Hallo,
Ben van plan mijn huidige game pc te upgrade maar eigenlijk dus alles vernieuwe behalve de videokaart.
Dit is reeds een 4070TI en voldoende momenteel.
Kast heb ik ook reeds gekocht dus het gaat vooral om de andere componenten nog.
Ik heb dit samen gesteld uit info verzameld uit dit forum maar zou graag een final check doen op alles.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
main game pc gebruik, onderandere ook voor lightroom
Wat mag het systeem gaan kosten?
budget is flexible maar denk aan een 1200 a 1500 euro zonder de 4070TI en kast H9 flow want die heb ik al
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jawel dus de RTX 4070TI en de H9 flow kast heb ik al, ook een M2 WD Blue SN550 van 1TB kan mee
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wilde eerst niet een AMD systeem meer met al de voltage issues maar blijkt dat dit vooral met de Asus moederborden was dus terug gekomen daarop wegens toekomst bestendigheid van AM5 syteem maar dan geen Asus meer
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niet speciaal, niet te luid en energie zuinig altijd plus maar niet een prio.
Ga je overklokken?
geen overklok amibities buiten AMD expo toch te willen enablen
Wat verwacht je van ons?
Een final component check of ik wel juist zit met de combinatie.
Geheugen vind ik een moeilijke altijd, wat ik gekozen heb is goed beschikbaar en op basis van support list van MB fabrikant
Het gekozen moederbord heeft blijkbaar al een 1.3 revisie maar niet gevonden op pricewatch, is de 1.0 toch ok?
Wat ik reeds heb:
Wat ik van plan ben aan te schaffen:
Ben van plan mijn huidige game pc te upgrade maar eigenlijk dus alles vernieuwe behalve de videokaart.
Dit is reeds een 4070TI en voldoende momenteel.
Kast heb ik ook reeds gekocht dus het gaat vooral om de andere componenten nog.
Ik heb dit samen gesteld uit info verzameld uit dit forum maar zou graag een final check doen op alles.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
main game pc gebruik, onderandere ook voor lightroom
Wat mag het systeem gaan kosten?
budget is flexible maar denk aan een 1200 a 1500 euro zonder de 4070TI en kast H9 flow want die heb ik al
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jawel dus de RTX 4070TI en de H9 flow kast heb ik al, ook een M2 WD Blue SN550 van 1TB kan mee
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wilde eerst niet een AMD systeem meer met al de voltage issues maar blijkt dat dit vooral met de Asus moederborden was dus terug gekomen daarop wegens toekomst bestendigheid van AM5 syteem maar dan geen Asus meer
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niet speciaal, niet te luid en energie zuinig altijd plus maar niet een prio.
Ga je overklokken?
geen overklok amibities buiten AMD expo toch te willen enablen
Wat verwacht je van ons?
Een final component check of ik wel juist zit met de combinatie.
Geheugen vind ik een moeilijke altijd, wat ik gekozen heb is goed beschikbaar en op basis van support list van MB fabrikant
Het gekozen moederbord heeft blijkbaar al een 1.3 revisie maar niet gevonden op pricewatch, is de 1.0 toch ok?
Wat ik reeds heb:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti 12GB GDDR6X OC Edition | € 899,- | € 899,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H9 Flow Zwart | € 165,85 | € 165,85 |
| 1 | Monitors | LG UltraGear 38GN950-B Rood, Zwart | € 939,99 | € 939,99 |
| 1 | Ventilators | NZXT F120RGB - Triple & RGB Lighting Controller Zwart, 120mm | € 99,90 | € 99,90 |
| Totaal | € 2.104,74 | |||
Wat ik van plan ben aan te schaffen:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B650 GAMING X AX (rev. 1.0) | € 189,95 | € 189,95 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken Elite 360 RGB Zwart | € 298,35 | € 298,35 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5N | € 115,91 | € 115,91 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 12 850W | € 173,75 | € 173,75 |
| 1 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 117,89 | € 117,89 |
| Totaal | € 1.294,85 | |||