liter of zo.
Packline 102, is het. Is inderdaad 600 liter, sup had ik deze keer plat erin en dan dubbel geslagen om de belading heen. Ging eigenlijk best prima, klapstoeltjes, tafel, slaapzakken, opblaas spul. Pomp voor de tent, piesemmer, peddels en dergelijke zaten allemaal in de dakkoffer. Tent op de achteras in de kofferbak, rijdt eigenlijk nog best prima en het vebruik valt ook niet tegen. Met de 240 liter Thule lange doodskist op het dak is het vebruik hetzelfde als met deze 600 liter packline.

[ Voor 16% gewijzigd door charrel op 28-08-2023 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
RudolfR schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:13:
[...]

https://www.hgmd.nl/vacuu...dekbedden-13-stuks-4.html

Pompje zit erbij, stofzuiger niet nodig.

Wij hebben deze zakken gebruikt om een Peugeot 206SW af te laden voor vakantie met 2 kinderen. Geeft overigens wel de mogelijkheid tot overladen :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-06 16:05
TheGhostInc schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:24:

Qua maat:
'Groter is beter' gaat niet helemaal op, want je gaat er gewoon teveel in stoppen en er is een maximaal gewicht wat je dak mag hebben.
Qua gewicht heb je natuurlijk helemaal gelijk. Maar ik kan er nu ook slaapzakken in kwijt die weinig wegen maar wel ruimte innemen. Net zoals een paar pakken luiers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gefluit voorkom je vooral door goede dragers te kopen, bijvoorbeeld die bij je auto horen of van Thule. Dit kan helaas aardig in de kosten lopen dus je kan ook Marktplaats in de gaten houden. Vooral wegblijven van de universele dragers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:43

ThunderNet

Flits!

Ik ben 2 jaar geleden voor een Hapro Zenith gegaan, grootste model. Specifiek niet voor de grootst mogelijke dakkoffer qua ruimte gegaan, maar voor een lager, 'sportiever' model om brandstof te besparen.
Qua ruimte past er voor mij ontzettend veel in, laatste vakantietrip zat er het volgende in:

2Pers. luchtbed (Exped megamat 10L, 2pers)
2 Alu schuimmatjes
2 Campingstoelen
Campingtafel
Tent
'Luifel' voor de tent
Yogamat
extra 1Pers. luchtbed
Opblaasbare SUP.

En dan was er nog ruimte over voor wat kleine zaken her en der.

De betere Thules zijn qua afwerking mooier dan de Hapro's, maar uiteindelijk was dat voor mij een kostenafweging.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-06 22:11
Ik zou kleding nooit in de dakkoffer doen. Is vrij veel gewicht voor op het dak, en je wil je zwaartepunt zo laag mogelijk hebben. Ik deed meestal de grote lompe 'lichte' spullen op de dakkoffer. Dus bijvoorbeeld campingstoelen, tafeltje, campingkastje. Dat neemt allemaal veel ruimte in beslag maar is nog steeds vrij licht. Tassen/koffer met kleding gewoon lekker in je kofferbak doen. Wij hebben overigens Thule dakdragers en een thule dakkoffer (Thule Vision 850). Een oud model, maar lekker groot. Lang genoeg voor ski's of snowboard, hoog genoeg voor een grote tent. Aan beide kanten open te maken, en vanuit de binnenkant erg makkelijk te bevestigen. 510 liter, en ben erg blij met de ruimte!

Waar je ook op moet letten is de bevestiging van Dakkoffer naar Dakdragers. Je hebt de oude U beugels, of je hebt het nieuwe T-track systeem. Laatste is wat mooier, maar dan kan je dus minder makkelijk je dakkoffer op een andere dakdrager gooien. Verder is het aan te raden om een dakkoffer te hebben die je zowel aan de voorkant als aan de achterkant makkelijk kan schuiven. (dus naar voor en naar achteren), zodat de dakkoffer niet in de weg zit van je kofferbakklep.

Dakdragers zou ik nemen van het automerk, of eventueel van Thule.

[ Voor 54% gewijzigd door bisselke op 28-08-2023 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
bisselke schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:41:
Waar je ook op moet letten is de bevestiging van Dakkoffer naar Dakdragers. Je hebt de oude U beugels, of je hebt het nieuwe T-track systeem.
Is dat T-track voor dakkoffers bedoeld? Ik dacht meer voor andere accessoires zoals fietsgoten etc.
Thule heeft het mooie FastGrip en Hapro heeft iets soortgelijks. Ik denk niet dat er nog veel koffers met U- of T- beugels zijn.

Afbeeldingslocatie: https://www.travelproshop.nl/wp-content/uploads/2019/02/Thule-Fast-Grip-montage-beugel.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 13:38
Hier een eigenaar van een Hapro Traxer 6.6. Soms denk ik wel eens had ik de 8.6 maar gekocht, maar aan de andere kant... als je die volgooit moet je hem eigenlijk altijd met twee personen sluiten.

Wat mij onderweg regelmatig is opgevallen is dat Thule dakkoffers nog wel eens de neiging hebben om te bouncen (porpoising). Dat heb ik nog nooit bij een Hapro dakkoffer gezien, echt alleen bij de Thule dakkoffers. Zeker iets om ook rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-06 22:11
Cheesy schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:07:
[...]

Is dat T-track voor dakkoffers bedoeld? Ik dacht meer voor andere accessoires zoals fietsgoten etc.
Thule heeft het mooie FastGrip en Hapro heeft iets soortgelijks. Ik denk niet dat er nog veel koffers met U- of T- beugels zijn.

[Afbeelding]
Die schuif je erin, en je hebt dus minder luchtweerstand. Vaak zijn voor oude dakkoffers ook nog wel adapters te koop voor T-Track

Afbeeldingslocatie: https://cdn.etrias.nl/media/cache/product_lg/3/4/342770_sized_1800x1200_rev_1_2.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:04
Het opbergen van de dakkoffer (en dakdragers en trekhaakkoffer) doe ik aan het plafond van de garage.
Twee van deze en twee van deze aan het plafond, twee stukken zacht touw door de U-beugels van de dakkoffer en optillen maar. :) Het is in je eentje wel wat gedoe (zowel ophangen als loshalen), maar te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:37
De ervaring leert dat je steeds minder troep voor de kids hoeft mee te nemen naarmate ze ouder worden.
Nu zijn mijn kinderen 16 en 17 en we hebben helemaal niets meer op het dak.

Wij hebben veel plezier gehad van een Thule Ranger. Dit is eigenlijk geen koffer maar een stevige opvouwbare tas. Bergt heel compact op als je hem niet gebruikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Is het een optie om voor de eerste keer een koffer te lenen of huren? Puur om te kijken hoe dat formaat bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:32
Afgelopen zomer hebben we na wat testen met de koffer van familie, zelf een Hapro Traxer 6.6 gekocht met dezelfde eisen (2 volwassenen, 2 jonge kinderen en Kia Niro (~450ltr kofferbak)). Ook de Hapro tassenset gedaan, en vriendin de opdracht/eis gegeven dat alle kleding en kinderspullen uitsluitend in de tassen gaat. Dragers (ook Hapro) en en dakkoffer monteren is 15 minuten werk na wat oefening met andere dakboxen. De Traxer is echt een verademing en zeer eenvoudig te plaatsen alleen, de tassen er in, spanbandje er om (om de tassen) en klaar. In de kofferbak gaan dan de losse spullen zoals fietskarretje, buggy, campingbedjes, jassen, spullen voor onderweg e.d. Eigenlijk alle losse spullen die lastig zijn in de kofferbak want dat pak je veel makkelijker in dan spullen in de dakkoffer te moeten proppen. Stukje ervaring zeg maar.

Fietsendrager Uebler i21, is erg compact en klapt weg van de klep met de fietsen er op. Combi is zeker niet het goedkoopste, maar gebruiksgemak is wel perfect. Ben je in een half uur tot een uur ingepakt, en ook weer uitgepakt.

De dakkoffer hoor je wel, maar is niet storend. Zeker geen gefluit onderweg, ook bij 130 niet, sneller is toch niet verstandig met fietsen erachter. Groter is niet echt nodig. Had nog wel de grotere 8.6 overwogen maar blij dat we dat niet gedaan hebben. We hebben ruimte zat, en de spullen die we mee nemen wordt nu al weer minder nu de oudste geen campingbedje meer nodig is maar op een groot bed met bedhekje kan slapen.

[ Voor 16% gewijzigd door barbarbar op 28-08-2023 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:19

PoweRoy

funky!

Hier een traxer 8.6 (530Liter). Joekel van een ding maar past prima op een stationwagen (308sw).

Schrok toen hij bezorgd was maar nu enorm blij mee. Makkelijk speelgoed en andere dingen mee van de kinderen (7, 5 en 3). Stepjes, ballen, ander speelgoed, alle kleren en slaapzakken etc.

Kofferbak is nu gevuld tot achterbank hoogte ipv volgeduwd tot het dak.

Opbergen heb ik zo'n rail systeem aan de muur met een plank erop. Past hij prima op zoldertje in de garage. Geen plaats voor katrol systeem.

Als je een dakkoffer hebt ga je hem automatisch ook sneller gebruiken.

We hadden eerst een oude waar je met moertjes hem vast moest zetten. Deze hapro heeft een fijn draai systeem. Zit zo vast.

Zelf heb ik G3 Clop airflow dakdragers. Daar ben ik niet blij mee. Die fluiten heel erg...

[ Voor 15% gewijzigd door PoweRoy op 28-08-2023 20:35 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 13:30
T track is mooi spul, wanneer je dat netjes vastmaakt zit er geen beweging meer in je dakkoffer.

Let er bij de draagbalk op dat je de iets duurdere aërodynamisch gevormde variant neemt als je boven de 100km/u wil gaan rijden. Dat scheelt enorm in het windgeruis cq herrie

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-06 18:21
Je hebt ook koffers die je op je trekhaak kan plaatsen. Sommigen zelfs met een fiets erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:34
Goedemorgen allen, bedankt voor de waardevolle tips ik kan hier een hoop uit halen!

Huren is inderdaad ook een optie. ik wil inderdaad best iets meer uitgeven uit eindelijk voor een beter geflowde, zelfde geldt voor bijv. the thule Motion XT vs the Force XT: die 1e heeft meer overlap aan de voorkant van deksel over boven waardoor er veel minder kant op wind/water is naar binnen. Aan de andere kant wel gespoten ipv "plastic" buitenkant wat weer krast. Ik wil inderdaad zeker boven de 100 gaan rijden , anders had ik mijn caravan gehouden :P

Koffer op de trekhaak is geen optie, want ik wil 3 fietsen mee kunnen nemen (2 grote en 1 kinderfiets)

De Hapro's zijn inderdaad ook erg mooi en net een tikkie beter aan de prijs ook zie ik.

[ Voor 5% gewijzigd door lord_fh op 29-08-2023 08:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dabutcha76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 12:46
Gewoon lekker doen wat je zelf wilt, maar ik zag deze pas langs de snelweg en hij leek me toch relevant hier :P
Afbeeldingslocatie: https://assets.omdenken.nl/afbeeldingen/_800x467_crop_center-center_none/23677/10-7-vroeg.webp

7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput

Pagina: 1