Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

wat beste voor stopcontact slim

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dasjoeri
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-11 13:05
Hey, allemaal

Ik ben namelijk op zoek naar een oplossing
Ik wil in een kast stopcontacten maken waar ik multimedia (dvd,tv, radio, printer, …) en verlichting (gewoon lamp, ledstrips, inbouwverlichting) wilt aansluiten

Omdat dit binnen is wil ik allemaal opart schakelen , vind voor elke soort lamp, multimedia een aparte draad + stopcontact aan te sluiten te veel van het goeie.

Ik weet dat er draadloze systemen bestaan en keek al bij niko voor stopcontacten met wifi en was verschokken van prijs (80)

Van verder zoeken vond ik KLIKAANKLIKUIT (en andere merken (phillips, action, ...) en wilt graag op deze manier omdat ik van zelfde prijs tot 3 kan kopen.
Alleeen er is inbouw, er is stopcontact, met stroommeter, 2500 wat, 3300 watt , zigbee, wifi, mhz …

Dat er ook stopcontacten bestaan maar deze is enkel instelbaar volgens hun via gsm.
Werkt dit via wifi omdat ik vind dat je er voor een bridge (ofzoiets) moet aanschafffen voor te schakelen met gsm

Moet het de bridge van hun zijn of andre merk (wat raden jullie aan?) + google hub vond ik ook is dit zelfde als bridge of waar moet ik opletten?

(mijn ledstrips zijn van twinkly en heb lampen hangen RGB van action LSC en heb al +10 jaar KLIKAANKLIKUIT voor tuinverlichten op afstand aan te zetten , heb gelezen dat die bridge of hub ook dit kan aansturen????)

Gelieve goede advies want zoekt me een speld in een hooiberg met alles wat ik lees

Alle reacties

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:46

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je verhaal is niet helemaal te volgen voor mij, maar als je geen aparte hub hebt op dit moment en er ook geen wilt, dan kom je op producten met wifi uit (en niet zigbee).

Als je er niet zo veel van snapt zou ik makkelijke Shelly's pakken, zoals deze tussenstekker (max 10 ampere) of deze tussenstekker (max 16 ampere). Die kun je dan bedienen op je telefoon met een app.
dasjoeri schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 15:08:
heb lampen hangen RGB van action LSC
Als je tevreden bent met LSC kun je ook een LSC tussenstekker pakken. Hier op het forum zijn veel mensen niet echt fan van LSC, omdat alle communicatie via een externe server loopt en je product onbruikbaar raakt als de fabrikant stopt en die server uitschakelt. Daar heb je met Shelly geen last van.
en heb al +10 jaar KLIKAANKLIKUIT voor tuinverlichten op afstand aan te zetten , heb gelezen dat die bridge of hub ook dit kan aansturen????)
Dat zal waarschijnlijk KAKU via het oude 433Mhz-protocol zijn. Maar als je niet het specifieke typenummer noemt van die bridge, dan blijft het voor ons ook een vraag met 4 vraagtekens ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Gizz op 27-08-2023 15:36 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb een aantal stopcontacten van d-link, die nog uitstekend werken, echter d-link heeft de cloud afgesloten en de app wordt niet meer ondersteund voor die serie. Ze waren dacht ik gereleast in 2014 en dus beëindigd in 2022.

Persoonlijk zou ik je aanraden nu de stap te maken naar iets met een hub of geavanceerder, zodat ze de nieuwe zaken geheel onafhankelijk van app van de leverancier en/of cloud kan maken, of op zijn minst de apparatuur zo te kiezen dat je dat later eventueel kan doen.

Veder begrijp ik ook niet precies wat je wil doen, je geeft aan " vind voor elke soort lamp, multimedia een aparte draad + stopcontact aan te sluiten te veel van het goeie.", maar dat zal je ook met draadloos bestuurbare stopcontacten moeten doen, die hebben nog steeds een fysieke connectie met het stroom net nodig, dus je zal een verlengsnoer met stekkerdoos moeten aanleggen, en daarop dan de draadloze bestuurbare tussenstekker voor het activeren van de stroom voor een apparaat gaan aansluiten. NB deze tussenstekker nemen veelal meer plaats in als een gewone stekker en mogelijk heb je meer stekkerdoos aansluitingen nodig dan het aantal apparaten.

Ik heb zelf een set van lidl gekocht apart met hun tussenstekker. De lidl hubs zijn goedkoop te vinden op marktplaats, de tussenstekkers minder.
Ik hoop dat Lidl met blackfriday weer met hun producten komt, dan kan ik nog wat tussenstekkers kopen

Everything is better with Bluetooth

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als je zelf contactdozen maak, zou je Shellly's kunnen inbouwen. Deze zijn relatief goedkoop (17 euro) en je hoeft er niet hele specifieke kennis voor te hebben. Mocht je dat wel hebben dan kan dat ook want het is compatible met diverse protocollen.

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-11 16:46
Ik weet niet of ik je vraag helemaal snap maar volgens mij zoek je dit:

https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-energy-socket/

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
dasjoeri schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 15:08:
Ik wil in een kast stopcontacten maken waar ik multimedia (dvd,tv, radio, printer, …) en verlichting (gewoon lamp, ledstrips, inbouwverlichting) wilt aansluiten

[..] vind voor elke [..] een aparte draad + stopcontact aan te sluiten te veel van het goeie.

Ik weet dat er draadloze systemen bestaan
Lijkt er op dat je zoiets zoekt, de SILVERCREST USB-tafelcontactdoos - Zigbee Smart Home (nu 17,49):
https://www.lidl.nl/p/sil.../p100344747?v=1cx,head1cx
Moet het de bridge van hun zijn of andre merk
Je hebt daarbij inderdaad een bridge nodig. Neem de bijbehorende bridge van Lidl, de SILVERCREST Gateway - Zigbee Smart Home (nu 17,49) of het startpakket, de LIVARNO home Starterset - Zigbee Smart Home (nu 34,99):
https://www.lidl.nl/p/sil.../p100344745?v=1cx,head1cx
https://www.lidl.nl/p/liv.../p100339494?v=1cx,head1cx

Alles bedien je vervolgens met hun App (gratis te downloaden).

• dasjoeri
heb alles gelezen en ja was misschien niet heel duidelijk

Ik wil opbouw stopcontacten plaatsen in kast van 'niko' voor multimedia en verlichting

Wil deze graag kunnen schakelen en zelf met timer via app kan instellen dat bijvoorbeeld van maandag tot donderdag standaard om 00.00 alles uitschakeld en van vrijdag tot zondag standaard om 03.00

En deze stopcontactshakelaar ook het liefst kan bedienen zonder app met een afstandbediening
JaDatIsPeter schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:30:
[...]

Lijkt er op dat je zoiets zoekt, de SILVERCREST USB-tafelcontactdoos - Zigbee Smart Home (nu 17,49):
https://www.lidl.nl/p/sil.../p100344747?v=1cx,head1cx
jeanj schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:16:

Ik heb zelf een set van lidl gekocht apart met hun tussenstekker. De lidl hubs zijn goedkoop te vinden op marktplaats, de tussenstekkers minder.
Ik hoop dat Lidl met blackfriday weer met hun producten komt, dan kan ik nog wat tussenstekkers kopen
- mooi van liddl maar vind dan wel geen afstandbediening voor toch deze te kunnen aan en uit te zetten
alwind schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:48:
Ik weet niet of ik je vraag helemaal snap maar volgens mij zoek je dit:

https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-energy-socket/
ken ik maar is toch niet echt voor schakelelen is toch meer alleen voor bij hoge of lage verbruik deze aan/uit te zetten
Gizz schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 15:31:

Als je tevreden bent met LSC kun je ook een LSC tussenstekker pakken. Hier op het forum zijn veel mensen niet echt fan van LSC, omdat alle communicatie via een externe server loopt en je product onbruikbaar raakt als de fabrikant stopt en die server uitschakelt. Daar heb je met Shelly geen last van.

[...]

Dat zal waarschijnlijk KAKU via het oude 433Mhz-protocol zijn. Maar als je niet het specifieke typenummer noemt van die bridge, dan blijft het voor ons ook een vraag met 4 vraagtekens ;)
LSC heeft ook weer geen afstandbediening om aan/ uit te schakelen maar KAKU is deze wat ik bedoel
AWS-3500S https://klikaanklikuit.nl...elaar-voor-stopcontacten/
ZCC-3500 https://klikaanklikuit.nl...elaar-met-statusweergave/
AYCT-303 https://klikaanklikuit.nl...sbediening-met-wandplaat/
Smart bridge https://klikaanklikuit.nl...t-bridge-control-station/

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:46

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

dasjoeri schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:51:
Ik wil opbouw stopcontacten plaatsen in kast van 'niko'
Wat bedoel je met een opbouwstopcontact in een kast van niko? Ben je nou op zoek naar een module die je achter je stopcontact moet inbouwen (is vaak geen makkelijk klusje), of gewoon een tussenstekker?
- mooi van liddl maar vind dan wel geen afstandbediening voor toch deze te kunnen aan en uit te zetten
Lidl heeft ook gewoon knoppen in het assortiment waarmee je tussenstekkers en lampen kunt schakelen.
ken ik maar is toch niet echt voor schakelelen is toch meer alleen voor bij hoge of lage verbruik deze aan/uit te zetten
Die plugs meten het verbruik, maar kun je ook gewoon los daarvan schakelen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• dasjoeri
Gizz schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:43:
[...]

Wat bedoel je met een opbouwstopcontact in een kast van niko? Ben je nou op zoek naar een module die je achter je stopcontact moet inbouwen (is vaak geen makkelijk klusje), of gewoon een tussenstekker?
ik ga soort opbouwstopcontacten van niko in een kast zetten (ofwel met kabelgoot en ze hierop monteren)
voor mij lijkt tussenstekker beter wegens kan later nog bijplaatsen of vervangen

De knop van liddl heb ik ook gezien maar deze heeft maar 1 functie. wil graag dat zoals verlichting apart en lijkt me die van KAKU mooier wegens 5 fucties

maar denk nu opeens aan, heb ook een ring deurbel, alcelto weerstation, twinkly, LSC is dit allemaal ergens combineer baar met google home ofzo voor die zigbee?
Pagina: 1