HP Pavilion dv6-6c45sb Entertainment Notebook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zotspook
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik heb een oude HP Pavilion dv6-6c45sb Entertainment Notebook, die ik al jaren niet meer gebruik daar ik een Macbook Pro gekocht had. Nu heeft die Mac het ook jaren geleden begeven en wil ik die Hp terug op punt zetten. Want feitelijk is daar niks mis mee (met het toestel zelf toch niet) Helaas staat er een niet legitieme Windows 7 64-bit op en kan ik er zo goed als niets mee aanvangen. Zou ik op 1 of andere manier een ander en legitiem besturingssysteem er kunnen opzetten? Zonder mij blauw te betalen? _/-\o_
En zou die laptop zwaar genoeg zijn voor Win 10 of 11? :F

Ik dacht van Windows 10 via de officiële site te downloaden en zo op een bootable USB ofzo te zetten en dan een activatie code online aan te schaffen… Of…? :?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 17:33

sus

is druk :+

Je kan Windows 10 installeren met je Windows 7 productcode als je die nog kan lezen onderop je laptop :) Dan is hij volledig legaal. Windows 11 is een no-go

Een dv6 is wel een bejaard beestje. 100% zeker dat je daar een trage normale hdd in hebt zitten en ook weinig werkgeheugen. Om dat bij te trekken met extra geheugen en een ssd ben je ook zo 100 euro verder aan onderdelen.

[ Voor 49% gewijzigd door sus op 27-08-2023 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zotspook
Welja, dat is het probleem. Ik heb hem jaren geleden uitgeleend en die persoon zou hem formatteren. Maar nu staat er een Windows op die zegt: “This Copy Is Not Genuine”… K’heb zelf de Drivers via mijn iPhone moeten downloaden en op een stick kunnen zetten want ik kon er helemaal niks mee aanvangen anders.
Grote kosten of gelijk wat doe ik er zeker niet aan! Dat is een grote “No Go”! :P
Misschien is Win 8 een optie? Maar hoe en waar kom ik daar aan? :?

[ Voor 20% gewijzigd door zotspook op 27-08-2023 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Aan de onderkant zit als het goed is een gekleurde sticker van Microsoft waar de licentiecode op staat. Als je die nog kan lezen kan je die gebruiken om daarmee Windows 10 te installeren.

Als je die niet meer kan lezen…. Dan ga je dus geheugen, ssd, windowslicentie aanschaffen, dat zou ik niet doen in zo’n oud ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zou zelfs niet snel Windows op een heel oud apparaat installeren.

Google heeft software om er Chrome OS op te installeren, de meeste standaard taken werken daar prima mee.

https://chromeenterprise.google/os/chromeosflex/

[ Voor 13% gewijzigd door Diederik op 27-08-2023 09:31 ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zotspook
OMG, dat was ik dus compleet vergeten dat onderaan mijn laptop idd die Product Key Code van mijn originele Windows staat ! Dus zou ik daarmee kunnen upgraden naar Windows 8?
Of toch maar eens die Chrome Os proberen? (Als mijn oud beestje dit tenminste zal aankunnen?) En geen idee ook hoe ik daar aan begin, want een besturingssysteem branden is geen optie. Ik heb enkel een iPhone die mij alles heeft en meer wat ik nodig heb… Hihi… (Ik zou mij beter ergens inschrijven voor “Computerles voor Senioren” als je het mij vraagt! Hahah…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Windows 10. Kan je zo legaal van de site van Microsoft trekken. Geef de code in tijdens de install, kies de Home versie en gooi alle bestaande partities weg. Drivers komen via Windows update, niet naar omkijken

ChromeosFlex is een andere optie. Of een van de vele Linux distro’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:01
Waarom Chrome flex OS gedoe?
Die HP kan toch makkelijk Windows 10(11) draaien met 8GB geheugen?
Alleen doe jezelf een plezier en stop er een SSD in, dan kan je die laptop nog prima gebruiken.
Oude of nieuwe PC, Windows 10+ kan je vandaag de dag niet meer fatsoenlijk met een gewone HDD gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Omdat TS aangeeft niet te willen investeren.

Invoegen doe je zo!

Pagina: 1