Ubiquity AP blijft "geisoleerd".

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland Peulen
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 13-09-2023
Hallo,

Dames en heren, ik heb een vraag.
Ik maak thuis gebruik van een Cloudkey Gen2 icm met 2 AP's van Ubiquity.
Daar wil ik een 3e AP "bij" plaatsen voor achter in de tuin.
Echter bij het installeren blijft deze de hele tijd in de status "geisoleerd" staan?
Ik kan zien dat hij het wel 2x enkele uren gedaan heeft waarna hij weer terug is gegaan naar zijn "geisoleerde" status.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
alle hulp is welkom!

alvast bedankt.

groetjes Roland

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:11

lier

MikroTik nerd

Deze al gevonden (en toegepast):

https://community.ui.com/...0f-45d0-bf60-07678bcaa782

Probeer in ieder geval alle vragen, zeker op het gebied van adoption, (hier) te beantwoorden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland Peulen
Gaat mij misschien wat snel en volgens mij praten ze daar niet over hetzelfde.
Daar gaat het over remote cloud servers. een cloud key heb ik gewoon hier thuis staan.
of zit ik er nu verschrikkelijk naast??

ik zal in ieder geval pogen de vragen te beantwoorden maar ver kom ik daar niet mee.
1) ik kan het IP adres naar statisch zetten maar momenteel heeft de AP geen IP adres. handmatig ingeven kan wel maar dan moet ik de rest ook handmatig invullen.
preferred DNS, Subnet mask, Alternate DNS, Gateway en DNS Suffix. Die settings vind ik in mijn andere AP's niet.
2) set inform optie runnen....... heb ik bij de eerste 2 ook niet gedaan. geen idee wat ze daarmee bedoelen.
3)NVT. er zit geen server tussen.
4)mijn router doet het gewoon. alle andere apparaten werken en hij is bereikbaar.
5)Uplink connectivity monitor is mij geen bekende setting.

ik waardeer je antwoord echt, helaas kan ik niet veel terug geven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is deze derde bekabeld of niet aangesloten en heb je hem wel eerst goed kunnen adopten.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14
Gebruik je VLANs toevallig en heb je je management VLAN tagged?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:01

nelizmastr

Goed wies kapot

Roland Peulen schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:42:

1) ik kan het IP adres naar statisch zetten maar momenteel heeft de AP geen IP adres.
Dan gaat het daar al mis. Zonder een IP adres kan hij ook niet communiceren met de controller en ook geen clients bedienen. De kabel waarmee hij is aangesloten moet worden gecontroleerd, en als hij draadloos moet verbinden moet je zeker zijn dat hij voldoende signaal krijgt. Tenzij je nog enkel glas hebt gaat er normaliter nagenoeg geen draadloos signaal van binnen naar buiten.
2) set inform optie runnen....... heb ik bij de eerste 2 ook niet gedaan. geen idee wat ze daarmee bedoelen.
Hiervoor moet je met bijv. Putty of een andere terminal applicatie naar de commandline van de AP's, ze draaien op Linux, Dan voer je het commando set inform uit met daarachter de inform URL, daarmee communiceren je AP's met de controller op je Cloud Key. Moet je wel eerst een IP hebben en is daarna wss niet meer nodig.

Zou je kunnen vertellen hoe je het 3e AP hebt ingesteld en aangesloten? Zit er nog apparatuur tussen in het netwerk? Alles kan van belang zijn.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 21:41
Terverduidelijking voor iedereen war @Roland Peulen antwoord op gaf:
  1. You got the IP addressing scheme wrong (e.g. set static to 10.1.2.0/24, and they're using 10.10.10.0/24)
    ik kan het IP adres naar statisch zetten maar momenteel heeft de AP geen IP adres. handmatig ingeven kan wel maar dan moet ik de rest ook handmatig invullen.
    preferred DNS, Subnet mask, Alternate DNS, Gateway en DNS Suffix. Die settings vind ik in mijn andere AP's niet.
  2. You forgot to run the set-inform twice, and the APs defaulted back to "http://unifi:8080/inform" (or the client defaulted them, or they got defaulted on accident in transit)
    set inform optie runnen....... heb ik bij de eerste 2 ook niet gedaan. geen idee wat ze daarmee bedoelen.
  3. The client's DNS server cannot resolve your URL (or the UAP is trying to look up a DNS server it can't reach).
    NVT. er zit geen server tussen.
  4. Some other network problem on the client's site (e.g. router's down)
    mijn router doet het gewoon. alle andere apparaten werken en hij is bereikbaar.
  5. You left Uplink Connectivity Monitor enabled on the controller, and your remote office lost internet access temporarily, so the APs go into Isolated mode, waiting for you to configure a wireless uplink.
    Uplink connectivity monitor is mij geen bekende setting.
Persoonlijk denk ik dat bovenstaand geen vragen zijn maar opties, en naar mijn mening eerst duidelijk moet zijn hoe het netwerk is opgebouwd.
Bovenstaande 'vragen' zijn naar mijn idee een hoop stappen te vroeg.

@Roland Peulen
  • Kan je vertellen hoe het netwerk is opgebouwd? Wat is bedraad, wat is draadloos?
  • Wat hangt aan wat en misschien op welke poort(nummer/kleur)?
  • Welke componenten worden gebruikt, merk en type van routers, switches enz?
  • Welke provider gebruik je? Evt. met welke 'modem' heb je, merk en type?
  • En misschien nog het belangrijkste; Wat heb je al geprobeerd? Heb je het UAP bijv. tijdelijk aangesloten op een poort van een nu wel werkende UAP? Heb je de kabels nagelopen? enz.

[ Voor 4% gewijzigd door PeeCee op 28-08-2023 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland Peulen
wow.... wat een antwoorden en hulp! echt top!

ik begin even vooraan.

Alle AP's zijn bekabeld. Alle 3 vanuit de Fritzbox 7530 AX, naar 3 gigabit switches?? Van daaruit bekabeld naar de AP's zelf. Overal zitten nieuwe kabels in. Ik ga ze wel doormeten voor de zekerheid. Omdat ze nieuw waren eigenlijk niet over getwijfeld maar je weet maar nooit.....
De "voedingskabel" naar de betreffende switch is ok omdat andere apparaten vanuit daar gevoed goed werken en goede snelheden halen.
Ik heb een glasvezel abo bij XS4ALL. (weiger KPN te noemen)

2 uurtjes later......

zojuist 2 kabels vervangen. die van de switch naar de POE adapter en van de adapter naar de AP.
de status is helaas nog steeds isolated. maar er is wel progressie.... hij heeft nu een IP adres.
Inmiddels is hij ook zichtbaar in de topology (hierarchisch plaatje) dat de CloudKey genereert als overzicht van je netwerk.

Er was nog een vraag over VLAN. Daar maak ik geen gebruik V(L)AN.
Pagina: 1