Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een nieuwe pc aanschaffen ter vervanging van mijn 6 jaar oude PC. Ik wil de PC gaan gebruiken voor editing (gaat om vele foto's/videos) en edit ik in Photoshop/illustrator/premiere pro etc. Daarnaast heb ik veel bestanden, waarbij ik een deel continu op een SSD schijf wil hebben (<2tb) en het overige op een HDD schijf (heb ik al).
Van wat ik begrijp gaat het dan voornamelijk om een goede CPU en minder om de GPU. Hoewel dit bij renderen/exporteren natuurlijk wel voordelen biedt. Daarnaast moet het offiice/financiële boekhouding etc. vloeiend kunnen werken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Vooorkeur gaat wel uit naar rond de 1000 euro, de huidige samenstelling is duurder dus zou mooi zijn als het wat omlaag kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
HDD schijf en CD/DVD lezer.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer moet stil zijn, het moederbord moet onboard wifi hebben (minimaal wifi 6 ondersteunen) en geschikt voor foto- en videobewerking.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag advies of onderstaande samenstelling goed is, en of jullie tips hebben a.d.v. bovenstaand om de kosten te verlagen en/of kwaliteit van de pc zelf te verhogen.
Ook vragen zoals wat vinden jullie van hoeveelheid ram? 64 gb vs 32 gb?
Grafische kaart afdoende?
Ik wil graag een nieuwe pc aanschaffen ter vervanging van mijn 6 jaar oude PC. Ik wil de PC gaan gebruiken voor editing (gaat om vele foto's/videos) en edit ik in Photoshop/illustrator/premiere pro etc. Daarnaast heb ik veel bestanden, waarbij ik een deel continu op een SSD schijf wil hebben (<2tb) en het overige op een HDD schijf (heb ik al).
Van wat ik begrijp gaat het dan voornamelijk om een goede CPU en minder om de GPU. Hoewel dit bij renderen/exporteren natuurlijk wel voordelen biedt. Daarnaast moet het offiice/financiële boekhouding etc. vloeiend kunnen werken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Vooorkeur gaat wel uit naar rond de 1000 euro, de huidige samenstelling is duurder dus zou mooi zijn als het wat omlaag kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
HDD schijf en CD/DVD lezer.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer moet stil zijn, het moederbord moet onboard wifi hebben (minimaal wifi 6 ondersteunen) en geschikt voor foto- en videobewerking.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag advies of onderstaande samenstelling goed is, en of jullie tips hebben a.d.v. bovenstaand om de kosten te verlagen en/of kwaliteit van de pc zelf te verhogen.
Ook vragen zoals wat vinden jullie van hoeveelheid ram? 64 gb vs 32 gb?
Grafische kaart afdoende?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 341,- | € 341,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X670 GAMING X AX | € 251,99 | € 251,99 |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-U9S | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Ventilators | Noctua NF-A8 FLX, 80mm | € 18,50 | € 18,50 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3040G32GX2-TZ5N | € 213,19 | € 213,19 |
| 1 | Voedingen | ASUS ROG Strix 550W Gold | € 94,- | € 94,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 163,99 | € 163,99 |
| 1 | Geheugenkaartlezers | Icy Box IB-863a-B | € 31,53 | € 31,53 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.243,05 | ||
[ Voor 0% gewijzigd door Tshw3 op 27-08-2023 12:47 . Reden: Update info ]
Teun