mechanische ventilatie in de keuken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiki2000
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 28-08-2023
MIjn vraag is over mechanische ventilatie in de keuken in nieuwbouw.

Ik zie 3 keer afvoer op de tekening in de keuken. hier onder ook een foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ra9253ceIzg_BGlGNHV71o1RYYw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cXkiumJDcUoudcHQw9rtEByb.jpg?f=user_large

Waarom zijn 3? dat betekenen 3 ventielen moet het zijn of 3 standen van zuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

3 ventielen idd. Ik heb er hier twee. Is omdat je de lucht tijdens het koken extra af wilt voeren.
Ik gok dat je standaard geen afzuigkap krijgt die richting buiten afzuigt, maar een recirculatie afzuigkap. Dan is extra afzuiging wel handig.

Waarom dat er dan 3 ipv 2 moeten zijn, geen idee. Je zou zeggen dat twee ventielen die verder open staan het zelfde debiet kunnen leveren als 3 die minder ver open staan. Wellicht zit er iets achter qua lucht WTW ofzo, geen idee.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zal vast te maken hebben met de hoeveelheid lucht, de snelheid door het ventiel en eventueel geluid wat zoiets produceert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:17
Klopt, je krijgt door een bepaald ventiel maar een bepaald debiet zonder al te veel lawaai te maken. En in een keuken wil je een relatief groot debiet afzuigen.

Als dat je onderliggende vraag is: het is beter om 3 ventielen te hebben dan 2, dan heb je minder lawaai bij afzuigen van hetzelfde debiet.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.