Gisteren semi spontaan een amd radeon RX 6950 XT besteld. Sinds 2 maanden geleden is mijn gamelaptop stuk gegaan en ik ben sindsdien aan het kijken naar het zelf bouwen van een desktop pc. Ik ben inmiddels gesetteld en heb dus geen baat meer bij een gamelaptop. Na redelijk wat onderzoek leek voor mijn wensen de 6950XT de beste optie (prijs/kwaliteit). Met een redelijke deal uiteindelijk besteld (660 eu). Máár nu zit ik met het feit dat ik om deze videokaart een game pc moet bouwen en aangezien ik zo goed als nul ervaring heb met het uitzoeken van (bijpassende) componenten, wil ik graag om jullie expertise vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Enkel voor gamen. Liefst in 1440p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor zijn geheel (inclusief reeds aangeschafte videokaart) uiterlijk 1600. Het liefst rond de 1400 á 1500, maar goedkoper is altijd beter. Ik ben bereid op bepaalde onderdelen in te schikken, mits het de uiteindelijke prestatie niet teveel remt. Voor de overige onderdelen hoop ik dus niet meer dan +- 950,- te besteden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
XFX SPEEDSTER MERC 319 AMD Radeon RX 6950 XT BLACK 16GB Videokaartl
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gepaste onderdelen die de 6950xt niet bottleneckt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gelieve geen RGB componenten. All-black vind ik het mooist.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik geef niet zoveel om stroomverbruik (begreep dat deze videokaart niet de zuinigste is) en ook geluid maakt mij niet heel veel uit. Maar uiteraard: hoe zuiniger/stiller hoe beter. Ook de omvang van de uiteindelijke toren maakt mij weinig uit.
Voor het in elkaar zetten heb ik al hulp kunnen regelen van vaardige vrienden. Het maakt daarom ook niet veel uit als er in het bouw proces wat uitdaging zit.
Ga je overklokken?
N.v.t.
Wat verwacht je van ons?
Samenvattend hoop ik dat ik voor rond de 1400 á 1500 een pc kan bouwen die het beste uit de 6950xt haalt.
Na lang zoeken en veel andere post/videos etc. te zijn afgestruind ben ik zelf tot de volgende build gekomen. Gezien ik een complete noob ben, heb ik werkelijk geen idee of dit een goede build is. Ik hoor heel graag waar ik veranderen kan/moet aanbrengen!
Exclusief videokaart
Inclusief videokaart
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Enkel voor gamen. Liefst in 1440p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor zijn geheel (inclusief reeds aangeschafte videokaart) uiterlijk 1600. Het liefst rond de 1400 á 1500, maar goedkoper is altijd beter. Ik ben bereid op bepaalde onderdelen in te schikken, mits het de uiteindelijke prestatie niet teveel remt. Voor de overige onderdelen hoop ik dus niet meer dan +- 950,- te besteden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
XFX SPEEDSTER MERC 319 AMD Radeon RX 6950 XT BLACK 16GB Videokaartl
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gepaste onderdelen die de 6950xt niet bottleneckt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gelieve geen RGB componenten. All-black vind ik het mooist.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik geef niet zoveel om stroomverbruik (begreep dat deze videokaart niet de zuinigste is) en ook geluid maakt mij niet heel veel uit. Maar uiteraard: hoe zuiniger/stiller hoe beter. Ook de omvang van de uiteindelijke toren maakt mij weinig uit.
Voor het in elkaar zetten heb ik al hulp kunnen regelen van vaardige vrienden. Het maakt daarom ook niet veel uit als er in het bouw proces wat uitdaging zit.
Ga je overklokken?
N.v.t.
Wat verwacht je van ons?
Samenvattend hoop ik dat ik voor rond de 1400 á 1500 een pc kan bouwen die het beste uit de 6950xt haalt.
Na lang zoeken en veel andere post/videos etc. te zijn afgestruind ben ik zelf tot de volgende build gekomen. Gezien ik een complete noob ben, heb ik werkelijk geen idee of dit een goede build is. Ik hoor heel graag waar ik veranderen kan/moet aanbrengen!
Exclusief videokaart
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 235,96 | € 235,96 |
1 | Moederborden | ASRock B650M Pro RS | € 146,11 | € 146,11 |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 39,- | € 39,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 87,99 | € 87,99 |
1 | Voedingen | Fractal Design Ion Gold 850W | € 119,- | € 119,- |
1 | Solid state drives | PNY CS900 2,5" 1TB | € 38,90 | € 38,90 |
Totaal | € 736,86 |
Inclusief videokaart
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 235,96 | € 235,96 |
1 | Moederborden | ASRock B650M Pro RS | € 146,11 | € 146,11 |
1 | Videokaarten | XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon RX 6950 XT Black | € 658,- | € 658,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 39,- | € 39,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 87,99 | € 87,99 |
1 | Voedingen | Fractal Design Ion Gold 850W | € 119,- | € 119,- |
1 | Solid state drives | PNY CS900 2,5" 1TB | € 38,90 | € 38,90 |
Totaal | € 1.394,86 |