Buitenverlichting op tijdschakelaar/sensor/wifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:01

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Ik wil onze buitenlampen automatisch aan laten gaan. In een ideale oplossing dmv een lichtsensor.

De aan/uit knop zit binnen, dus deze vervangen voor een sensor knop wordt lastig. De sensor in de groep plaatsen buiten ook niet.

Hou ik denk ik slimme verlichting over. Wat zijn daar de opties?
- zijn er systemen waarbij je een tijdschema kunt instellen?
- of de beste oplossing.. is er een sensor die je buiten plaatst en die de lampen kan aansturen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:48
Ja hoor, bijna alle systemen kunnen gewoon werken met tijdschema of automatisch zonsondergang ophalen van internet.

Wat heb je zelf al gevonden?

Er zijn ook lampen met ingebouwde sensor.

[ Voor 13% gewijzigd door 99ruud99 op 28-08-2023 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Kijk. Dat wist ik niet. Zie ik nu ook bij bijvoorbeeld calex

Zijn er ook oplossingen die wel starten bij zonsondergang, maar een vaste eindtijd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:29
greatgonzo schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 07:43:

Zijn er ook oplossingen die wel starten bij zonsondergang, maar een vaste eindtijd hebben?
Zelfs de meeste "astro"-tijdklokken (zoals bv deze) kunnen dat. Die zitten niet aan het internet, maar weten de tijden van de zonsopkomst en zonsondergang via een vaste formule aan de hand van de datum en de ingestelde locatie.

Daar kan je dus ook inschakelen obv van x minuten voor/na zonsopkomst/ondergang, en dan weer uitschakelen op een vast tijdstip. Bijvoorbeeld 15min na zonsondergang aan, en om 11 uur 's avonds weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-05 10:27
greatgonzo schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 07:43:

Lampen van de Action icm Tuya kunnen dit, of die van de Lidl icm de hub en app, op Philips Hue bijvoorbeeld.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
beetje gekeken, Calex lijkt iig op te kunnen starten met zonsondergang. Weet iemand of je wel een vaste eindtijd via de Calex App kunt instellen, of eventueel via Google Home? Want daar werkt het ook mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:57
Gewoon waar nu je huidige schakelaar zit een slimme module achter zetten. Dan behoud je zelfs nog de lokale bediening en de rest gaat via de slimme schakelaar. Schakelaar zou ik dan wel vervangen voor puls variant.
Je kan je huidige lampen houden als je voor een scchakelaar type gaat.
Ga je voor dimmer dan moet je wel meer opletten of de lampen wel dimbaar zijn en van hetzelfde type (geen led, tl, halogeen met elkaar mengen)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:50
greatgonzo schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:08:
beetje gekeken, Calex lijkt iig op te kunnen starten met zonsondergang. Weet iemand of je wel een vaste eindtijd via de Calex App kunt instellen, of eventueel via Google Home? Want daar werkt het ook mee
Ja dat kan.
Je kan de lamp in laten schakelen op een aantal minuten voor of na zonsondergang. En uit laten schakelen op een vaste tijd of een aantal minuten voor of na zonsopkomst
Pagina: 1